Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Her Şey Bittiği Yerde Başlar

Muzaffer Buyrukçu

Her Şey Bittiği Yerde Başlar Hakkında

Her Şey Bittiği Yerde Başlar konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8/10
2 Kişi
4
Okunma
Beğeni
418
Görüntülenme

Hakkında

2006 yılında aramızdan ayrılan edebiyatımızın önemli ismi Muzaffer Buyrukçu'nun bütün eserleri Kırmızı Kedi'de. Sait Faik, Yunus Nadi ve Haldun Taner gibi önemli edebiyat ödüllerini kazanan Buyrukçu’nun, işçilerin ve işsizlerin, serserilerin ve kabadayıların, ev kadınlarının ve fahişelerin, sakatların ve delilerin, toplumda ve hatta edebiyatta pek görünmeyen insanların öykülerini anlatmadaki ustalığı, yakından tanıdığı karakterleri ve öykülerini son derece özgün bir üslupla kurgulamasında yatar. Her Şey Bittiği Yerde Başlar’daki öyküler, ülkemizde hâlâ çözülememiş olan toplumsal sorunları, yalnızca gerçekçi ya da psikolojik bir zeminde değil, varoluşsal bir derinlikte de sorgular. Bu ilk öykülerinde, bugün bile erkek yazarlarda eşine pek rastlayamadığımız derinlikte bir cinsiyetçilik eleştirisiyle karşılaşmamız dikkat çekicidir. Bunlar Türk edebiyatında bir erkek yazarın kaleminden okumaya alışık olmadığımız keskinlikte öykülerdir. Sıradan bir sistem eleştirisinin ötesine geçen Buyrukçu, daha ilk öyküden itibaren insan doğasını, insanın insanı sömürmesinin nedenlerini ve bunları yaratan koşulları sorgular. Muzaffer Buyrukçu'nun külliyatına öyküleriyle başlıyoruz.
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 42 dk.Sayfa Sayısı: 272Basım Tarihi: Mayıs 2016Yayınevi: Kırmızı Kedi Yayınevi
ISBN: 9786059658294Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

Muzaffer Buyrukçu
Muzaffer BuyrukçuYazar · 34 kitap
Buyrukçu bir yaşındayken, ailesi Yalova'ya yerleşti. Yalova'nın Koruköy İlkokulu'nda, İstanbul'da Yenikapı Ortaokulu'nda, bir süre Pertevniyal Lisesi'nde okudu. Aşçılık, Sütçü Yamaklığı, Kunduracı Çıraklığı, Gazetecilik, inşaat İşçiliği, Fresecilik, Pedalcılık Kalorifercilik, kâtiplik ve İstanbul Toprak Mahsulleri Ofisi'nde memurluk yaptı (1950-1970). Sanat hayatına, 1945'te kapıcı olarak çalıştığı Son Telgraf'ta yayımlanan öyküleriyle başlayan Muzaffer Buyrukçu Korkunun Parmakları (1958 Dost Dergisi Birincisi), Kuyularda (Otağ Dergisi 1962 birincisi) Bulanık Resimler'le 1962 Türk Dil Kurumu Öykü Ödülü'nü, Kavga ile de 1968 Sait Faik Armağanı'nı kazandı. Yüzün Yarısı Gece ile de Haldun Taner Öykü Ödülü ve Yunus Nadi Öykü Armağanı de aldı. Edebiyat dergilerine geçişi ise 1953 başlarındadır. Konularını İstanbul'un kenar mahallelerinde yaşayan dar gelirli ailelerin dertli,çekişmeli hayatlarından alan Buyrukçu'nun 21 Öykü,10 Günlük ve 8 Roman olmak üzere toplam 39 kitabı basıldı. Son zamanlarında akciğer yetmezliği çeken Buyrukçu, 26 Ağustos 2006 günü İstanbul Gaziosmanpaşa'daki evinde hayatını kaybetti. Yayımlanan eserleri Öykü Katran (1956) Acı (1957) Korkunun Parmakları (1959, Dost Dergisi 1958 yılı birincisi) Bulanık Resimler (1961, Türk Dil Kurumu 1962 yılı Öykü Ödülü) Kuyularda (1962, Otağı Dergisi 1962 yılı birincisi) Cehennnem (1966) Kavga (1968 Sait Faik Armağanı) Şarkılar Seni Söyler (1982) Günlerden Bir Gün (1983) Hüzünlü Kar Çiçekleri (1987) Her Yer Karanlık (1989) Bin Hüzün (1990) Şarkı Gibi (1992) Yüzün Yarısı Gece (1994, 1994 Yunus Nadi Armağanı ve Haldun Taner Öykü Ödülü) Telefon Konuşmaları (1997) Bir Aşk Daha (1996) Ucu Güllü Kundura (1998, Cumhuriyet Kitapları) Dumanı Tüten Çay Gibi (1999) Yalnızlığın Arkasındaki Gülümseme (2001) İpek Pijamalı Katiller (2004) Ay Kokuyor (2004) Roman Mağara (1971) Bir Olayın Başlangıcı (1970) Gürültülü Birkaç Saat (1969) Dar Sokaklardaki Duman (1993) Gece Bitmedi (1995) Dışarıdaki Rüzgar (1998) Akan Sular Şarap Olsa (1998) Ucu Güllü Kundura (1998) Günlük Arkası Yarın (1976) Sıcak İlişkiler (1982) Dillerinde Dünya (1985) Sayılı Günler (1986) Arkadaş Anılarında Anında Görüntü Dünden Bugüne İlişkiler Arasında Bir Gezinti Yaşadığımız Ve Yaşananlar Kıbrısa Selam