Bir Adalet Teorisi

John Rawls

Bir Adalet Teorisi Gönderileri

Bir Adalet Teorisi kitaplarını, Bir Adalet Teorisi sözleri ve alıntılarını, Bir Adalet Teorisi yazarlarını, Bir Adalet Teorisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
. Toplumda başlangıç ​​yerimizi hak etmediğimiz gibi, yerli bağışların dağıtımındaki yerimizi de hak etmiyoruz. Yeteneklerimizi geliştirmek için çaba göstermemizi sağlayan üstün karakteri hak etmemiz de sorunludur; çünkü böyle bir karakter, büyük ölçüde, erken yaştaki şanslı aile ve sosyal koşullara bağlıdır ve biz bunu takdir edemeyiz. . . .
. Hoşgörüsüz bir mezhebin, eşit özgürlükten mahrum bırakıldığında şikayet etme hakkı yoktur.Bir kişinin şikayet hakkı, kendi kabul ettiği ilkelerle sınırlıdır. . . .
Reklam
Adaletin rolü
Kuşku ve düşmanlık insanların başka zamanda yapmaktan kaçınacakları hareketleri yapma konusunda baştan çıkartır .
. Sonsuzluk perspektifi, dünyanın ötesindeki belirli bir yerden bir bakış açısı ya da aşkın bir varlığın bakış açısı değildir; daha ziyade, rasyonel insanların dünya içinde benimseyebilecekleri belirli bir düşünce ve duygu biçimidir. Ve bunu yaptıktan sonra, nesilleri ne olursa olsun, tüm bireysel bakış açılarını tek bir şemada bir araya getirebilir ve varabilirler. Her biri kendi bakış açısıyla yaşarken herkes tarafından onaylanabilecek düzenleyici ilkelerde birlikte gönül temizliği elde edilebilse, bu bakış açısıyla net görmek ve lütuf ve öz hakimiyetle hareket etmektir. . . .
Bir adalet kavramı belli önermelerden veya ilkeler üzerine olan şartlardan türetilemez; bunun yerine, pek çok düşüncenin karşılıklı desteğinin sorunu olan bu kavramın haklılaştırılması, her şeyin tutarlı bir bakış içinde birbirine uygun hale getirilmesini gerektirir.
Sayfa 50
Reklam
Adalet
Rawls, halkların kendi temel çıkarları olduğunu da kabul eder. Kendi egemenlik alanlarını korumayı, kendi halklarını korumayı, özgür siyasal kurumları ve yapılan korumayı bunlar arasında saymaktadır. Ayrıca bu tür bir halkın çıkarların ötesinde vatandaşlarına adalet sunma amacı da vardır. Diğer halklarla birlikte barışı koruma ve bir arada yaşaması da mümkündür. #Adaletin_Teorisi_Temel_Kavramları
Adalet
Bireyler, adil toplumun işbirliği içerisinde birbirlerine karşı üstün pazarlık gücüne fırsat vermeyen bir yapı içerisinde gömülüdürler. Bu tür bir du rum bilgisizlik peçesi sayesinde olmaktadır. Makuliyetin rasyonel olmaktan farkı kamusal olmasıdır. Bununla vurgulanmak istenen makul ve rasyonel bireylerin adil işbirliği için ilkeler önermeye ya da önerilen ilkeleri kabule, bu ilkelere göre hareket etmeye hazır olduğudur. Ravvls’a göre özneler bu tür bir anlayış içinde karşılıklı bir güven yaratamazsa kamusal bir hayat için gerekli zemini yitirmiş olurlar ve geriye sadece rasyonellik kalır. #Adaletin_Teorisi_Temel_Kavramları
Adalet Teorisi
Bu zorluklar, Ravvls’ın teorisinde makuliyetin felsefi boyutunu oluşturmakta ve insanların siyasal olarak makul olsalar da iyinin doğası hakkında uzlaşmaz fikirlere sahip olabileceğine işaret etmektedir. Larmore’a göre özneler hayat planlarını gerçekleştirmek isterken çok zor durumlarla karşılaşmakta ve iddialarını sadece diğerlerinin iddialarıyla değil ortak duygularla ve kurumlarla karşılaştırmak zorunda kalmaktadırlar. Bu durum sağlam ve makul muhakeme sürecinde sapmalara neden olmaktadır. Bu sapmalara neden olan muhakeme zorlukları, iyi üzerine öncelik tanıma konusunda yüzleşilen zorluklara işaret etmektedir. #Adaletin_Teorisi_Temel_Kavramları
. Ne kadar zarif ve ekonomik olursa olsun bir teori, doğru değilse reddedilmeli veya gözden geçirilmelidir; aynı şekilde kanunlar ve kurumlar ne kadar verimli ve iyi düzenlenmiş olurlarsa olsunlar adaletsiz iseler reforme edilmeli veya kaldırılmalıdır. ...
64 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.