Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1

Cemâlnur Sargut

Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 Sözleri ve Alıntıları

Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 sözleri ve alıntılarını, Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 kitap alıntılarını, Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sultan Veled Hazretleri buyuruyor ki: "Hak Teala yarattiği an yaraticisini tanimasi icin insana yetenek verdi. Kendisinde bulunan aziciktan çok olani, sayiya gelmez olani anlayabilmesi icin sonsuz ve tükenmez sifatlarindan onun yapisina bir nebze birakti. Tipki bir avuç buğdayla ambarı, bir testi suyla denizi gösterebilmesi ve bilinir kilmasi gibi "
Rengin aslı renksizliktir ama atmosfere girdiği anda renksizlik yedi renge ayrilir. Bu yedi renk Allah'in doksan dokuz ismi gibi asıldir. Ne enterasandir ki, bu renklerin sonsuz tonlari vardir ve hâkî yesil, Nil yesiline, hâkî olmanin farkliligiyla düşman olur. Halbuki ikisi de yeşilden türemiştir, hatta renksizlikten olusmustur.
Reklam
Firkat oduna(ayrılık ateşi) Dûzâha(cehennem) Allah beni atma Sevdiklerin başı için canımı yakma Ken'an kulunun çoksa da isyanı günahı Dûr etme(mahrum bırakma) cemâlinden onu, cehline bakma.
Adem Kelimesindeki Ilahiyye Hikmeti
Hazreti Peygamber'in "Âdem çamurla toprak arasindayken ben vardim" sözü, Âdem adi ile tecelli eden varliğin, Hz.Muhammed'in hakikatini taşimasindandir. O halde kâmil insan; amaçta ilk, yaratilişta sondur. Örnek verirsek: Bir seftali yetistirmek istedigimizde onun cekirdegini toprağa gomeriz. Çekirdeği seftalinin hakikati olarak düsünürsek, hâkikat ancak toprağa gömülduğünde yani, tevâzu (yokluk) icinde zuhur eder. Ağaç haline gelir ve ayni hakikati tasiyan dallar ve yapraklar ortaya cikar. Ama kemalin ortaya cikışi seftali iledir ve icinde ayni cekirdek vardir. Görülüyor ki, Âdem adı ile başlayan zuhur, Muhammed adı ile kemale ermistir.
Adem Kelimesindeki Ilahiyye Hikmeti
Hazreti Peygamber'in "Âdem çamurla toprak arasindayken ben vardim" sözü, Âdem adi ile tecelli eden varliğin, Hz.Muhammed'in hakikatini taşimasindandir. O halde kâmil insan; amaçta ilk, yaratilişta sondur. Örnek verirsek: Bir seftali yetistirmek istedigimizde onun cekirdegini toprağa gomeriz. Çekirdeği seftalinin hakikati olarak düsünürsek, hâkikat ancak toprağa gömülduğünde yani, tevâzu (yokluk) icinde zuhur eder. Ağaç haline gelir ve ayni hakikati tasiyan dallar ve yapraklar ortaya cikar. Ama kemalin ortaya cikışi seftali iledir ve icinde ayni cekirdek vardir. Görülüyor ki, Âdem adı ile başlayan zuhur, Muhammed adı ile kemale ermistir.
100 öğeden 51 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.