Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Özgürlüğün Baş Dönmesi

Kemal Sayar

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Biz dede ve ninelerimizden farklıyız, bizim torunlarımız da muhtemelen bizden farklı olacak. Daha fazla maddeci, daha az empatik ve insanlar arası ilişkilerde daha az duyarlı bir öznellik yaratan değişim ...
Geleneksel toplumların kişisi, diğer insanlara bedensel, ruhsal ya da manevi anlamda yakın yaşayan kişiydi. Böylesi bir toplumda karar veren ve eyleme geçen bir ‘iç benlik’ fikrini anlaşılır bulmak güçtür: Kişinin kim olduğu, tarihi, çevresi, akrabaları, vazifeleri gibi dış etkenler tarafından belirlenmektedir.
Reklam
Özgürlüğü insan gelişiminin amacı olarak tanımlayan düşünür, özgürlükle insanın önünde serili imkânlara atıf yapmaktadır. İnsan önünde yeni imkânlar bulabilen, bu imkânları değerlendiren, onları gerçekleştirebilen kişidir. Her imkânın gerçekleşmesinde anksiyete saklı olarak vardır. İmkân yani yapabilirim’ gerçekleşmeden önce, ara durak anksiyetedir. Anksiyete, Kierkegaard’a göre özgürlü- ğün başdönmesi’dir.
Ne kadar kısa olursa olsun, hayatım, benden daha büyük olan, benden daha önce gelen ve ne kadar uzun yaşarsam yaşayayım ben ömrümü tamamladıktan sonra da sürecek bir varlığın kalıcılığına az da olsa katkıda bulunmuşsa, boş ya da anlamsız geçmemiş demektir; ölümlü hayata ölümsüz bir rol bahşeden şey, işte bu katkıdır.”
Ölüm bize varlığın ertelenemeyeceğini hatırlatır, insan ölümle yüzleşecek kadar şanslıysa, hayatı bir imkân, ölümü de imkânın artık mümkün olmaması olarak değerlendirebilir ve hayatını son anına dek değiştirebileceğini fark eder.
“Sahip olduğun şeyler, sonunda sana sahip olmaya başlar."
Dövüş Kulübü Filmi
Reklam
Büyük Zen ustası Chuang-Tzu rüyasında bir kelebek olduğunu gördü. Uyandığında kendisine şöyle sordu: “Ben az önce bir kelebek olduğunu düşleyen bir insan mıyım, yoksa şimdi bir insan olduğunu düşleyen bir kelebek mi?”
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.