Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
360 syf.
9/10 puan verdi
·
10 günde okudu
İslam Tarihinin İlk Tartışmaları Üzerine
İslam tarihindeki en tartışılan konuları (ilk halifeler dönemini) çeşitli temel kaynaklardan sunması ve duygusallığa girmemesini takdire değer buldum. Katılmadığı kaynaklarda da sebepleriyle beraber notlar düşmüş. Kitap tarihin yanı sıra İslam tarihi, İslam hukuku, siyaset felsefesi ve hadis metodu yönünden de ipuçları ortaya koyuyor. 1 puanı da acizane katılmadığım görüşleri için (aşırı hüsnüzan ve birkaç konu) kırdım. Fazlaca yazım yanlışı ve ifade sorunu vardı ancak sonraki baskılarda düzeltildiğini tahmin ediyorum.
Sahabe Dönemi
Sahabe DönemiMuhammed Salih Ekinci · Yasin Yayınevi · 201012 okunma
188 syf.
10/10 puan verdi
#kitapvecayy_
Muazzam bir kitap. Rabb'im mekanını cennet eylesin aramızdan henüz yakın tarihte ayrılan değerli Muhammed Kutub Hocamız övülmeye hakikaten değer güzel bir zât. Kitap hakkında ki görüşümü de dile getiremeyeceğim kadar güzel olduğunu söylemem kâfi diye düşünüyorum. İyi okumalar
Biz Müslüman Mıyız?
Biz Müslüman Mıyız?Muhammed Kutub · Risale Yayınları · 2021215 okunma
Reklam
134 syf.
5/10 puan verdi
·
3 saatte okudu
25 Ekim 1917 tarihli Aile Hukuku Kararnamesi, Osmanlı'nın son zamanında çıkarılmış, kısa süreli uygulamada kalmış olmasına rağmen etkisi büyük olmuş ilk İslam aile kanunudur. 157 maddelik Kararname'nin 41 maddesi münhasıran gayri müslimlerle ilgilidir. İslam'a,musevilik ve İsevilige göre nişanlanma ehliyeti, nikahı yasak olanlar,evlenmede erkeğin kadına denkliği,nikahın geçersiz olduğu haller,Nikah ile ilgili yargılar,mehir, nafaka ve boşanma hakkındaki hükümleri içerir Bazı güncel olan maddeler ile ilgili hükümler. Asgari büluğ (kızlar için 9, oğlanlar için 12) yaşından önce hiç kimsenin evlendirilemeyeceği hükmü Ebu Bekir el-Esam ve İbn Şübrüme'ye aittir. (Md. 7) Madde 4. Ehliyyet-i nikâhu haiz olmak için hâtıbın 18 ve mahtûbenin 17 yaşını itmam etmiş olmaları şarttır. Madde 58. Gayr-ı müslimin bir müslimeyi tezevvücü bâtıldır.
Osmanlı Hukuk-ı Aile Kararnâmesi
Osmanlı Hukuk-ı Aile KararnâmesiOrhan Çeker · Mehir Vakfı · 201612 okunma
135 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
63 günde okudu
Kaleminin akıcılığı ve konunun güzelliği ile insanları kendine çeken bir kitap. İslam aile hukukuna dair bir şeyler okumak istiyorsanız kesinlikle tavsiye ederim.
İslam Aile Hukuku
İslam Aile HukukuAhmet Yaman · Marmara Üniversitesi İlahiyat Vakfı Yayınları · 2016166 okunma
·
Puan vermedi
Şapka Kanunu Öncesi Durum
Bu kitap aslen İskilipli Muhammed Atıf'ın "Frenk Mukallitliği ve Şapka" kitabını içermekte. Ancak meselenin daha iyi anlaşılması için İskilipli Muhammed Atıf'ın hayatını ve şapka kanunun öncesi yazdığı bu kitap yüzünden başına gelenleri de anlatmakta. Bu nedenle kitap "Batı Taklitçiliği ve İslam" ismi ile
Batı Taklitçiliği ve İslam
Batı Taklitçiliği ve İslamİskilipli Mehmed Âtıf · Neyzen Kitap · 201212 okunma
·
Puan vermedi
İlm-i Ferâiz
Hadis-i Şerifte "İlmin yarısı" buyrulan Ferâiz ilmi hakkında yayınevinden de anlaşıldığı üzere nadir bir eser. Hususiyle hukuk okuyanların ve fıkıhla ilgilenen kimselerin mutlaka okumaları icap ediyor. Tavsiye ederim...
