Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ünlü Kahramanların Aşk Öyküleri Üzerine Bir İnceleme

Yunan Mitolojisinde Aşk

Turhan Yörükan

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Gökten, tanrının yaratıcı gücü, menisi olarak yağan suyun, toprağa karışmasıyla yaratılmıştır bütün canlılar.
Çünkü seven, özünde tanrılık olan insandır, bu bakımdan tanrılara daha yakındır.
Reklam
Diğer ölümlü canlılar yere doğru eğilmişken, insanoğlu denen varlık, dimdik ve göğe bakacak şekilde yaratılmıştır.
Sayfa 71 - e-kitap
Aphrodite'in doğumu
Kronos da, gece olunca, babası Ouranos’un (Gök'ün) büyük bir arzu ile anası Toprağı boydan boya sarıp kucaklamak istediği bir sırada, haya­larını veya tenasül uzvunu keserek denize atmış ve böylece, Oidipus’un öyküsünü anlatırken göreceğimiz üzere, ilk oidipal suçu işlemiş olmaktadır. (...) Dalgalı denize atıldıktan sonra, beyaz köpükler saçarak en­ginlere doğru yol olan tanrısal tenasül uzvundan güzeller güzeli bir kız dünyaya gelmiştir. Önce kutsal Kythera adasının yakınla­rına giden, sonra dört tarafı denizlerle bezenmiş Kıbrıs’ta karaya çıkan bu kıza, köpükten doğmuş olduğu için Aphrodite adı veril­miştir. Ona, ayrıca, önce Kythera adasına doğru yol aldığı için Kytheralı, dalgalı Kıbrıs kıyılarında karaya ayak bastığı için Kıbrıslı adları da verilmiştir.
1k'lılara mesaj bölümünü kullanırken alternatif bir öneri :d
“Yakarmalarıma kulak ver, sevişmeyi emreden Aphrodite’nin hışmından koru kendini”, demiştir.
Sayfa 126 - Hero ile LeandrosKitabı okudu
Aphrodite Ourania, Aphrodite Pandemos ve Homoseksüellik
Homeros ve Hesiodos’un yaptığı belirlemelerden hareket ederek, genellikle İsa’dan önce beşinci ve dördüncü asırlarda, mitolojide, daha sonra da Yunan felsefesinde, özellikle Yeni Platonculuk ile Tasavvufta ve Yunan sanatında ifadesini bulan yo­rumlamalar, iki Aphrodite veya Aşk anlayışını, Ourania ile Pandemos farkını çok belirgin bir hâle getirmiştir. Aphrodite Oura­nia, yüceltilmiş, uhrevî olan veya ulvî olan aşkın; Aphrodite Pandemos ise, âdi, sıradan, herkese mahsus olan aşkın yaratıcısı, ko­ruyucu ve temsilcisi hâline getirilmeye başlamıştır (...) Bu farkın ortaya çıkmasıyla, gene bu dönemde, Aphrodite Ourania, Aphrodite Pandemos’un karşıtı olarak, Yunan inanç ve düşünce sisteminde daha farklı yorumlamalara da tâbi tutul­maya başlamıştır. Bu yorumlama biçimlerinin ortaya konma­sında, filozofların, Herakleitos’un, Parmenides’in, Empedokles’in, özellikle de Sokrates ile Platonun ve öğrencilerinin büyük bir etkisi olmuştur. Bu yorumlamaların bir kısmı, erkeğin erke­ğe olan cinsel ilgisini meşrulaştırmak için de kullanılmıştır. Böylece, homoseksüelliğin aklileştirilmesi yoluna gidilmiş; psi­kanalizin bir tabirini kullanacak olursak, bu tür bir ilişki, böylece süblime edilmiştir. Bu tür sevişme, aynı zamanda, erdemli ol­manın, bir bilen âşıktan erdemli olmayı öğrenmenin bir yolu olarak da görülmüştür.
Reklam
Prometheus, çoğunlukla ilk kaynaklarda, insanlığın hâmisi olarak, daha sonraki kaynaklarda ise erkek neslini yaratan tanrı olarak kabul edilmiştir. Nitekim, ApoIIodoros’a ve Ovidius’a göre, toprak ve suyu birbirine karıştırarak erkeği Prometheus yaratmıştır.
Sayfa 47 - e-kitap
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.