Dharma Ansiklopedisi Cilt 1

Semboller

Kolektif

Semboller Gönderileri

Semboller kitaplarını, Semboller sözleri ve alıntılarını, Semboller yazarlarını, Semboller yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eğer elinizde bir çekiç varsa her şey gözünüze bir çivi gibi görünmeye başlar
Her şeyin bir güzelliği vardır herkes göremese de
Reklam
Tapınak Şövalyeleri
Kudüs, İsa'nın doğduğu yerdi ve kutsal bir topraktı. Hıristiyan Avrupa halkı Kudüs'ün ne pahasına olursa olsun "İsa adına" mutlaka ele geçirilmesine inandırılmıştı. Ama konu sadece din değildi. Dogu'da yaşayan Müslüman halklar refah içinde yaşarken Batı'daki Hıristiyanlar sefalet içindeydiler. Doğu'nun zenginliği Batı'nın gözünü
Süleyman'ın Anahtarı
Süleyman'ın Tapınagı'nın Haçlı Seferleri sırasında Kudüs'te arandığı, Templer Şövalyelerinin yerini buldugu ve kutsal bazı emanetlerle Avrupa'ya döndükleri iddia edilmiştir. Kimileri kutsal kadeh Graal'ı, kimileri Felsefe Taşı'nı, kimileri ise Mühr-ü Süleyman'ı bulduklarını düşünmüşlerdir. Tapınak Kral Süleyman'dan sonra yagmalanacaktır ancak o
lznik Konseyi/Konsili
Birinci İznik Konsili M.S. 325 yılında İmparator Konstantin tarafından Roma İmparatorlugu'nda resmi din olacak Hristiyanlığın içerisinde tartışılan bazı konuları netleştirmek amacı ile toplanmıştır. İznik Konsili'nin ana konusu Mesih İsa'nın gerçek Tanrı olup olmamasıydı.. Mısır'ın lskenderiye kilisesinde başlayan anlaşmazlıkta o kilisenin bir presbüteros (ihtiyar) olan Arius ünlü oldu. Arius'un öğretisine göre Mesih İsa dünya'nın kuruluşundan önce Tanrı tarafından yaratılmıştır. Arius'a karşı çıkanlardan en meşhur isim o zaman lskenderiye kilisesinin bir diakonu (hizmetkarı), daha sonra ise kilisenin piskoposu olan Atanasius idi. Atanasius Mesih İsa'yı yaratılmamış, ezelden beri var of an Tanrı Baba ile aynı özü olan gerçek Tanrı olarak kabul etti. iki grup İsa Mesih'in dünyanın tek kurtarıcısı olarak kabul etti ve İncil'e dayanarak fikirlerini savunmaya çalıştılar. İznik'te toplanan kilise önderlerin büyük çogunlugu Mesih İsa'nın gerçek Tanrı oldugu fikrini pekiştirdiler. Konsilde bu konuda onaylanan İznik İnanç Bildirisi bugüne kadar Katolik, Ortodoks ve Protestan Kiliselerin ortak olarak kabul ettiği metinlerdendir. Konsilin konuştuğu başka konulardan bazıları şunlardı: Paskalya (Diriliş) Bayramı'nın tarihi, Roma ve İskenderiye Patriklerinin özel yetkileri, piskoposların atanmasıyla ilgili bazı prosedürler vs. İncil'in içeriği bu konsilde konusu değildi.
Gül ve Haç Kardeşliği
Gül-Haç hareketinin ögretisine göre Gül ve Haç bagı Diriliş ve Kurtuluş'un sembolüdür. Golden-Dawn tarikatının üyeleri gögüslerinin üzerinde 22 farklı renklerde çiçek yapraklarından oluşan bir Gül-Haç sembolünü taşırlardı. Bu çiçek yaprakları İbrani alfabesinin 22 harfini ve 10 Sefirot'u birbirine baglayan Yaşam Agacı'ndaki 22 yolu temsil ederlerdi. Bu çiçek yapraklarından, her ruhsal-tinsel gücü temsil edebilecek bir geometrik sembol oluşturulmuştu. İsmi ise önceleri İbranice harflerle aktarılmıştı, daha sonraları ise gülün üzerine yazıldıgı zaman ismin her harfinin birbirine baglanmasını saglayan bir motif çizilmişti. Christian Rosenkreuz (1378-1484) kendi adıyla anılan gizli toplulugun efsanevi kurucusu olarak görülüyor. 16. Yüzyıl'da, llmi Simyanın, Batı Avrupa'da yetişen en önemli temsilcisi Paracelsus yetişti. Paracelsus, Hristiyanlık tarihinin en gizemli örgütü olan "Gül ve Haç Kardeşligi'nin" tarihsel önderi oldu. Paracelsus'un J.V. Andreae'nin (1586-1654) uydurması olduguna kesin gözüyle bakılıyor. Rosenkreuz'a dayanan gizli bir kardeşlik örgütü oldugu inancı bu yüzyıla kadar (Golden-Dawn tarikatı) sürdü. 18.yüzyılda ise özellikle Gold ve Rosenkreuz taraftarları bu isme atıfta bulundular. 17 .yüzyıldan önce Gül-Haç tarikat ve taraftarlarının olmadıgına kesin gözle bakılabilir. Gül-Haç düşüncesi gayretkeş Protestanların ikinci ve kapsamlı bir reformasyona olan arzularından kaynaklandıgı düşünülüyor.
Reklam
75 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.