Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yazının Sarkacı Roman

Semih Gümüş

Yazının Sarkacı Roman Gönderileri

Yazının Sarkacı Roman kitaplarını, Yazının Sarkacı Roman sözleri ve alıntılarını, Yazının Sarkacı Roman yazarlarını, Yazının Sarkacı Roman yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
296 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Yazının Sarkacı Roman
Semih Gümüş'ün Yazının Sarkacı Roman adlı kitabı, yazarın çeşitli yerlerde yazdığı eleştiri türündeki yazıların bir araya getirilmesi sonucu ortaya çıkmış bir derlemedir. 2011 ve öncesine ait düşünce paylaşımıdır. Semih Gümüş, kitabın önsöz bölümünde, "Roman yalnızca hayattan seçtiklerimizi anlatmaz " (s.15) diyerek romana bakışını
Yazının Sarkacı Roman
Yazının Sarkacı RomanSemih Gümüş · Can Yayınları · 201135 okunma
Hasan Ali Toptaş da geniş okur çevrelerince anlaşılması güç bir yazar.
Hasan Ali Toptaş da geniş okur çevrelerince anlaşılması güç bir yazar. Yazdıklarını okumak için özel çaba gerektiği pekala söylenebilir.
Sayfa 281 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Reklam
Selim İleri'ye bir edebiyat adamı olarak her zaman değer verdim.
Selim İleri'ye bir edebiyat adamı olarak her zaman değer verdim. Ne kimileri gibi iktidara oynamaya kalkıştı ne de kendi edebiyat anlayışından ödün verdi. Bizim edebiyatımızı onun kadar değerbilirlikle koruyan yazar çok az. Onun, üstelik sürekli yazarak sürdürdüğü bu koruma ve kollama çabasına saygı duyuyorum.
Sayfa 279 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Yusuf Atılgan'ın dünyamızdaki yeri
Yusuf Atılgan da çok farklı anlayışların üstünde birleştiği yazarlardan. Görünüşe bakılırsa, herkes seviyor ve önemsiyor onu. Kapalı olduğu, anlaşılmasının güç oldu­ğu da savunulmuştu. Demek ki, epeyce yol almışız. Bir zamanlar güç okunan Yusuf Atılgan'ı bugünkü okurun anlamaması düşünülemez.
Sayfa 276 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Sabahattin Ali'nin de öykücülüğümüzde bir çığır açtığı belirtilebilir. Niçin? Gerçekçilikten çıkıp toplumsal eleştiriyi edebiyata taşımanın en olgun biçimlerini ilk verenlerden olduğu için.
Sayfa 269 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Tanzimat döneminde belirgin ilk örneklerini veren öykü, sözlü edebiyat ve halk hikayelerinden de beslenmiştir elbette. Dede Korkut Kitabı, sözgelimi, günümüz yazarlarını bile etkilemiştir.
Sayfa 268 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Reklam
Sabahattin Ali nasıl görüyorsa hayatı, Leyla Erbil de öyle görüyor.
Aslında Sabahattin Ali nasıl görüyorsa hayatı, Leyla Erbil de öyle görüyor. Şu var ki, Sabahattin Ali'nin hiç görmediği şimdiki biçimleri kullanması nasıl olanaksızdıysa; Leyla Erbil'in de Sabahattin Ali gibi yazması saç­ma olurdu. . .
Sayfa 264 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Günümüz romanında bireyin biçimsel dünyası'nın anlatılması
Elbette bir zamanlar romancılar hep hayatı anlattı­lar. Kimi büyük hayatları, acıları, aşkları. Bugün romandan aynı tutumu bekleyemeyiz. Günümüz romanında bireyin biçimsel dünyası'nın anlatılması öne çıktı. Biçimci tutumlar da edebiyata yeni biçimler, dolayısıyla zenginlik kattı.
Sayfa 263 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Türk romanının tarihi, kopukluklar tarihidir. . .
Gelin görün ki, belli roman anlayışlarından da söz edemeyiz. Kullanılan kurmaca teknikleri, anlatım biçimleri, roman dili dönemler, kuşaklar ve yazarlar arasında geçişler sağlayacak köprüler kuramamıştır. Yazınsal denemeler ve deneyler, romancılar arasında birbirine aktarılan bir birikim olarak yaşanmamıştır. Türk romanının tarihi, kopukluklar tarihidir. . .
Sayfa 263 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Bilgi evrenseldir elbette; ama edebiyat ve yaratıcı yazı ilkin yereldir
Bilgi evrenseldir elbette; ama edebiyat ve yaratıcı yazı ilkin yereldir (ulusa! değil), yerel dilde var olur. Yazar ilkin kendi bahçesinde büyür; komşunun bahçesi ancak saksıda kabul eder sizi.
Sayfa 260 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Reklam
Bir yazarı bir yere ait kılan, asıl güç dil değil midir
Bir yazarı bir yere ait kılan, asıl güç dil değil midir; öteki olmanın aslında olanaksızlığını da gösteren.
Sayfa 260 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
İçinde yaşadığı kültürden çıktığını yadsıyan genç yazar,
İçinde yaşadığı kültürden çıktığını yadsıyan genç yazar, kendini yaşamadığı bir dünya içinde görmek istiyorsa, bunun için düş görmeye yatmaktan başka çare var mı? Uyanık kaldığı sürece kendi gibi yaşayıp öteki gibi olmanın olanaksızlığına çarpıp duracaktır. Başka bir coğ­rafyada dünyaya yeniden gelmediği sürece. . .
Sayfa 260 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
önyargılarla okuma
Bazen bir kitabı sezgilerle oluşmuş önyargılarla okumaya başlar insan.
Sayfa 202 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
Vecdi Çıracıoğ­lu'nun Kara Büyülü Uyku romanı,
1999'da Can Yayınları İlk Roman Ödülü'nü kazanan Vecdi Çıracıoğ­lu'nun Kara Büyülü Uyku romanı, Konstantinopolis'in kuşatılmasının hemen öncesinde, sultanın kuşatmada kullanılacak özel topların dökülmesi için çağırdığı Macar döküm ustası Verbain'in geçirdiği günleri, o günlerin Bizans'ını ve Osmanlı Devleti'ni yönetenlerin çevresindeki ilişkiler içinde anlatıyor.
Sayfa 199 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
İki Genç Kızın Romanı, bir romanın sahip olması gereken
İki Genç Kızın Romanı, bir romanın sahip olması gereken derinliğe ulaşamıyor. Çizgisel, yani tek bir doğrultuda gelişen, bir ana yatakta akan, tek katmanlı, bir düz anlatı. Belki çok uzun bir öykü de denebilir
Sayfa 188 - l. basım: Ekim 2011Kitabı okudu
152 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.