Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kur`an`ın Kökeni 2

Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an

Arif Tekin

Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an Gönderileri

Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an kitaplarını, Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an sözleri ve alıntılarını, Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an yazarlarını, Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
355 syf.
·
Puan vermedi
Kitap özeti
Arif Tekin, on üç bölüme ayırdığı bu çalışmasında, Hz. Muhammed'in okur-yazarlığını, Vahiy Kâtiplerini, Kur'an'ın kitap haline getirildiği aşamaları, gelen tüm ayetlerin Kur'an'da yer alıp almadığını, Kur'an'a müdahaleleri, Kur'an'da yer alan yabancı sözcükleri araştırmış, birçok soruya yanıt ararken, hem o dönemin sosyal yapısını, hem de değişmez bir kalıp gibi yinelenen birçok olayı masaya yatırarak, İslami kaynakların bunlara verdiği yanıtları aktarmıştır. Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an (Kur'an'ın Kökeni-2) "Allah" ile "Kul" arasındaki süreci de değerlendiriyor bir bakıma. "Yaratan" ile "Yaratılan"ın arasındaki uzaklığı açmaktan yana değil yakınlaştırmaktan yana olan bu soru-yanıt eylemi, aynı zamanda gerçek insana doğru giden bir yolu da açıyor. Bu çalışmalar sonucunda, insanda korkunun değil, bilmenin getireceği sevgi kimliği de boy veriyor.
Bilinmeyen Yönleriyle Kur'an
Bilinmeyen Yönleriyle Kur'anArif Tekin · Berfin Yayınları · 2021105 okunma
Umarım çok yakın zamanda eski mitolojilerin devamı olan bu dinleri hayatımızdan çekip atarız, yazılı belgelerini de müzelere alır, sistemimizi kendimiz kurarız. İşte o zaman görev (yönetim erki) asıl sahibine devredilmiş olur.
Sayfa 345
Reklam
Ayetlerde imkânsızlıklar nedeniyle evlenemeyenler için gösterilen bir diğer alternatif şöyle: Nisa suresi, 24. ayet: ‘Evli kadınlar da size haram kılındı; ancak savaş esiri kadınlar hariç, onları almanız için evli olmaları sorun değildir.’
Sayfa 335
"Nur 33.ayet de ben sizi zengin edene, imkân sahibi yapana kadar bekleyin deniliyor. Acaba Tanrı insanları varlıklı yapıp da bu sorunu çözecek mi! Pratik bunu doğrulamıyor ve bu çağda artık çocuklar da buna inanmıyorlar: Fakirlik yüzünden değil evlenebilmek; bir lokma ekmek bulamayan milyonlarca insan var."
Sayfa 335
Nur suresi 33. ayette şu konudan söz ediliyor. 1) “Evlenmeye gücü yetmeyenler, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar/sabretsinler.” Dikkat edilirse, Kur’an’ın bu ayetiyle fakirlik yüzünden evlenemeyen insanlara bir çözüm yolu gösteriliyor: Sabredin, namusunuzu koruyun, ben Tanrı olarak sizi zengin edene/imkân sahibi kılana kadar dayanın diyor. Bu, o zaman için geçerli olabilir.Çünkü Tanrı adına her an için bir cephe açılabilir, karşı tarafın malı, kızı ve kadınları toplanabilirdi; ancak bugün artık bu da mümkün değildir."
Sayfa 335
Şiddet içeren ayetlerle ilgili birkaç örnek verelim: Bedir harbiyle ilgili, “Ben size bin melekle, üç bin, beş bin melekle savaşta yardım ettim” ayetleri var.Yine Bedir’de katledilen kâfirlerle ilgili Hz. Muhammed’e hitaben, “Siz onları öldürmediniz; ancak Allah onları öldürdü. Attığın zaman da sen atmadın, Allah attı” ayeti var. Bedir’le ilgili
Sayfa 312
Reklam