Teshilü’l-Feraiz
Teshilü’l-FeraizAli Haydar Efendi · Nadir Eserler Kitaplığı · 20167 okunma
Reklam
286 syf.
7/10 puan verdi
Wael Hallaq'ın İslam Hukukuna Giriş kitabını bitirdim. Kitabın biraz hayalperest ve İslam övücü, yanlı bir tarafı, gerçek olamayacak kadar İslam'ı mükemmel gösterme davranışı var. Kategorik olarak İslam'ın kötü bir öğreti olduğunu düşünüyor değilim. Ancak bu kadar abartmamak gerektiğini de düşünüyorum. İslam'ın günümüze uyarlanmasının
İslam Hukukuna Giriş
İslam Hukukuna GirişWael B. Hallaq · Pınar Yayıncılık · 201769 okunma
256 syf.
6/10 puan verdi
·
Beğendi
·
136 günde okudu
Kitabı iki açıdan değerlendirmek gerek. 1. Olarak yazar gayet anlaşılır Türkçe kullanmış ve Osmanlıca kayıtları Latin harflerle paylaşmıştır ancak bir türlü kitaba derinlemesine giremedim. Aramızda öyle bir bağ olmadı. Bu konu ilgimi çekmesine rağmen çok boğulduğumu hissettim. Yazar çok büyük emek göstermiş ve kitap herkesin anlayacağı şekilde hazırlanmış ama yine de beni kendine çekemedi. 2. Olarak Osmanlı mahkemeleri ve işleyişi hakkında genel fikirlerin oldu. Günümüze çok da uyumlu olmadığını gördüm, özellikle şahitlik meselesi okuryazarlığın az olmasından ve eski İslam devletlerinde şahitlik kullanıldığı için, buna devam edilmesini yanlış buldum. Bunun yerine, devlet bir devrim yaparak okuma-yazmayı tebaasına öğretebilirdi. Diğer bir konu ise; tam adaletten bahsetmek pek mümkün değil gibi çünkü gayrimüslimlerin şahitliğinin Müslümanlara karşı kullanamıyor olmasıdır. Onların şahitliği doğru bile olsa şahit olarak mahkeme kabul etmiyor ancak yazar, din-dil-ırk ayrımı yapılmıyor diyor. Bir insanın kendini Müslüman veya Hristiyan adletmesi doğru ya da yalan şahitlik yapacağı anlamına gelmez. Çevresinde dürüst biliniyorsa, iyi bir insan ise kabul edilmeli. Dini yüzünden böyle bir ayrımcılığa uğramak üzücü. Yazara emekleri için çok teşekkürler
Osmanlı Mahkemesi
Osmanlı MahkemesiAbdullah Demir · Yitik Hazine Yayınları · 20102 okunma
396 syf.
·
Puan vermedi
·
10 günde okudu
İslam ceza hukukunu sabit donuk artık kullanılmayacak bir yapıda olduğunu düşünmek doğru değildir çünkü İslam ilim ve bilim dinidir yeni gelişmelerden uygun şekilde yararlanmayı savunur peygamber efendimiz döneminde de günümüzdeki teknolojik imkanlar olsaydı muhakkak ama muhakkak kullanırdı peki bunu nasıl anlıyoruz çünkü o devirde o imkanlar dahilinde karinelere bakılmış farklı çözüm yolları düşünülmüştür tabi imkanlar ölçüsünde işte şimdi biz de günümüz imkanlarını İslam ceza hukuku‘nda kullanmak zorundayız. Suçları tanımlarken cezaları belirlerken ve uygularken şunuları unutmamalı: İslam ceza hukuku’nun temel amacı suçluyu mahvetmek yok etmek değil aksine onu doğru yola girmeye teşvik etmek topluma kazandırmaktır bir de bunu düşünürken mağdur tarafın daha fazla mağdur duruma düşmemesine özen gösterir İslam ceza hukuku, son olarak da toplumun olumsuz etkilenmesini bozulmasını suça teşvikin artmasını önlemek gayreti gütmektedir işte bu üç unsuru göz önünde bulundurarak bir değerlendirme suç tanımı ve ceza belirlenimi ve uygulanımı yapılmalıdır. Bunlara dikkat etmeye çalışana Allah elbette güçlü fıkh etme ve feraset gücünü verecektir.
İslam Ceza Hukukuna Göre Adli Tıp ve Maddi Delil
İslam Ceza Hukukuna Göre Adli Tıp ve Maddi DelilŞevket Pekdemir · Nobel Bilimsel Eserler · 20183 okunma
11 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.