Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

101 Savunma

Zihnin Kendini Koruma Yolları

Jerome S. Blackman

Zihnin Kendini Koruma Yolları Sözleri ve Alıntıları

Zihnin Kendini Koruma Yolları sözleri ve alıntılarını, Zihnin Kendini Koruma Yolları kitap alıntılarını, Zihnin Kendini Koruma Yolları en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"İnsanlar, patolojik savunma mekanizmaları ve hislerine dair yeterli içgörü edinerek mantıksız davranışlarının, semptomların ve tavırlarının anlam ve kökenlerini daha net bir şekilde anlayabilir."
"Anladığım kadarıyla dikenlerinden dolayı rahatsızlık duyuyorsun; bu seni suçlu hissettiriyor. Bunun yerine, kibar olmak için çırpınıyorsun. Bir yandan da bunu yapmaktan nefret ediyorsun; sesini yükseltip "dikenlerini batırdığında" bunu başkalarını seni cezalandırmaya kışkırtacak şekilde (suçluluğu hafifletmek için) yapıyorsun."
Sayfa 194 - Yorumlayıcı Teknikler, İlk genital/gizlilik evresiKitabı okudu
Reklam
Savunmalar, kural olarak, hoşa gitmeyen duygulanımların bazı bileşenlerini–düşünceyi, duyumsamayı veya ikisini birden– bilinçli farkındalık düzeyinden kaldıran zihinsel işlemlerdir.
İnkar; aklın gerçekle ilgilenmemesi durumudur. Çeşitleri: Özünde inkâr, davranışla inkâr, hayalde inkâr, sözle inkâr..
Mükemmelliyetçilik, aşırı dakiklik ve cimrilik karşıt tepki geliştirmektir. Bu tarz özelliklere sahip takıntılı insanlar genellikle bilinçdışı isyankar dürtüler (kabalık), oral-bağımlı arzular (tembellik ve açgözlülük) ve sert öz-eleştiri (asabiyet) beslerler. Aksine karşıt tepkiler geliştirmek onların sırasıyla son derece nazik ve dakik; işkolik ve eli sıkı; aşırı sakin davranmalarına neden olur.
Henüz intihara teşebbüs etmiş olan ve, "Ne kadar aptalım..." diyen hastalara karşı, her ne kadar bu ifade artık intihar riski olmadığını size kanıtlamak için kullanılıyor olsa da dikkatli olun. Kişinin aptal olduğunu düşünmesi, ego gücünün yenilendiğini göstermek yerine, kendine karşı nefretin ve kendini değersizleştirmenin daha da arttığı anlamına gelebilir.
Sayfa 252Kitabı okudu
Reklam
Terapinin başlarında insanların yansıtmayla yüzleşmelerini sağlamak gerekmektir. Böylece bunun nasıl işlediğini görebilirler. Aksi takdirde zihinlerinde bilhassa da terapist olarak size dair ciddi sapmalar oluşabilir. Seansa size, "Kötü bir gün mü geçirdiniz?" diye sorarak başlayan biri söz konusu olduğunda "Belki de siz kötü bir gün geçirdiniz ama benim kötü bir gün geçirdiğimi düşünmeyi tercih ediyorsunuz" denebilir. Daha da önemlisi eğer şahıs size, "Bana neden öyle komik komik bakıyorsun?" derse ilk elden şuna benzer bir cevap verebilirsiniz, "Olur mu öyle şey; ama sizin bana tuhaf baktığınızı fark ettim. Sanki hissettiğiniz veya düşündüğünüz bir şeyi bana atfediyor gibisiniz." Böylesi bir yüzleştirmeyi anlayabilen biri içgörü-yönelimli terapiye daha açık olabilir.
Sayfa 33 - Psikoterapi Enstitüsü Eğitim YayınlarıKitabı okudu
Twitter'da ota b*ka nefret kusanlar bkz.
İçten içe kendinizi suçlu hissediyorsunuz ve kendinizi eleştiriyorsunuz; ama bunun yerine açıktan bir başkasını veya başka bir şeyi eleştiriyorsunuz.
Sayfa 149Kitabı okudu
Soyut düşünceye başvurmayı bırakıp sorunlarınızın açıklaması olarak somut, fiziksel bir neden ararsınız. Örneğin "kimyasal bir dengesizliğe" atıfta bulunur yahut bir virüsü her şeyden sorumlu tutarsınız. Öyle ki sizi üzen sorunlu ilişkilerinizin üzerine düşünmek durumunda kalmazsınız.
Sayfa 102Kitabı okudu
Terapötik müdahalede bulunmadan evvel sizin terapötik kabiliyetlerinize methiyeler düzen kişilerin uyguladığı bölme yönlü savunmaya karşı dikkatli olun (bölme + idealleştirme). Kısa bir süre sonra onları kandıran acımasız bir cahil olabilirsiniz (bölme + değersizleştirme). Bu savunmalarla karşılaştığınızda bunları mümkün olduğunca erken yorumlamak en iyisidir. Örneğin, "Dr. Smith'in söylediği kadar iyi olmamı umuyorsunuz çünkü bana kalırsa öyle olmama ihtimalimden dolayı kendinizi biraz gergin hissediyorsunuz."
Sayfa 43 - Psikoterapi Enstitüsü Eğitim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Jacobson, 1940lı ve 50li yıllarda, insanların dürtülerden ve savunma mekanizmalarından fazlası olduğunu ortaya koymuştur. Dürtü aktivitesi( Freud'un insanlara yönelik güdüler olarak tanımladığı), aslında yaşam boyu diğer insanlarla kurulan ilişkilerin algıları ve anılarının etkisi altındadır. Bu anılar, kendimize ve diğer insanlara dair zihinsel imgeler olarak beyinde (mevcut fikirleri kullanmak üzere) kaydedilir. Jacobson, Hartmann'ın entegrasyon, gerçeklik testi, konuşma, soyutlama, gözlemleyen ego ve diğerlerinin kendilik-imgesine eklendiği; ancak bunların başlı başına kendilik imgesi olmadığı görüşünden etkilenmiştir.
Sayfa 279Kitabı okudu
36.Kurbanla Özdeşim (MacGregor, 1991)— Mağdur edilmenize izin vererek veya yol açarak bir başkası gibi davranırsınız. Bunu bir kurtarılma isteği veya kendi öfkeniz veya suçluluğunuzu başınızdan atmak için yaparsınız.
Alceste şöyle der:”… hiçbir ayrım yapmayan bu aşırı hoşgörülü kibarlığı istemiyorum… insanoğlunun tüm dostları benim dostum değildir.”
Sayfa 55 - Psikoterapi Enstitüsü Eğitim YayınlarıKitabı okuyor
İnsanlar, başkalarına karşı bağlarını tamamen yitirdiklerinde, ciddi bir risk altındadırlar. Onlara, diğer insanlardan kaçınarak, belli bir acıyı bastırmaya çalıştıklarını veya kaçındıkları insanlara karşı besledikleri eleştirilere karşı hissettikleri suçluluğu hafifletmek istediklerini söyleyebilirsiniz.
Sayfa 262Kitabı okudu
Babasının işlediği suçlardan ve bu suçların onu kendisinden uzaklaştırmasından duyduğu öfkeyle hiçbir zaman yüzleşmemişti. Onun yerine babasıyla özdeşleşmiş ve yalancı biri haline gelmişti.
31 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.