Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Psikanalitik Bir Kayıp Zamanın İzinde Okuması

Proust ve Annesi

Michel Schneider

Proust ve Annesi Hakkında

Proust ve Annesi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Proust’un sonsuz bir döngü olan romanının özünde ne vardı? Geçmişi arayış mı? Gerçeği arayış mı? Yoksa bu ikisinin de kurucusu olan Anne’yi arayış mı? Michel Schneider’e göre, Proust büyük yapıtını ancak annesinin ölümünden sonra yazabilmişti, hem Anne’ye ulaşmak hem de Anne’yi aşmak için. “Proust’un yazar oluşu, Anne’nin öpücüğünün, o ölüm siperinin, sevgi putunun çevresinde gelişir. Annesinden gelecek olan ve annesinin içinde bulunan, o olmazsa olmaz şeyin.” Kayıp Zamanın İzinde en nihayetinde Anne’ye asla söylenemeyeceklerin, onun yokluğunda, ona yönelerek dile gelmesidir; çünkü edebiyat her şeyden önce Proust’la Anne arasındaki derin ve kopmaz bağdır. Proust için yazmak, Anne’yi capcanlı ve sıcacık biçimde yanında tutma, ona eskiden söylediği sözleri yeniden söyleme girişimi olacaktır: Yazıda egemenlik altına alınan varlık, o eksikliğin yerini alan, geri dönen –aslında, anımsanan– öpücük. Ardından, tüm Kayıp Zamanın İzinde, o kayıp öpücüğü, Anne’den ayrılmayı, adeta ölü bir çocuğun ayaklarına benzeyen soğuk ayaklarını Anne gelip ısıtana dek oğulun yaşadığı bitmek tükenmek bilmeyen bekleyişi içerir.
Çevirmen:
Orçun Türkay
Orçun Türkay
Tasarımcı:
Emir Tali
Emir Tali
Tahmini Okuma Süresi: 8 sa. 49 dk.Sayfa Sayısı: 311Basım Tarihi: Ekim 2020Yayınevi: Everest Yayınları
ISBN: 9786051855080Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 60.5
Erkek% 39.5
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Michel Schneider
Michel SchneiderYazar · 5 kitap
Michel Schneider 28 Mayıs 1944’te doğdu. Müzikolog ve psikanalist. Müzik ve edebiyat üzerine kitaplar yazdı. Blessure de mémoire, Voleurs de mots (1980); Glenn Gould, Piano solo (1988); La comédie de la culture; Baudelaire, les années profondes (1994); Musiques de nuit, Prima Dona (2001). Morts imaginaires (Hayali Ölümler) Prix Médicis de l’essai’ye (2003) layık görüldü.