Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat

Baki Adam

Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat Sözleri ve Alıntıları

Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat sözleri ve alıntılarını, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat kitap alıntılarını, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tevratın anlamı
“Tevrat, bir kutsal kitap olmanın yanında milli bir değer de taşımaktadır. 0, binlerce yıllık bir geçmisi olan Yahudilerin tarihten getirdigi yegâne mirastır. Yahudiler, Diaspora (sürgün) dönemlerinde bile varliklarini ve millî benliklerini bu kitap sayesinde korumuşlardır. Onlar, en karanlık günlerinde teselliyi bu kitapta bulmuş, ideallerini bu kaynaktan beslemişlerdir. Kısacası, Tevrat, Yahudileri binlerce yillik tarih sahnesinde tutan mucizevi bir eserdir.”
Tevrat’ta Musa’nın Ölümüyle İlgili Pasajlar
Okuyucu Notu: Merkez Yahudi doğmasına göre, Tevrat Allah'ın Musa’ya vahyidir ve bu yapısı nedeniyle metin ilahidir. “Bütün Tevrat'ı Musa’nın yazdığını söyleyen din adamlarını, Tesniye kitabı, üslubu itibariyle zor duruma sokmuştur. Çünkü, bu kitabın 34.bâbında Musa’nın ölümü ve defni yer almıştır. Bu durum, “Tevrat'ı Musa yazdı!" diyen din adamlarını çeşitli çıkış yolları aramaya sevk etmiştir. Rabbiler (Yorumcu Din Adamları), bu konuda iki farklı yorum getirmişlerdir. Bazıları bu kısımları (son sekiz ayet) Musa’nın değil de hizmetkarı Yeşu’nun yazdığına hükmetmiş, Onlara göre Musa, bu cümleye kadar olan kısmı yazmış, sonrasını ise Yeşu tamamlamıştır. İkinci görüşü savunanlar ise Tevrat’ın bir harf eksik olarak bile Musa'ya verilmesini mümkün görmemişlerdir. Allah’ın Musa’nın ölümüyle ilgisi kısmı ona anlattığını, Musa’nın da ölmeden önce, "Musa burada öldü" cümlesinden itibaren ölümüyle ilgisi bulunan bu son bölümü, öncekiler gibi tekrarlamaksızın, ağlaya ağlaya yazdığını söylemişlerdir. Musa’nın ölmediği, yükseklere çıkıp kalan kısımlarını tamamladığını iddia ederek bu durumu kurtarmaya çalışmışlardır.”
Reklam
“Fransa Kralı XIV. Luis'in saray doktoru olan Jean Astruc 1753'de Eski Ahid'in tenkidi konusunda bir çalışma yayınlamıştır. Astruc, Eski Ahid'i incelerken bir çok çelişkili cümle ve tekrarlara rastlamıştır. Musa’nın, doğumundan 2433 yıl önce meydana gelen olaylardan bahsetmesi ona garip gelmistir. Musa’nın bu olaylarla ilgili uzun isim listelerini ve tarihleri nakletmesi ise, Astruc'un dikkatini daha çok çekmiştir. Astruc, Tevrat'taki tanrı isimlerinin farklılığından hareket ederek, bu kitabin iki farklı dökümandan derlendiği neticesine varmıştır.”
“…Bir tasvire göre, dünya yaratılmadan dokuz yüz yetmiş dört nesil önce, Allah oturmus ve Tevrat’ın bütün kelimelerini, tek tek analiz edip rafineden geçirmiş ve denemiştir. Bu işlemi, her defasında ayni titizlikle, iki yüz kırk sekiz defa tekrarlamıştır. Sonra, Allah, kelimeleri almış ve Tevrat’ına yerleştirmiştir. Allah, Tevrat'ın israilogullarina verilişine kadar, gününün üçte birini Tevrat okumak ve çalışmakla geçirmiştir. Tevrat’ın dünyadan önce yaratılmasının sebebi, dünyanın Yaratılışında bir el kitabı vazifesi görmesine bağlanmıştır. Nasıl ki mimar, bina inşa etmeden önce bir plâna ihtiyaç duyarsa, Allah da, dünyanın yaratılışında aynı plâna ihtiyaç duymuştur. Bu durum, Tevrat’ın ağzından söyle nakledilmistir: "Tevrat dedi: 'Ben Yüce Allah'ın bir mimarlık aletiyim. Bir kral saray kuracağı zaman onu yapabilecek bir plâna sahip olmalıdır. Kendi kafasına göre değil, mimarlık kaidelerine uymalıdır. İşte O, beni (Tevrat'ı) inceledi ve dünyayı uygun şekilde kurdu."
İlk Karşılaşma ve On Emir
"Allah, Tevrat'ı önce diğer milletlere teklif etmiştir. Onların reddinden sonra, sağ elinde Tevrat'ı tutarak, Sina Dağı'nın eteğinde, kadınlar ayrı, erkekler ayrı olmak üzere, sıra halinde dizilmiş olan İsrailoğullarına yönelmiş ve "Bunu kabul eder misiniz?" diye sormuştur. Onlar, hep bir ağızdan, "Tanrı'nın
12 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.