Müslüman ve Din

Ahmet Yaman

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Çok geniş bir anlam yelpazesine sahip (hammâlün zû vücûh) olduğu için pek çok manaya yorumlanabilecek ve insanlar tarafından konuşturulan Kur'an, en doğru biçimde Hz. Peygamberin (s.a.s) beyanıyla anlaşılabilir. Hz. Ali (k.v)
Sayfa 51 - DİB
Kıssa
Sıkı bir Hanefî olan Memduh Bey, mezhebinin reşîd kızların kendi başlarına evlenebilecekleri, bunun için veliye gerek olmadığı yönündeki içtihadını takdir etmekte ve bunu zamanına göre oldukça ileri bir düşünce olarak görüp onaylamaktadır. Bir akşam evinde Serahsi'nin el-Mebsut isimli kitabının Nikah Bölümünü okurken kapısının zili çalar. " Bir misafir beklemiyordum, hayırdır İnşaAllah" diyerek kapıya yönelen Memduh Bey karşısında, İstanbul'da okumakta olan ve aylardır hasret kaldığı kızı Meral'i bulur; tabii çok sevinir. Fakat kızının yanı başında daha önce hiç görmediği bir "adam" durmaktadır. Şaşırır. Babasının şaşkınlığını fark eden Meral titrek bir sesle "Şey... eee babacığım... tanıştırayım; kocam Serdar" der. Bunu duyan Memduh Bey ruhen yıkılır, birkaç saniye sonra da bedenen yığılır.
Reklam
Gerçek erdemlilik(birr), yüzünüzü doğuya veya batıya çevirmeniz ile ilgili değildir.Ama gerçek erdem sahibi, Allah’a, Âhiret Günü’ne, vahye ve Peygambere inanan, servetini-kendisi için ne kadar kıymetli olsa da -akrabasına, yetimlere, ihtiyaç sahiplerine, yolculara, yardım isteyenlere ve insanları kölelikten kurtarmaya harcayan ;namazında devamlı ve dikkatli olan ve arındırıcı mâli yükümlülüğünü ifa eden kişidir; ve söz verdiklerinde sözlerini tutan,felaket ,zorluk ve sıkıntı anlarında sabredenlerdir. İşte onlardır sadâkatlerini gösterenler ve işte onlardır Allah’a karşı sorumluluklarının bilincinde olanlar.Bakara /177
O, sadece iyiliği değil, gerçek ve engin iyiliği (birr), sadece güzeli değil din açısından daha güzelini(ahsen), sadece âdil olanı değil, adalete en uygun olanı (aksat); sırf değerliyi değil daha değerli olanı( ekber) asgarî Müslümanlığın gerçeğini değil, takvanın (hakkan ale’l-müttekîn) ve gönül yüceliğinin(sabr) gereğini hedef olarak belirler.
Ezmanın teğayyuru ile ahkâmın teğayyuru inkar olunamaz.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.