Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Homerik Çağdan Yirminci Yüzyıla

Ethik'in Kısa Tarihi

Alasdair Maclntyre

Ethik'in Kısa Tarihi Sözleri ve Alıntıları

Ethik'in Kısa Tarihi sözleri ve alıntılarını, Ethik'in Kısa Tarihi kitap alıntılarını, Ethik'in Kısa Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aslında, kuşkusuz, toplumsal hayat değiştikçe ahlak kavramları da değişir.
Geçmişe önkavrayışsız yaklaşabileceğimiz vehmine sahip olan ölü bir antikite hayranlığı tehlikesi ile Aristoteles ve Hegel gibi felsefe tfuihçilerinde çok açık görünen, geçmişin bütün hedefinin onun bizimle beraber nihayete ermesi olduğuna inanma yönündeki diğer tehlike arasında yol bulmak durumundayız. Tarih ne bir hapishane ne bir müze ve ne de kendi kendini kutlama vesilesi olacak bir malzemeler kümesidir.
Reklam
Felsefe her şeyi olduğu gibi bırakır, kavramlar hariç.
Epikuros, daha da öteye gidip, Künik'lerin yaptığı gibi, acı yokluğunun pozitiv hazlardan daha büyük bir iyi olduğunu ileri sürer; üstüne üstlük, dışsal iyilerde itidal göstermenin onların yitirilmelerinden acı çekmemenin tek garantisi olduğunu ileri sürer; ve nihayet, şiddetli arzudan kurtulmanın hazzın bir koşulu olduğunu ileri sürer.
Sayfa 122 - Grek Ethik'ine DipnotKitabı okuyacak
Tüm toplumsal bağlardan ayrı, evren çerçevesinde, bir insan olarak ne arzularım? diye soran birey, zorunlu olarak, yoksul bir betim deposuyla, kendi öz doğasına ilişkin zayıflatılmış bir görüşle iş görmektedir, çünkü o, kendi toplumsal varoluşuna aid olan tüm öznitelikleri kendisinden soyup atmak durumunda kalmıştır.
Sayfa 114 - Grek Ethik'ine DipnotKitabı okuyacak
Grek moral sözcüklerini çevirirken modern ödev kavramını ifade eden moral sözcükleri niçin kullanamayacağımız şimdi belki daha açıktır; çünkü Grek moral sözcükleri, kendi çerçevesinde kavranılır kılınabilecekleri arzu vokabüleriyle bağı kopartıp atmazlar.
Sayfa 100 - Grek Ethik'ine DipnotKitabı okuyacak
Reklam
Oxford filozofu H. A.Prichard, Platon'u, sırf adaleti haklıçıkarmaya giriştiği için, hataya düşmekle suçlayabiliyordu. Çünkü adaleti haklı çıkarmak, adaletin adaletsizlikten daha karlı olduğunu, adil olmanın bizim çıkarımıza olduğunu göstermektir. Fakat eğer adil ve doğru olanı bizim çıkarımıza olduğu için yapıyorsak, o halde diye hemen hemen bir kesinleme yapar Prichard, onu hiç de adil ve doğru olduğu için yapmıyoruzdur. Moralitenin aslında kendisine dışsal herhangi bir haklıçıkarımı olamaz; bizim çıkarımıza olsun olmasın eğer doğru olanı kendi adına yapmıyorsak, o halde doğru olanı yapmıyoruzdur.
Sayfa 98 - Grek Ethik'ine DipnotKitabı okuyacak
... Aristoteles, Platon'un iyi'nin kullanımlarının çeşitliliğini açıklayamayacağını ileri sürer. Dahası, Platon'un İyi Form'u kavramını açıklamak için kullandığı deyimler aslında açıklayıcı değildir. "Bizzat" veya "kendi sıfatıyla" iyi'den söz etmek, açıktır ki iyi'ye herhangi bir şey katmaz. Form'u öncesiz-sonrasız diye adlandırmak yanlış-yönlendiricidir: bir şeyin daima kalıcı olması onu hiçbir şekilde daha iyi hale getirmez, tıpkı uzun süre dayanan beyazlığın bir günlük beyazlıktan daha beyaz olmaması gibi.
20 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.