Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yedi Açıdan Namaz

Ahmet Tomor

Yedi Açıdan Namaz Gönderileri

Yedi Açıdan Namaz kitaplarını, Yedi Açıdan Namaz sözleri ve alıntılarını, Yedi Açıdan Namaz yazarlarını, Yedi Açıdan Namaz yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aldandım dünyaya vatanım sandım, Ölümü unuttum, gaflete daldım! Bu dünya yalanmış, çok geç anladım! Gidenlerden niye ibret almadım? Yanıyorum şimdi, niye aldandım? El-vedâ ey yalan dünya, el-vedâ! Üstünde gezenler hava atıyor, Altına girenler toprak oluyor, Dünyaya aldanan pişman oluyor, El-vedâ ey yalan dünya, el-vedâ! Bu yalan dünyada huzur olur mu? Boşlukta dönüyor, güven olur mu? Cennete girmeyen mutlu olur mu? El-vedâ ey yalan dünya, el-vedâ! Ömrüm boşa geçti, uyanamadım! Secdeye kapanıp ağlayamadım, Allah için hiçbir şey yapamadım, El-vedâ ey yalan dünya, el-vedâ!
Sayfa 195 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Defin işi tamamlandıktan sonra, ölen kişinin ilk şoku atlatıp mezarına alışıncaya kadar sevdiği kişilerin ve yakınlarının mezarın çevresinde biraz daha oturmaları, ölen kişi için dua, istiğfar etmeleri ve Bakara sûresini okumaları çok önemlidir. Kabristanlar; yeme, içme ve ziyafet yeri değil, tefekkür ve hüzün yeridir. Bu nedenle kabristanda yiyecek ve içecek türü şeylerin ikram edilmesi ve yenmesi bid’attır.
Sayfa 194 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Reklam
S- Ölen kişi mezara götürüldüğünü bilir mi?
C- Evet bilir, hem de bizim göremediğimiz şeyleri görerek. Peygamberimiz (s.a.v.) buyuruyor: Cenâze tabuta konup da erkekler onu omuzlarına aldıkları zaman, eğer o sâlih (iyi) bir kimse ise “Beni yerime çabuk ulaştırın.” diye yalvarır. Eğer sâlih bir kişi değilse yakınlarına, “Eyvah! Yazıklar olsun, beni bu tabutla nereye götürüyorsunuz?” diye feryat eder. (Buhârî - Müslim) Ölen kişi, kendisini yıkayanları, tabutunu taşıyanları ve namazını kılanları görüp bildiği gibi, mezara doğru götürüldüğünü ve gömüleceği mezarı da görür ve bilir. Cennet bahçesine dönüşen mezarını açık ve net bir şekilde görenler ve mezarından gelen cennet kokularını alanlar, yakınlarına ve tabutu taşıyanlara “Beni yerime çabuk ulaştırın.” diye yalvarır. Ancak, bu dünyaya aldanıp mezara yatırım yapmayanlar ve ölüme hazırlıksız yakalananlar da, cehennem çukuruna dönüşen mezarlarını görünce, “Eyvah! Yazıklar olsun, beni bu tabutla nereye götürüyorsunuz?” diye feryat eder ama, Ne yazık ki, iş işten geçtikten ve cehennem çukuruna dönüşen mezarına girmenin dışında hiçbir alternatifi olmadıktan sonra!..
Sayfa 193 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Ölen bir kişinin cenâze namazının kılınması için, 1- Müslüman olması şarttır. İster yahudi, ister hıristiyan, ister budist, ister ateist ve ister evrimci olsun, İslâm’ın temel ilkelerine inanmayan ve şeriat denilen dînî kurallara karşı olanların cenâze namazı kılınmaz. Yüce Allah buyuruyor: Onlar (kâfirler ve münâfıklar) dan ölenlerin hiçbirinin (cenâze) namazını kılma ve kabirlerinin başında (dua etmek için) durma! (Tevbe, 84) Allah (c.c.) bu âyet-i kerîme ile, kâfirlerin, münafıkların ve İslâm karşıtlarının cenâze namazının kılınmasını yasakladığı gibi, onlara dua edilmesini (Allah rahmet etsin) denilmesini de yasaklıyor.
Sayfa 189 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Ölüm alametleri beliren hastaya yakınları nasıl yardımcı olabilirler?
