Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Felsefi ve Teolojik Değerlendirmeler

Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği

Caner Taslaman

Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği Sözleri ve Alıntıları

Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği sözleri ve alıntılarını, Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği kitap alıntılarını, Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Şiddetin pazarlanmasında araç olarak kullanılan retoriklerden kendimizi kurtarabilirsek, diyalog ve barış arayışında önümüze çıkan çok büyük bir engelden kurtulmuş oluruz. Bu konu ile ilgili gerçekleştirilmesi gerekli en yararlı felsefi başarı, ‘siyasal ahlakçıların’ (political moralists) iktidarda olduğu dönemlerde bile, dünya barışını en iyi şekilde koruyacak somut kurumların neler olabileceğini tarif edebilmek ve bunları kuracak iletişimsel sürecin taslağını oluşturabilmektir.
Sayfa 76
Walzer, “Bizi mecburiyet durumuyla karşı karşıya getiriyorlar ve mecburiyet kural tanımaz”* demektedir.
Sayfa 73 - *Michael Walzer, a.g.e., s. 254
Reklam
Kuran’ın şu ayeti, savaşın sürdürülme şekline dikkat edilmesi konusunda göz önünde bulundurulmalıdır: Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın, ancak aşırı gitmeyin. Elbette Allah aşırı gidenleri sevmez. 2-Bakara, 190
Sayfa 50
Kuran’da savaşın başlatılması ve sürdürülmesi ile ilgili prensipler olduğu gibi, karşı tarafın barış istemesi durumunda savaşın devam ettirilmemesi de söylenir. Bu konuyla ilgili iki ayet şöyledir: Eğer onlar barışa eğilim gösterirlerse, sen de ona eğilim göster ve Allah’a güven. 8-Enfal, 61 Allah, sizinle din konusunda savaşmayan, sizi yurtlarınızdan sürüp-çıkarmayanlara iyilik yapmanızdan ve onlara adaletli davranmanızdan sizi sakındırmaz. Çünkü Allah adalet yapanları sever. 60-Mümtehine, 8
Sayfa 52
Kur'ân savaş başlatanlara karşı savaşma izni verirken, savaş başladıktan sonra her yolun mübah olduğunu söylemez, aksine savaş sırasında da aşırı gidilmemesini öğütler...
Kuran'da ''cihad'' kavramı ''çabalamak,uğraşmak'' anlamlarında kullanılmakta olup psikolojik,entelektüel ve sosyal boyutlara sahiptir.
Sayfa 33
Reklam
Kuran, kaynağı Tanrı olduğu için insan-üstüdür; ancak dili, harfleri ve cümleleri ile insanlar içindir. O'nun, bu insan-üstü boyutu, dini terimlerin 'gerçek anlamları' için bir güvencedir. O'nun insanlar için olması ise bu gerçek anlamların anlaşılması için tutarlı bir yaklaşım geliştirilmesini zaruri kılar...
kur'an'a göre antlaşma yapmak ve iletişimsel eylem
hz. muhammed putperestlerle hudeybiye antlaşması’nı imzalamış ve çevresindeki müslümanların bazı hoşnutsuzluklarına rağmen bu antlaşmayı uygulamıştır. ancak putperestler antlaşmayı bozdukları zaman müslümanlar da antlaşmaya uymayı durdurmuşlardır. bu durumda bile, müslümanlar, antlaşmayı bütün putperestlere karşı bozmamışlar. putperestlerden antlaşmaya uymaya devam edenlere karşı antlaşmaya uygun olarak davranmaya devam etmişlerdir. bu durum şu ayette açıkça görülmektedir: ancak müşriklerden kendileriyle antlaşma imzaladıklarınızdan, antlaşmadan bir şeyi eksiltmeyenler ve size karşı hiç kimseye yardım etmeyenler başka; artık antlaşmalarını, süresi bitene kadar tamamlayın. şüphesiz, allah muttaki olanları sever. | tevbe,4
Sayfa 56 - istanbul yayıneviKitabı okudu
Eğer çıkmış olan savaşların suçu dinlere yüklenecekse, engellenmiş olanlar için de dinlerin övülmesi gerekmez mi?
Sayfa 61
Kant’ın “Hiçbir devlet savaşta, ileride barış yapılabileceği zaman devletlerin birbirlerine karşılıklı güven duymalarını olanaksız kılacak yollara başvurmamalıdır.“* ilkesi sürekli çiğnenmekte-dir.
Sayfa 72 - * Immanuel Kant, a.g.e., s. 230
185 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.