Eğer herzaman kendini bilmeye ulaşan hâkiki bilgiye sahip olacaksak, kendimizi ve dışımızdaki şeyleri bilmede ittihad koşullarını da sorgulamamız gerekir.
Maddi varlıklar dünyası bilişsel ve akli muhtevadan yoksun ve karanlık kabul edilirken akledilir cevherler (ma'kitlat) aleminin temel özelliği onun gayrimaddi oluşudur. İslam felsefesinde bu düşünce daha kusursuz bir formülasyon kazanmakla birlikte bir bilgi koşulu olarak "soyutlamayı" savunanlar açısından büyük bir sorun teşkil etmektedir. Örneğin İbn Sina bir şey maddi arazlarından (avarız) ve eklentilerinden (levahik) ne kadar uzaklaştırılırsa, o kadar gerçek olur demektedir; zira ancak o şey bu durumda "formel" (es-sitri) gerçekliğine daha yakın hale gelir. İbn Sina'ya göre "idrak, idrak edilenin formunu alır" .
Sayfa 34 - Kitap bitince yeniden başlayacağım.Kitabı okudu