Tanrı'ya erkek ve dişi canlılar yaratma ve onları birleştirme düşüncesini kim vermiş olabilir ki? Önce erkeği yaratıp, sonra ona kadını veriyor. Kadının göğsünde iki meme ucu var bacaklarının arasında da küçük bir dar boğaz. Oraya küçük bir damla insan tohumundan koyun, işte şöyle kocaman bir beden çıkacaktır oradan; bu garibim küçük damla et, kan, kemikler, sinirler ve deriye dönüşecektir. Eyüb bunu onuncu bölümde çok güzel dile getirdi: "Beni süt gibi sağıp peynir gibi mayalamadınız mı?" Tanrı'nın bütün yapıtlarında matrak bir şey var. İnsanların dünyaya gelmesi konusunda benim fikrimi sormuş olsaydı, ona verimli bir toprak parçasıyla yetinmesini öğütlerdim. Ve ona güneşi bir lamba gibi dünyanın tam ortasına koymasını söylerdim. Böylece hep gün ışığı olurdu.
MARTIN LUTHER
..inanç kalmayınca, muharebe de tükenipbgün bitiminin bitkinliğinde kendiliğinden ölmekte.
Biz bunu gördük, bunu öğrendik: Bu yavaşlamayı, savaştan bu şekilde kademe kademe el çekmeyi.
Panayırlardaki piyango çarkıfeleği gibi, metal dilciğin (ya da dar, uzun çubuğun) durdurucu engellerin parlak çemberi üzerinde kısa aralıklarla çıtırdaması adeta çözülmekte, tek bir süreklimetalik gürültü oluşturan tıkırtılar birbirinden ayrılmakta, bölünmekte, seyrelmekte, en sonunda varılan hıza bakılırsa artık muharebenin devam etmiyor gibi göründüğü şu son saatlerde, yavaşlamakta, yeniden başlamakta, sönmekte, saçma ve tutarsız sıçrayışlarla bir kez daha alevlenip sonra yeniden çökmekte
diğer yanda kuşların yeniden şakıdığını duymaya başlıyoruz, aslında nasıl ki rüzgar ağaçların dallarını sallamayı bırakmadıysa, bulutlar gökyüzünde süzülmeyi kesmediyse, kuşların da şakımayı hiç bırakmadığını fark ediyoruz, ..
.
Zira bir insanın ölmüş olduğunu nasıl söyleyebiliriz mademki artık onun için dün biraz önce biraz sonra ve yarın var olmayı kesti yani onun zihnini meşgul etmeyi yani onun canını sıkmayı kesti bunlar ...
.. insanların hiçlik ya da ilksel her şey tarafından yutulması, ortadan kaybolması,
hatta daha fazlası: Askeri alay batarya süvari birliği manga insan düşüncesinin kavramının yok olması,
hatta daha da fazlası:
Her türlü düşüncenin her türlü kavramın yok olması öyle ki en nihayetinde general kendisine yaşamaya devam etme izni verecek hiçbir neden bulamadı sadece general olarak yani asker olarak değil de aynı zamanda düşünen bir canlı olarak ve o zaman da beynini patlattı
uykuya yenik düşmemek için savaşarak
.