Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mimarlık

Kolektif

Mimarlık Gönderileri

Mimarlık kitaplarını, Mimarlık sözleri ve alıntılarını, Mimarlık yazarlarını, Mimarlık yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sanat
Başvuru Kaynakları: ● 🌐📱 Google Arts & Culture, artsandculture.google.com, play.google.com/store/apps/deta... ● 📱 Perfect Ear: Music & Rhythm, play.google.com/store/apps/deta... ● 📱 Rocksmith+ Fast
François Mansart
François Mansart, heykeltıraşlık eğitim almış bir ma akil rangozun oğluydu ve Salomon de Brosse ile Jacqu es Androuet du Cerceau'dan etkilendi. Burjuva mūs terileri için şehirde evler ve şatolar inşa etti. Fransız yol klasisizmine zarafet katarak Paris'teki otellerin temelini attı. Kendisi icat etmemesine rağmen man sart çatı kısa, yassi tepesi olan, dik ve eğimli çatı adını ondan aldı. Merkezi planlı kiliseler üzerinde deneyler yaptı, böbrek şeklinde yerleşimler çizdi. geçitler açtı. Yenileme çalışmaları eskiyle yeniyi harmanladı. Değişken mizaçlı olduğu için kendi yaptığı binayı yıkıp yeniden başladığı olmuştur.
Reklam
Gian Lorenzo Bernini
Gian Lorenzo Bernini, Barok devrinde yaşamış, yete nekli bir heykeltıraş, ressam, şair ve mimardı. Eserleri, Katolik reform karşıtı idealleri yansıtırdı. Cizvit ta rikatının müritlerindendi. Bernini, Papa VIII. Urban ve VII. Alexander'in kiliselerini inşa etti, heykellerini yap ti. San Pietro'daki sunak örtüsü süslü, bir heykel gibi ve mimari ile heykelciliği harmanlaması bakımından cesurdu. Olağanüstü bir örnek olan Azize Tereza'nın Vecdi gibi heykellerini vurgulamak için sıklıkla ışık ve Cor gölge oyunlarına başvurdu. Saray ve fıskiyeler gibi tüm Avrupa'da model alınan seküler yapılar da inşa etti. Resim yoluyla ilüzyon yaratmakta usta olan Ber nini, mimari eserlerinde hareketi ve duyguyu ifade et rildi mek için heykelciliğe özgü yüzeyler kullandı. Diğer büyük Barok mimar Borromini'nin rakibiydi.
Sayfa 230Kitabı okudu
Rafael yalnızca yetenekli bir ressam değil, aynı zamanda başarılı bir mimardı. Mimar olarak her şeyden ön ce tasarımcı özelliğiyle iş alıyordu. Tasarımlarından pek azı inşa edilebildiyse de bunlar Rönesans mimarlık tarihinin önemli kilometre taşları oldu.
Filippo Brunelleschi: Floransa Katedrali'nin kubbesi,1420-36
Floransa Katedrall bir şehrin özgüven anıtıdır. İzleyen mimari duraklama dö neminde Floransa yurttaşları masif katedralin yapımını ilerletmeye karar verdi. Brunelleschi 1418'de açılan tasarım yarışmasını parçalara ayrılmış balıksırtı desenli kubbesi ile kazandı. Ama hemen inşaatçılar yapının kavisini inşa etme sorunuyla karşılaştı, çünkü hiçbir mimar antik dönem de bile 42 metre çaplı açıklığı geçebilen bir dairesel mekan inşa etmeyi başaramamıştır.
Dışavurumcu Modernizm
"Sidney Opera Binası (1958-73, Sidney)(Jørn Utzon), deniz dibinde 25 metre derinliğe çakılmış 580 beton ayakla taşınmaktadır. Opera Binası'nıj başarısı, betondan yapılan ve prekast beton kaburgalarla taşınması, yelkeni andıran bir dizi kabuktan oluşan çatısıdır. Kabuklar İsveç'ten getirilen, dokuları ancak yakın mesafeden görülebilen 1.056.056 adet karo ile kaplanmıştır. İç mekanda beş tiyatro, beş prova odası, iki ana salon, dört restoran ve altı bar bulunmaktadır. "
Sayfa 442Kitabı okudu
Reklam
ABD'de Erken Modernizm
"Şelale Ev (1935, Mill Run, Pennsylvania),(Frank Lloyd Wright), mahrem ve ütopik bir yaşamın özlemini çeken bir toplumun hayal gücünü harekete geçirmiştir. Kayadan çıkan kolonlardan, birbirinin üstüne toprak renginde betonarme tekneler yükselir ve şelale bunlara dökülür."
Sayfa 383Kitabı okudu
Birleşik Krallık'ta Gotik Uyanış
"St. Pancras İstasyonu (1868-74, Londra), iki binadan oluşur: Endüstri mühendisi W. H. Barlow'un yaptığı geniş tren barınağı ve Sir Gilbert Scott'un Midland Grand Hotel'i. İstasyon Gotik Uyanış'ın başyapıtı olmakla kalmaz aynı zamanda demir, çelik ve kullanımından dolayı kendi dönemi içinde inanılmaz bir teknolojik başarıdır."
Sayfa 344Kitabı okudu
Endüstriyel Mimari
"Eyfel Kulesi (1885-89, Paris), aslında 1889 Dünya Fuarı'nda geçici bir atraksiyon olarak yapılmıştı ancak daha sonra Paris'in en bilinen simgesi oldu. Kulenin yüksekliği 308 metre, ağırlığı 7000 tondur. Ağırlık dört ayağa eşit dağıtılmıştır. Kule'de kullanılan inşaat teknikleri, demiryolu yapımında edinilen uzmanlıktan gelir. Prefabrik yapılmış, vinçlerle taşınıp yerinde vidalanarak monte edilmiştir."
Sayfa 329Kitabı okudu
64 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.