Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sabit Din Dinamik Şeriat

İlhami Güler

Sabit Din Dinamik Şeriat Sözleri ve Alıntıları

Sabit Din Dinamik Şeriat sözleri ve alıntılarını, Sabit Din Dinamik Şeriat kitap alıntılarını, Sabit Din Dinamik Şeriat en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Ey oğulcuğum, Allah'a eş koşma, doğrusu şirk bir zulümdür. Ey oğulcuğum işlediğin şey bir hardal tanesi ağırlığınca olsa da, bir kayanın içinde veya göklerde yahut yerin derinliklerinde bulunsa, Allah onu getirip meydana koyar. Doğrusu Allah Lâtifdir, haberdardır." "Ey oğulcuğum, namazı kıl, uygun olanı buyurup fenalığı önle, başına gelene sabret, doğrusu bunlar azmedilmeğe değer işlerdir." "Yeryüzünde tabi ol, sesini kıs, seslerin en çirkini şüphesiz merkeplerin sesidir."
Sayfa 104
Reklam
İlahi ilmi bir çeşit pasif ilmi külli olarak düşünmekle bir Yaradan'a varmak mümkün değildir. Eğer tarih önceden planlanan bir olaylar zincirinin üstüste ortaya çıkan resimler(i) olarak benimsenecek olursa, bizim için ne yenilik ne de değişiklik imkanı kalır...
Din, salt olarak ne bir tanrı sorunudur ne de bir insan sorunu. Din, hem bir Tanrı sorunudur, hem de bir insan sorunu. Kur'an, Tanrı ve insan üzerine bir kitaptır. Onun sorununun yarısı tevhid' ise yarısı da 'salih amel'dir.
Elbette mutlak bir güce sahip, bu gücünü ahlakla (adalet, merhamet) sınırlamamış veya sınırlandırılmamış bir otoriteye (tanrı, devlet, lider) mutlak bir itaat, yani gönüllü, akli ve ahlaki olmayan bir itaat, insan için alabildiğine tehlikeli ve öldürücüdür. Çünkü güç, yararlı olduğu oranda potansiyel halde tehlikelidirde. Mutlak güç ise mutlak tehlikedir. İki kişi veya varlık arasındaki ilişki salt güce dayanıyorsa, güçlünün zayııi mahvetmesi kaçınılmazdır.
İslam düşüncesinde içtihat kapısının kapanması veya düşüncenin donması olaylarının temelinde, Kuran ve Peygamber hakkındaki kutsallık anlayışlarının kayması yatar...
Reklam
İlahi Kelam(Kur'an) kadimleştirilince artık insaniliğini, makuliyetini, tarihiliğini, etkiliğini, canlılığını, kanlılığını atarak kutsallaştı. Arap yazı mının ibtidailiğinden ve lehçe farklılıklarından doğan okuyuş ihtilafları, yazım farklılıkları, kelime değişiklikleri Kıraat-i Seb'a hadisiyle ilahîleştirildi.Böylece 'bir harfinin bile konteksinden açıkça anlaşılan La yemussuhu illa'l-mutahharun ayeti buradan koparılarak Kur'an'a giydirildi. Böy- lece kutsallık söylemi en son sınırına vardırıldı. Artık Kur'an dinlenen', nasları imal edilmek için tartışılan, temellendirilen, anlaşılan bir kitap değil; tapınma maksadıyla, sevap kazanmak için okunan' bir kitaptır...
Sakal-ı Şeriflerin Anadolu'da büyük bir ibadet şuuruyla camilerde Ramazan ayında görüşe açılması ve etrafında salavat getirilerek tavaf edilmesi (kutsanması) kutsallık anlayışına terstir...
İslam, bir meydan olarak ilan edilen bir şey...
Kur'an, ilahi-kutsal olduğu kadar, insani-dünyevi bir kitaptır..
Sayfa 77
136 öğeden 91 ile 100 arasındakiler gösteriliyor.