"Eğer o günkü Müslümanlar cidden Hz. Muhammed’in ayetlerine veya mesajlarına inansalardı, onun ölümünden sonra kitlesel bir şekilde İslam’ı terk edip başka peygamberlere kaçmazlardı.Daha önce de yazdım ki, Mekke, Medine ve Bahreyn’de bir cami olmak üzere sadece bu üç merkezde İslam’ın taraftarları kalır; diğerleri yalancı peygamberler diye İslam tarihinde ifade edilen Müseyleme, Tuleyha gibi kişilerin saflarına katılırlar. Daha sonra Ebubekir kılıç zoruyla onları yeniden toparlamaya çalışır ve zaten din iktidar için kullanışlı olduğundan zaman içinde büyütüle büyütüle bugünkü hale gelir. Kısacası, önümüzde yanlışlarla dolu bir tarih vardır. Burada hakem akıldır, ilimdir ve tabi ki eksik ve yanlı olmasına rağmen, yine İslami kaynaklardaki mevcut bazı bilgilerdir."
Sayfa 206
"İnsanoğlunun iki vadi dolusu malı olsa, mutlaka üçüncü vadiyi de ister. Onun karnını, gözünü ancak toprak doldurur, doyurur."
Sayfa 203
Maide Suresi'nin 64. ayetinde, "Biz Yahudiler arasına kıyamete kadar kin ve düşmanlık soktuk; onlar ne zaman toparlanmak isterlerse, savaş için hazırlık yaparlarsa biz onları muvafık kılmayız” deniyor. Ama bugün hepimizin bildiği gibi, bir avuç Yahudi (ister başkası tarafından desteklensin ister desteklenmesin, fark etmez), Müslümanlara kan kusturuyor. Hani az önceki ayetlere göre güya Allah onlara fırsat vermezdi!
Sayfa 109
"Söz cariyelerden açılmışken önemli bir not daha eklemek isterim. Başta Hz. Muhammed olmak üzere sahabenin en önemlileri bile ölümlerine kadar ellerinde köle, cariye bulundurmuşlardır. Hz.Muhammed hasta iken kölelerinden kırkını azat etmiştir. Peki, sorulmaz mı ki, onları niye daha önce azat etmedin, neden elinde bulundurdun? Kaldı ki, ara sıra köle azat etmişse veya onlar hakkında güzel bir söz söylemişse de onların aleyhine kararlar da almıştır. Hz. Muhammed, “Şayet bir köle efendisinden kaçıyorsa kafir olur. Efendisinin izni olmadan evleniyorsa zina sayılır. Bir köle efendisinden kaçıp kâfir toplumuna sığınıyorsa katli vaciptir, gibi hadislerle onları hep kontrol altında tutmuştur."
Sayfa 142
Reklam
"Maalesef bugün dünyadaki sorunların başında dinler geliyor. Tarih boyunca en büyük savaşlar, katliamlar, tanrının (ki tanrı bu işlerde yok. Burada din mantığına göre konuşuyorum) gönderdiği kutsal dinlerin mensupları arasında yaşanmıştır. Somut örnek, Haçlı seferleridir ve hâlâ da her üç din mensupları arasında bu çekişme devam ediyor. Kaldı ki kutsal kitapların içerdikleri, mitolojiler, hatta masal türü konulardır."
Sayfa 65
"Kadın kısmı Kur’an’da bir hiçtir."
Sayfa 32
"İnsanlık çok eski; hayat Hz.Muhammed’le başlamıyor."
Sayfa 27
"Tanrı olayıyla, ona mal edilen dinler birbirlerinden bağımsız iki konudur. Daha net bir ifadeyle, bu dinlerin liderleri Tanrı inancını kendi siyasetleri için insanlara karşı hep kullanmışlardır. Yoksa bu mitolojilerin Tanrıyla ne ilgisi var ki?"
Sayfa 11
Sorulması Haklı Sorular
Allah'ın, Zuhruf Suresi’nin 32. ayetinde rızık konusunda farklı davrandığına dair gösterdiği gerekçe çok ilginçtir: "Kimisi (zengin) kimisine (fakire) işini gördürsün" diye. Bu durumda fakirin, zenginin ihtiyacını karşılamak/ona uşaklık yapmak için ikinci bir sınıf olarak yaratıldığı çok açık biçimde tescil ediliyor. İnsanlık onurunu kırıcı böylesine bir anlayış, "çok adildir" diye kendisine inanılan bir yaratıcıya nasıl yakışır?
52 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.