Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sumerlilerde Tufan Tufan'da Türkler

Muazzez İlmiye Çığ

Sumerlilerde Tufan Tufan'da Türkler Gönderileri

Sumerlilerde Tufan Tufan'da Türkler kitaplarını, Sumerlilerde Tufan Tufan'da Türkler sözleri ve alıntılarını, Sumerlilerde Tufan Tufan'da Türkler yazarlarını, Sumerlilerde Tufan Tufan'da Türkler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kengerli Türklerin tarihte en uzun zaman göründükleri, oymaklarının, akrabalarının Türkiye, İran, Azerbaycan'da hâlâ bu ad ile yaşadıkları, doğuştan asker yaratıldıkları ve ko- muta yeteneklerinin çok gelişmiş olduğu yazılıyor. Kenger ülkesinin sınırları keş-Semerkant, Kuşan, Taşkent, Buhara ve Harizm'i içine alan beş eyaletten oluşuyormuş. Kengerli Türkler, Türk dünyasının hemen her yerine gitmiş ve yerleşmişler. Bunların kendilerine Ken- gerli demeleri, Sumer'in "lu kenger.ra kengerli insan" sözüyle = uyuşuyor. Bir de Sumerliler kendilerini "Karabaşlı" olarak tanımlıyorlar. Türklerde Karakaslar, Karaçorlular, Karapahpahlar, Karadağlılar, Karakalpaklar gibi boy adları var. Bunların son üç boyu Azerbaycan ve Gürcistan'da yaşarken Türkiye'ye göç ederek Kars ve Muş vilayetlerine yerleşiyorlar. Dilleri öz Türkçe. Bir de Manas Destanı'nda, Manas ziyafete yalnız çağrılınca, "Karabaşlı kişiyiz" demiş. Bu söz, "yalnız başımıza yiğidiz" demekmiş. Hakaslılar da kendilerine Karabaş, Karabaşlı halk diyorlarmış.49 Bunlar da Sumerlilerin "karabaş" deyimine paralel görünüyor.
Bu altı öyküde müşterek nokta, tanrıların insanlara kızıp onları ortadan kaldırmak üzere bir felaket vermesi. Sumer'in dışındakilere, din kitaplarından etkilenmiş deseler de, bunlar daha çok yerel olarak yaratılmış görünüyor. Son Türkmen efsanesi, Sumer'deki ile daha çok yakınlaşıyor (Ülken'in Tufan olacağını haber verdiği şahis Nama, Nuh'u hatırlatıyor). Gelelim Sumerlilerle Orta Asya'nın bağlantısına. Bunu da, çok yalın ve doğru kaynaklara dayanan Begmyrat Gerey'in kitabından öğreniyoruz.
Reklam
Böylece, Türklerin tanının Altay Dağları çevresi olduğu bilimsel olarak da kanıtlan- mıştır. 32 Anlatılara göre, diğer taraftan arkeolojik kazılar, buluntu- lar da bunu gösteriyor. En az DO 6 bin yıllarında, çiftçiliğin Ora Asya'da başladığı kanıtlanıyor. İlk koyun türü, buğday Orta As ya'dan Avrupa'ya gidiyor. İlk köyler, uygarlığın temeli gerçek kent- lerin kalıntıları Köpet Dağı eteklerinde görülüyor. anava- Daha önce de yazdığımız gibi, son yıllarda Sibirya topraklana daki Hakas Cumhuriyeti sınırları içinde "Okunev" kaya anıtları bulmuşlar. Bunların, DÖ 4000 yıllarında Türkçe konuşan bir uygarlığa ışık tuttuğu söyleniyor. Doç. Dr. Cengiz Ayyılmaz'ın yaptığı araştırmalara göre, son yıllarda Orta Asya'da bulunan ve 4000 yıllarına tarihlenen resimli kaya anıtları örneklerinin Doğu Anadolu'da bulunması çok ilginç. Bu da Türklerin çok eski çağlardan beri Anadolu'ya göç ettiklerini kanıtlıyor.
Rus tarihçileri ise bu insanların Türkmen lerin atası olduğunu ileri sürüyorlar. Kimdi Buralarda Yaşayanlar? Orta Asya bozkırlar, yaylalar, dağ silsileleri ve çöllerden oluşan bir alan. Buralara "Türkistan" denmiş. Nedeni? Türk kavimleri yaşamış da ondan! Daha sonraları bu alanlar Doğu ve Batı Türkistan diye ikiye aynılmış. Persler de buraya "Turan" adını vermişler.23 Bugün bu topraklar Türkmenistan, Tacikistan, Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan adları altında parçalanmıştır.
