Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hiyerarşinin Ortaya Çıkışı Ve Çözülüşü

Özgürlüğün Ekolojisi

Murray Bookchin

Özgürlüğün Ekolojisi Sözleri ve Alıntıları

Özgürlüğün Ekolojisi sözleri ve alıntılarını, Özgürlüğün Ekolojisi kitap alıntılarını, Özgürlüğün Ekolojisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Toplumsal gelişimin ancak doğal gelişimin zararına gerçekleşebileceğini varsaydık; gelişimi, toplumu ve doğayı bir arada barındıran bir bütünlük olarak algılamadık. Bu açıdan biz kendimizin en kötü düşmanı olduk; yalnız nesnel olarak değil, aynı zamanda öznel olarak da.
İnsanın doğaya hakim olma anlayışı, tam da insanın insan üzerindeki gerçek tahakkümünden kaynaklanır.
Reklam
Toplumsal meseleleri tartışırken insanlık ,biz insanlar gibi genel anlamlı kelimelerin bütünüyle biyolojik bir anlamda kullanılması tamamen yanıltıcı olacaktır .Kuşkusuz insanlar memeli bir tür olmaları açısından ayılar ,kurtlar ya da çakallardan farksızdır ;ancak ikinci doğanın insanlar arasında yarattığı hiyerarşileri ve sınıf ayrımlarını göz ardı etmek ,insanlığın hiçbir suretle ulaşamadığı bir ortaklık yanılsaması yaratmak anlamına gelir .
Yunanlıların ihtiyaçlara ilişkin sınır ve denge kavramları ve Atina'nın doğrudan demokrasi kurumları da babamerkezlilik, kölelik, dışlayıcı yurttaşlık biçimleri ve Yunanlıların savaş sanatına verdikleri büyük primden kurtarılması gereken vazgeçilmez standartlardır. Hıristiyanlığın evrensel bir 'humanitas' görüşü, Kilisenin tüm kusurlarına karşın ve tabii ki onu destekleyecek herhangi bir Doğaüstü kavrayışı içermeksizin, her zaman yolgösterici bir ilke olmalıdır. Ulus devlete karşı olarak, geç ortaçağ şehirlerinde çok yaygın olan konfederasyon ilkesi de geçmişten devşirebileceğimiz özgürlük repertuvarına aittir; tabii ki geç ortaçağda birçok şehre hâkim olan asilzadeler olmadan. Tarihten, insanların, özgür bir toplum geliştirmelerinin örneklerini sağlayabilecek insani yaşam biçimleri ve gerçekçi kurumlar geliştirme yollarını devşirmek atavist bir tavır değildir.
Işıkta belirir Hakikat, İktidarda Yalan hüküm sürer Görmek bunların olduğunu, her saatime ıstırap musallat eder Bilgi gelip ne diye deva olamazsın da yaralarsın? Ben ki peşinden koşmadım, sen beni çağırdın. Ne zaman ki artar bilgi, işte o zaman acılar katlanır.......
Sayfa 292 - SÜMER
Doğal evrimde, yaşamın karşı konulmaz şekilde bilinçliliğe ve özgürlüğe doğru gelişimine kılavuzluk eden önceden belirlenmiş hedefler ya da bir telos olduğunu ileri sürmüyorum. Ama bilinçliliğe ve özgürlüğe ulaşmanın potansiyelinin var olduğunda ısrar ediyorum.
Reklam
İnsanın insana tahakkümüyle doğa üzerinde hakimiyet arasındaki yakın ilişki, yalnızca kendi içinde tahakküm kavramında son bulmakla kalmaz; en çarpıcı özelliği insanların bir zamanlar o kadar saygı gösterdikleri organik doğanın yerini alan doğanın hakim türüdür; inorganik bir doğa. Kendimizi hiç bir zaman doğadan ayıramayız; kendimizi kendi iç organlarımızdan ayıramayacağımız gibi.
Sayfa 238 - pdfKitabı okudu
Bu durumda devrimin önündeki görev yalnızca devleti parçalayıp 'idareyi' özgürlükçü çizgilerde yeniden kurmak değildir; aynı zamanda mevcut haliyle toplumu parça parça etmesi ve insanın beraber çalışmasını, yeni komünal çizgilerde yeniden kurması gerekir. Devrimci hareketin şu anda karşısında duran sorunlar yalnızca topluma yeniden sahip çıkmak değil, harfi harfine onu yeniden oluşturmaktır.
Sayfa 226 - pdfKitabı okudu
Helenik özgürlük ideali yurttaşlarla sınırlı bir ideal farklıydı. Özgürlük etkinlikten özgürleşmek için değil, etkinlik için vardı. Bir alan değil bir uygulamaydı; özgür kurumlara katılarak, özgür olma etkinliğini her gün yeniden yaratarak, işleyerek ve besleyerek özgür olma pratiğiydi. Kişi yalnızca edilgin bir biçimde kısıtlamalardan özgürleşmek anlamında değil, etlin olarak kendini ve yurttaşlarını özgürleştirmek anlamında "özgür"dü. Gerçek bir topluluk yalnızca insanlardan oluşan yapısal bir dizge değil, topluluklaştırma pratiğidir. Dolayısıyla, 'polis'te özgürlük sürekli olarak yeniden üretim sürecinde olan ilişkilerden oluşan bir dizgeydi.
435 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.