Kant'ın Eleştirel Felsefesi sözleri ve alıntılarını, Kant'ın Eleştirel Felsefesi kitap alıntılarını, Kant'ın Eleştirel Felsefesi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir erek, istenci belirleyen bir temsillemedir. Bir temsilleme duyarlı yada rasyonel sayılsın, " istenci belirleyen ilkeyi oluşturduğu zevk duyusu.. Bir tek ve aynı türdür, bu yalnızca ampirikce kabul edilmemiş olmakla kalmaz, ama ayrıca bir tek ve aynı yaşam gücünü etkiler...
Çatışma uslamlaması: eğer akıl yalnızca araçların yeteneği ise, o zaman iki tür ereğin bir insanda hem hayvan türü olarak, hem de ahlaksal tür olarak birbirlerine nasıl karşı koyabildiklerini anlamıyorum..
Bu bakımdan Kant'ın uslamlaması üç çeşittir. Değer uslamlaması: eğer akıl sadece doğanın ereklerini gerçekleştirmeye hizmet ediyorsa, o zaman basit hayvanliga göre niçin daha üstün değere sahip olduğu iyi anlaşılmıyor.
Arzulama yeteneği, istenci belirleyen bir temsillemeyi gerektirir. Bir temsilleme önsel olduğu zaman bile, bunu temsil eden nesneye bağlı bir zevkin aracılığı ile istenci belirler..
Tersine " düz çizgi en kısa yoldur" dediğim zaman, ya da" değişen her şeyin bir nedeni vardur " desem, o zaman önsel ( a priori) bir sentez gerceklestiririm: B nin A ya zorunlu ve evrensel olarak bağlı olduğunu doğruluyorum.
Amprizme karşı Kant, kültürün ereklerini, akla özgü ereklerini onaylıyor. Ayrıca yalnız aklın kültürel erekleri, salt sonuncu erekler olabilir. " son erek, doğa'nın ide ile uyumu gerçekleştirme yetersiz olduğu erektir, çünkü bu erek, salt erektir".
Ahlaksal varlık olarak düşünülen insan konusunda, niçin var olduğu artık sorulamaz; onun var oluşu kendi başına yüksek amacı içeriyor. Bu yüksek amaç, ahlak yasası altında düşünülebilir varlıkların örgütlenmesidir
ya da düşünülebilen varlıkta kendi başına bulunan var oluş nedeni özgürlüktür.