Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

biyografi din islam

Profil
İslam nazarında dilencilik, ihtiyacı olmadan bir kimseden bir şey istemek, en kötü ahlaktan biri sayılmıştır.
Sayfa 554Kitabı okudu
En güzel yol, güzel yaşayış, Peygamberin yolu ve yaşayışıdır
Sayfa 533Kitabı okudu
Reklam
Peygamberimizin Tebük'teki Hutbesi'nden
"İnsanların en hayırlısı, atının veya devesinin sırtında ya da iki ayağının üzerinde, son nefesine kadar Allah yolunda çalışan kimsedir! İnsanların en şerlisi de, Allah'ın kitabını okuyup ondan hiç faydalanmayan azgın kimsedir!"
Sayfa 533Kitabı okudu
İnsanoğlunun mesut hayatı ne kadar uzun olursa olsun, mutlaka bir gün tabutta taşınacaktır.
Sayfa 491Kitabı okudu
Affedişlerin en makbulü muktedirken affetmek, iyiliklerin en güzeli ise kötülüklere karşı yapılandır. Merhametlerin en üstünü kendisine acımayanlara acımak, şefkat etmek ve merhamette bulunmaktır. İşte Kâinatın Efendisi bunu yapıyordu!
Sayfa 442Kitabı okudu
Zor ve zulüm ile zâhirî bir hâkimiyet, bir tahakküm kısa bir zamanda elde edilebilir; ama bu hâkimiyet geçici olur, devam etmez, ruh ve vicdanlara da tesir etmez. En büyük ve devamlı hâkimiyet ise, bütün fikirleri, kalp ve ruhları tesiri altına alarak ve kendini onlara zâhiren ve bâtınen beyendirmek suretiyle elde edilen hâkimiyettir. İşte, bunu, İslamiyet nâmına Peygamber Efendimiz gerçekleştiriyordu.
Sayfa 383Kitabı okudu
Reklam
"Tolstoy, Kierkegaard'ın estetik plan dediği sanattan din planına sıçramış ve o planda estetiği, sanatı red ve inkår etmiştir. Yunus'sa estetik planını bir haz planı olmaktan çıkarmış, o planı çekip din planına uzatmış ve yerleştirmişti. Bu yüzden, yaşlılığında da hem sanat, hem eriş yolunun yemişlerini topladığını görmüştü. Ona çift sofra inmişti gökten: Din ve sanat. Düz yoldan gittikleri halde arkadaşları, o, hem düz, hem dolambaçlı yoldan gitmişti. Onlar, doğrudan doğruya kendisinin mânevî tasarrufuna sığındıkları halde, O hakikatin toplumda büründüğü biçim, sanat ve şiir gücünü yedeğine alarak ilerliyor. Ve aldanmıyor. Çünkü böylece angaje olduğu afâkî gerçek, kendi gerçeği, enfüsî gerçektir de. Yani mutlak gerçek. Buradan, gerçek bir angajmanın, gerçeğe angaje olmanın çift kat verimliliği söylenebilir. Böyle bir yazar, sanat biçimlerinin sultasından kendisini kurtarmış, sanat ocağına kurumaz, tükenmez bir kaynak bulmuş olur. Sanat, bir yüksek fırınsa, fikir, o ocağı besleyen maden damarlarıdır. Ocağa, ham madde vermezseniz ve buna rağmen ateşlemeye devam ederseniz, fırın, içindeki son kırıntı ve kalıntıları da yaktıktan sonra kendini içten yemeye başlar. Tersine, gerçek bir fikre angaje olmuş bir yazar, hem sanatın, hem fikrin yemişlerini toplar."
Sayfa 35 - Diriliş Yayınları
Allah'a tevekkül ettik ve zafer yalnız Allah'ındır.
... Şeyh said ve arkadaşlarından on beş şeyhin uçaklara bindirilip havadan ailesinin üzerine atılması gibi birçok felaket ve rezaleti anlatıyorlardı. Öyle ki uçaktan atılanlardan biri yere çakılıp paramparça olunca İtalyanlar coşkuyla alkışlamış ve Araplara şöyle seslenmişti: "Size cihadı emreden bedevi peygamberiniz Muhammed gelsin de sizi bizim elimizden kurtarsın."
44 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.