Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Sabit Din Dinamik Şeriat

İlhami Güler

Sabit Din Dinamik Şeriat Sözleri ve Alıntıları

Sabit Din Dinamik Şeriat sözleri ve alıntılarını, Sabit Din Dinamik Şeriat kitap alıntılarını, Sabit Din Dinamik Şeriat en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sağlam bünyeye sahip bir çocuk dünyaya getirmek için zayıflık üstüne zayıflık çeken, sonrada onu bakıp büyütmek için binbir zahmete katlanan bir kadının, insanlığa bir filozof veya bir bilim adamından daha az hizmet ettiği veya daha az katkı yaptığı söylenemez. Biri fikir üretiyorsa, diğeri de insanlığın geleceğini doğuruyor...
Sayfa 169
"Hedefi kaçırmak için sonsuz yol vardır. Fakat vurmak için bir tek yol vardır."
Reklam
"İnandık demeyin, teslim olduk deyin; iman henüz kalplerinize girmedi..."
Teslimiyet, irade isteyen bir fiildir; Karşıtı ise direniştir ki bu da, irade ile ilgilidir...
Kur'an sık sık; " Hiç düşünmüyor musunuz?", "Hiç akletmiyor musunuz?" diyerek, insanın doğru düşünme ve bilgi elde etme zaafına serzenişte bulunmaktadır...
Biz evlilik için tabii olanın tek eşlilik olduğu kanaatindeyiz. Çünkü Allah, atamız ilk erkek olan Hz. Adem'e tek kadın (Havva) yaratmıştı.Birden fazla evlilik, istisnai olup belli hukuki şartlarla gerçekleşebilir. Fazlur Rahman'ın işaret ettiği gibi, ne yazık ki fıkıhçılar önemli olan adalet şartını insanların vicdanlarına bırakarak sayıyı yasallaştırdılar....
Reklam
"Kur'an, sessiz okunacak bir metin değil; ilan edilecek bir mesajdır..."
İslâm dünyasının bugün içinde bulunduğu ahlaki ve entelektüel geriliğin nedenlerini araştırmak isteyenler, bu coğrafyada yaşayan 'Allah ve din' imajlarını da sorgulamak zorundadır...
İnanma, şükretmek; inanmamak ise nankörlük etmek demektir: "Biz size doğru yolu gösterdik. İnsan ya şükreder veya nankörlük..."
Kur'an'ı doğru anlama yolu (yorum) "metinden gerçeğe doğru inen bir yol değil; fakat gerçekten metne doğru "çıkan" bir yol" olmak durumundadır. Zira vahyin (malzeme) kaynağı, kelama çağrıda bulunan gerçeğin (vakıa) bizzat kendisidir. Vahiy bu gerçeğin esaslarına göre şekillenmiştir...
Reklam
Birçok yasaklarla birlikte içki yasağını vahyin başlangıcından on-onbeş sene sonraya erteleyen ve Müslümanlanın manevi hayatlarını yükseltip tek ayetle ortadan kaldırma "gücü varken üç ayet indirerek yasaklamaya çalışan Allah'ın güçsüzlüğünden" bahsedilemez. Adına ister "nesh" denilsin, isterse "tedric" Allah'ın şartlara göre davranması (ayet indirmesi) onun insana, "insanın doğasını, yapısını dikkate alarak davrandığının delilidir..
Allah, Kur'an'dan önceki kitaplarda ve son olarak da Kur'an'da bu evrensel değerlere inananları "Müslümanlar" olarak niteledi ise; Hz. İbrahim de 'Müslüman' ben de Müslüman isem, o halde "İslam" hepimizin ortak paydasıdır. Hz. İbrahim'de olup da bende olmayan veya bende olup da Hz. İbrahim'de olmayan şey 'İslam' değildir.
Sayfa 186
Cinsel câzibenin 'cinsel özgürlük' adı altında hukuki bir çerçevede olmaksızın serbest kullanımını (zina, fuhuş) meşru gören bir zihniyet, aynı zamanda onu soyarak da insan halinden çıkartıp tam bir 'mal' konumuna indirger...
Kitap okurken yazarın benimle konuştuğunu tasavvur edince onunla hesaplaşmam daha kolay oluyor...
Her şeyin kutsallaştırılması, her şeyin profanlaştırılması, secularize edilmesi kadar tehlikelidir...
136 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.