Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1

Cemâlnur Sargut

Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 Sözleri ve Alıntıları

Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 sözleri ve alıntılarını, Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 kitap alıntılarını, Hz. Adem - Fusûsu'l-Hikem 1 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kamil insan amaçta ilk, yarafılışta sondur.. Örn: bir şeftali yetiştirmek istediğimizde onun çekirdeğini toprağa gömeriz. Çekirdeği şeftalinin hakikati olarak düşünürsek, hakikat ancak toprağa gömüldüğünde yani tavazu yokluk içinde zuhur eder. Ağaç haline gelir ve yapraklar ortaya çıkar. Ama kemalin ortaya çıkışı şeftali iledir ve içinde aynı çekirdek vardır. Görülüyor ki Adem adı ile başlayan zuhur, Muhammed adı ile kemale ermiştir.
Görülüyor ki Allah Âdem'in ve âlemin hakîkatinde kendini gösterir. Baktığı yerde onun isim ve sıfatlarını gören için burası cennetten ibarettir. Ne mutlu görene ki, âlemde abes, yalnış, çirkin olmayıp, güzelliğin dereceleri vardır. Allah halîfem dediği insân-ı kâmilde cemâlini (güzelliğini) âşikâr eder. Öyleyse hakîkî cennet insân-ı kâmildir. Allah isim ve sıfatlarıyla her yerde tecellî etse de isminin zâtıyla ârifin kalbine yerleşir. Onu bulmayı dilersen kâmil olana yanaş.
Reklam
Hakikati Muhammed’inin nurlarıyla varolan Kamil İnsan her devrin ademi olarak zuhur eder..
Adem Hakk'ın tam tecellisi, halk ise Adem 'de olan bir olan isim ve sıfatlarının vücud giymesidir. Öyleyse her şey Adem' deki birlikten zuhur etmiştir. Nisa, 1- yani Allah'ın sizdeki ismini ki sizin Rabbinizdir, Allah için koruyun ve muhafaza edin anlamındadır. İlahi isimler de suret için de bir korumadır. Çünkü suret ancak o isimle varlık kazanır. Daha doğrusu sureti ayakta tutan batıni kuvvet, Allah İn kişide tecelli eden ilahi ismidir. Bu durumda benden tecelli edenin Allah olduğunu bilmek hamddır. İbn-i Arabi hz: " kötü de siz onun perdesi olun, hamdda ise onu kendinize perde yapın."
Yani insan, vücudu, nefsi ve aklıyla hadis yani sonradan yaratılmış ama ruhu, kalbi ve sırrıyla ebedi ve ezeli daha doğrusu kadimdir. İnsanın dışı halk içi Hak, dışı hadis içi kadim, dışı dünya içi ahirettir. Böylece de Âdem zıtları vücudunda birleştirmiştir. Bundan dolayı o tevhiddir ve çokluğun birliğidir. Kur'an'ın ikizidir. Allah da onu sınır gibi 2 alem arasına yerleştirmiş ve halife kılmıştır.
İnsanın Hak'la temasıni engelleyen vücudu kaldığı sürece, gafletten kurtulmasi mümküm degildir. Hallâc, "Benim ile senin aranda bana sıkınti veren varlığım var, fazlin ile aramizdan varligimi kaldir" diye yalvarir.
100 öğeden 71 ile 80 arasındakiler gösteriliyor.