Ölüm alâmetleri beliren hastanın yanına rahmet meleklerinin gelmesi için, öncelikle hastanın yattığı yerin ve odanın temiz olması, kolonya gibi alkollü kokulardan sakınılması, her çeşit resim ve büstlerle, başı açık ve âdet hâlindeki kadınların yaklaşmaması ve yanında sevdiği kişilerin olması çok önemlidir. Hastanın yüzü kıble’ye gelecek şekilde sağ tarafına ya da başının altına yastık konup yüzü kıble’ye gelecek şekilde sırtüstü yatırılır ve çay kaşığı ya da pamukla ağzına azar azar su (varsa zemzem) verilir. Dünyadaki son sözünün Kelime-i tevhid olması ve âhiret âlemine imanlı gitmesi için, sevdiği bir kişi sağ kulağına yaklaşarak ve yavaş yavaş Lâ ilâhe illallah, Lâ ilâhe illallah der. Eğer hasta bunu bir defa söyleyip sonra başka bir şey konuşmazsa yeterlidir; çünkü dünyadaki son sözü kelime-i tevhid olmuştur.
Sayfa 187 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Terâvih namazının hatimle kılındığı câmilere gidenler, bir sünnetin yaşatılıp yaygınlaşmasına neden oldukları için, namaz ve hatim sevabının dışında bir sünnetin ihyâsından dolayı da farklı sevap alırlar.
Sayfa 183 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Reklam
Teravih Namazını Kılarken
Terâvih namazında sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) in sünnetleri kırpılıp atılmamalı, farz ya da vâcip olan ta’dîl-i erkân kesinlikle terk edilmemeli ve terâvih namazları amacından saptırılıp yat kalk oyununa ve ben daha hızlı kıldırdım yarışına dönüştürülmemelidir. Terâvih namazını amacından saptırarak, ta’dîl-i erkânı terk ederek ve Allah kelâmı olan Kur’an’ı anlaşılmaz derecede hızlı okuyan imamları, ihlâslı ve bilinçli müslümanların uyarması gerekir. Uyarılara rağmen imam bildiğini okursa ve çoğunluk böyle istiyor diye halkın isteğini, Allah’ın (c.c.) rızasına tercih ederse, Allah’ın (c.c.) rızâsını arayan müslümanlar başka câmilere gitmeli, eğer yakınlarında başka câmi yoksa evlerinde kılmaları gerekir.
Sayfa 182 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
İslam Takviminde Günün Başlangıcı ve Bitişi
Perşembe günü güneşin batışı ile cuma gecesi başlar ve imsak vaktine kadar devam eder.
Sayfa 179 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Cuma Günü
Peygamberimiz (s.a.v.) buyuruyor: Üzerine güneşin doğduğu en hayırlı gün, cuma günüdür. (Müslim-Tirmizî-Nesâî) Her yıl milyonlarca hacı adayının vakfe için Arafat’ta toplandıkları kurban bayramının arefe günü hâriç, yılın en hayırlı günleri cuma günleridir. Bu nedenle cuma günleri müslümanların haftalık bayramı ve Asr-ı saadetten beri İslâm hukukunun uygulandığı ülkelerde resmî tatil günüdür.
Sayfa 178 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Ahir Zuhur Namazının İzahı
... İhtiyâtî tedbir olarak dört rek’at âhir zuhur namazı kılınır. Âhir zuhur, en sonki öğle namazı demektir. Cuma namazının edâsının şartları ihtilâflı ve biraz karmaşık olduğundan, kılınan cuma namazında bir noksanlık olursa, âhir zuhur namazı o günün öğle namazı yerine geçer. Cuma namazı tamam ise, üzerinde kazaya kalmış olan en sonki öğle namazının kazası yerine geçer. Eğer üzerinde hiç kaza namazı borcu yoksa, nâfile namazı yerine geçer ve kesinlikle boşa geçmez. Âhir zuhur namazının niyeti şöyle yapılır; “Niyet ettim Allah rızası için vaktine yetişip henüz üzerimden düşmeyen âhir zuhur namazını kılmaya.” Kaza namazı borcu olanlar, âhir zuhur namazının üçüncü ve dördüncü rek’atlarında sadece Fâtiha’yı okurlar, kaza namazı borcu olmayanlar, Fâtiha’dan sonra zamm-ı sûreleri de okurlar.
Sayfa 178 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
211 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.