Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler

İsmail Kaygusuz

Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler Gönderileri

Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler kitaplarını, Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler sözleri ve alıntılarını, Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler yazarlarını, Müslümanlık ve Hristiyanlığın İnanç Öğretilerinde Öteki Gerçekler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kur'an'ın erken üslübundaki ahenkli düz yazı ve tınlayan dizeler, Muhammed'in zamanından çok önce, Zeyd bin amir, koss İbn-i Seyda, taifli ümeyye vb. gibi, hem birer ozan, hemde sosyal ve dinsel reformcular tarafından düzenlenmişti. Bunların pek çoğu halkça bilinen hayran olunan dizelerdi.
Zaman zaman bu esin, Tanrıdan onu getiren, kutsal ruhtan geldi (kuran 16/103: Kuşkusuz biz onların: "Kur'an'ı ona ancak bir insan öğretiyor" dediklerini biliyoruz. Kendisine nispet ettikleri kişinin dili yabancıdır. Oysa bu apaçık arapçadır...) Burada söz konusu olan Cebra adında Bizanslı hristiyan yaşlı bir köledir. Bir keresinde Muhammed: "melek bazen benim için erkek görünüşünü alır" dedi. Onu tanımlaması istendiğinde şöyle yanıtladı: Yüzü ve sakalı, mekkeli yakışıklı bir genç adamınkine benziyordu. Bu genç adamın hristiyan kalb kabilesine mensup olan Dahya ibn halife olduğu saptandı. Al tabariye göre, Cebrail tarafından Muhammed'e iletilen vahiyleri Yahudilerin kabullenmek istememelerinin sebeplerinden biri, vahiylerin Yahudilerin koruyucu meleği "Mikail" değilde felaket"yıkım" meleği olan Cebrail tarafından gelmesidir. Mistik kabala geleneğinde Cebrail ayın ruhsallığı ile bağlantılı, Mikail ise güneşin ruhsallığı ile ilişkilidir. Cebrail çoğunlukla asılsız-aldatıcı olan rüyalar düzeyine yakın durur, Mikail'in yeri ise, peygamberlikle akraba yakınlığında görüntüler düzeyindedir. *Frieling, rudolf, christianity and İslam, edinburg 1978 sayfa 47 Matt, Daniel chanan, zohar, "The book of enghlihtenment London, 1983 s. 229
Reklam
Kur'an'ın değiştirilmediğini-değiştirilemeyeceğini-değişmezliğini iddia etmiş ve bu iddiayı sürdürenlerin hiçbir bilimsel dayanağı yoktur. Kendi iktidarlarını genişletmek ve çıkarlarını korumak için Muhammed'in Kur'an'ın da değişiklik yapan yönetici kişi hanedan mensuplarıyla, tek harfinin bile değişmediğini söyleyerek dindar insanları kandırmayı sürdürenler aynı ortak anlayıştadır; yerlerini korumak ve çıkar hesapları.
Elimizdeki Kur'an Muhammed'in Kur'an'ı olmaktan çok uzaktır. İlk üç halife ile emevi hanedanının kuranıdır.
Geri14
46 öğeden 41 ile 46 arasındakiler gösteriliyor.