Rahibeler tanrinin gelini sayıldığından onlardan doğan çocuk, tanrının çocuğu sayılıyor. Sumerliler bir tanrı çocuğu istemiyor. Isa'nın tanrı çocuğu sayılması da Sumer inanışından.
yine bir miktar kırıktan sonra: "Bundan sora halk arasında üç kadın olsun! Halk arasında doğuran, doğurmayan kadın olsun! Halk arasında dişi cin olsun! O doğuran kadının kucağında bebeğini kaçırsın! Yüksek rahibe ve rahibeliği meydana getirsin! Onlara yasak olsun ve çocuk doğumu bitsin!"
Reklam
Toprağın tanrı kanıyla karışıp insan olup canlanmasını, Anadolu'da toprağın bereketini anlatan "kan düşse, can çıkar" sözünde buluyoruz.
Dö 1700'lerde Akadca yazılan Tufan efsanesinin baş kısmı "Tanrılar insanlar gibi iken" diye başlıyor.
"Yine de onu yalanladılar. Biz hem onu hem de gemide onunla bulunanları kurtardık ve onları halifeler kıldık. Ayetlerimizi yalanlayanlarıda suda boğduk. Bak uyarılanların sonu nasıl oldu." (Yunus Suresi, ayet 73)
İlginç olanı, Sumerliler bu kral listesini yapmadan çok önce bir yılın 12 ay, bir ayın 30 gün ve bir günün 24 saat olduğunu saptamışlardı.
Reklam
"Biz daima hakikati arayan ve onu buldukça ve bulduğumuza kani oldukça ifadeye cür'et gösteren adamlar olmalıyız." Mustafa Kemal Atatürk
"Rahibeler tanrının gelini sayıldığından onlardan doğan çocuk, tanrının çocuğu sayılıyor. Sumerliler bir tanrı çocuğu istemiyor. İsa'nın tanrı çocuğu sayılması da Sumer inanışından"
“Biz daima hakikati arayan ve onu buldukça ve bulduğumuza kani oldukça ifadeye cür’et gösteren adamlar olmalıyız.” Mustafa Kemal Atatürk
Kaynak YayınlarıKitabı okudu
İslami kaynaklara göre tufan ve türkler
Daha önce sözünü ettiğimiz İslam kaynaklı Mücmel el Tevarih ve Şecere-i Terakime kitaplarında Türk, Nuh'un torunu, Yafet'in oğlu olarak gösteriliyor. İkinci kitapta Tufan olduğu zaman yeryüzünde canlı kalmadığı, Nuh'un gemisinin üç oğlu ve 80 kişi ile Musul yakınında Cudi Dağı'na yanaştığı yazılıyor, Arkadan tekrar. "Yafes
Sayfa 152 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
İran tufan efsanesi (Avesta)
İran Tufan efsanesi de çok ilginç. Bu öykü Avesta'dan alınmış. Orada ilk insan Yima. Tanrı Ahura Mazda insan yaşamını başlatma görevini ona veriyor. Yani tektanrılı dinlerin Âdemin'e karşılık. Fakat insanlar öyle çoğalıyor ki, Tanrı yeryüzünü genişletmek zorunda kalıyor. Burada insanların çoğalması, eski Babil Tufan efsanesi olan Atramhasis'i hatırlatıyor. Bu öyküde insanlar çoğalınca dünyayı genişletiyor; fakat Atramhasis efsanesinde ise o insanların yok olması için çeşitli felaketler veriyor tanrılar. Yalnız, İran efsanesinde insanlara gelecek felaket Tufan değil, dondurucu bir soğuk. Tanrı ilk insan olan Yima'ya yerin altında sandık şeklinde bir sığınak yapmasını, içine yeryüzünün en iyi kadın ve erkeğini, hayvanlarını ve tohumlarını koymasını söylüyor.³ Yima, söylenenleri yapıyor. Ama bundan sonra ne olduğu belli değil. Yalnız sonunda Tanrı Yima'ya ölümsüzlük vermek istiyor; fakat o kabul etmiyor. 3. Buna benzer dondurucu soğuk, Kur'an'da Hakka Suresi'nin 4-6, ayetlerinde de görülmektedir.
Sayfa 150 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
167 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.