Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şeriat ve Kadın

İlhan Arsel

Şeriat ve Kadın Sözleri ve Alıntıları

Şeriat ve Kadın sözleri ve alıntılarını, Şeriat ve Kadın kitap alıntılarını, Şeriat ve Kadın en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
... kadının çalışma hayatına girip para kazanıp bağımsızlık taslamasına, süslenip püslenmesine ve karşısına geçip caka satmasına hiç tahammülü yoktur. Kadın üzerindeki baskısının ve hakimiyetinin azalabileceğini anladığı an, kadın hakları davasının en azılı düşmanı kesilmeye hazırdır.
Örneğin İbn Haldun, ”Mukaddime” adlı yapıtında, halifelik ve iktidar konularını incelerken, kadınların erkekler üzerinde emretme haklarına sahip olmadıklarını ve siyasal nitelikte yetkilere sahip bulunmadıklarını belirtirken şöyle der:”... Tanrı halifeyi kendisine vekil yapmış ve kullarının işlerini onun aracılığıyla görülmesini istemiştir... (din bilginlerinin açıklamalarına göre) kadınlara böyle bir yetki tanınmamıştır çünkü kadınlar için ‘iktidar’ kullanma diye bir şey söz konusu değildir; onların tüm davranışlarına erkekler hakimdir...”889
Reklam
..hülle sistemi, boşanmayı zorlaştırmaktan ya da kocayı cezalandırmaktan ziyade, suçsuz durumdaki kadını işkence azabına sokmak gibi olumsuz sonuçlar yoğuran bir uygulamadır. Olayların ortaya vurduğu gerçek şudur ki erkek, çoğu kez öfkesine yenilerek ve fevri bir davranışla, ağzından “Üç kere boşsun” sözlerini kaçırabilmektedir. Bu durumda kadın, bu tür haksız bir davranışın kurbanı olarak istemediği ve hatta bilmediği bir adama varmak, onun koynuna girip “balcağızını tatmak” yada eğer bunları yapmayı göze almıyor ise, eski kocasına dönemeyip mutsuzluğa katlanmak durumundadır. Görülüyor ki Muhammed, bu vesile ile de kadını, kocasının kaprislerine, içgüdülerine, öfkelerine ve keyfiliklerine feda etmiştir.
Akla ve müspet ahlak anlayışına ters düşer olmasına rağmen, Hülle sistemi ve bu sistemin dayalı bulunduğu Kuran hükmü (Bakara 229) yüzyıllar boyunca din bilginleri tarafından kutsal bilinmiş ve savunula gelmiştir. Hem de güya Cahiliyye döneminin kötülüklerinden birini yok eden bir sistem olarak! Denmiştir ki: “Cahilliyye zamanında talak bir adetle tahdid olunmamıştı. Erkek karısını sayısız bir surette boşar, sonra dönüp tekrar alır dururdu. Cahilliyye adetine göre erkek için sonsuz ve sayısız talak ve müracaat haklan vardı. Şüphesiz ki bu ittıradsız hal ve vaziyet devamlı ve mes’üd bir aile kurmaya mani idi. Aynı zamanda kadın için de bir zulüm idi. Kadını müşkül vaziyette bırakıyordu“862
.. söylemeye gerek yoktur ki Muhammed’in öngördüğü “cima” şartı, kadın bakımından olduğu kadar, aslında, koca bakımından da tiksinti yaratıcı sonuçlar doğurur. Kadın bakımından aşağılatıcı ve tiksinti yaratıcıdır, çünkü sırf eski kocasına dönebilmek için başka bir erkeğin koynuna girip, onunla cinsi münasebette bulunma zorunluluğu, böyle bir tiksintiye kapılmadan yerine getirilebilecek bir şey değildir.
Mısır’da, çok karılı evlilik sistemine karşı 1958 yılında girişilen çabalar, 1966 yılına kadar sonuç vermeyince 1966 yılında Hükümet bir kanun tasarısı hazırlamış ve bu sistemin uygulanmasını zor koşullara bağlamıştır (örneğin ikinci bir kadın almak isteyen kocanın İlk karısına boşanma hakkı tanıması gibi). Ancak ne var ki bu tasarı kamuoyunda ve özellikle din çevrelerinde olumsuz etkiler yaratmış ve El Ezher’den gelen direnmeler üzerine hükümet tasarıyı geri almıştır.834
Reklam
“Beni seviyorsun öyle mi? Bir daha bu lafları söyleme (E mi?), Çünkü beni (Sahiden) güldürüyorsun, Beni seviyorsun (öyle mi?) Tıpkı başka kadınları sevdiğin gibi (değil mi?) Beni seviyorsun (öyle mi?), Ben (senin indinde) sadece bir (güzel) yüzüm (değil mi?) Tıpkı renkli kitabındaki nice yüzler gibi, Okuduktan sonra kenara attığın solmuş bir yaprak Ya da oyun masasındaki kartlardan biri gibi, (Hani) birer birer alıp ve sonra Tekrar geri bıraktığın (oyun kartları gibi), Yeni bir oyuncak bulduğunda Beni kırıp atarsın İstersin ki ben (Süreğen) hareminin duvarları arkasına (Mezara) gömeceğin bir gözden olayım, Bana gelince, Aramaktayım, ey sömürücü seni... “816 Çağdaş yazarlardan şair Kabbani harem zihniyetine karşı kadını böyle konuşturur..
Kendisi 50 yaşında geçkin bir adam iken 6 yaşındaki Ayşe ile ...Tanrı’nın emriyle nikahladığını şöyle anlatırdı: “Ey Ayşe sen iki kere rüyamda bana gösterildin. Öyle sanıyorum ki ben, bir ipekli kumaş parçasında senin suretini görmüştüm de (Cibril tarafından): -Bu resmin sahibi senin müstakbel zevcendir-denilmişti. Şimdi ben: ‘Eğer şu rüyam Allah tarafından gösterilmiş ise Allah’ın takdiri infaz buyurulur’-diyordum’801
konu nasıl açıldı acaba
Cumey b. Umeyr’in anlatmasına göre Ayşe şöyle konuşmuştur:”Eşleri olan bizlerden biri adet gördüğü zaman, adet gören eşine genişçe bir altlık giymesini emreder, sonra da onun memelerine yönelirdi”705
Reşame kızı Safiyye , Ganimet malı olarak müslümanlara esir düştükten sonra Muhammed ile evlenmek ya da kocasına dönmek şıklarından birini tercih karşısında kocasını seçmek istediğini söylemiştir.688
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.