Biz her şeyin aksini yapmışız. Azıcık düşünce kırıntısı olan bir senaryoyu yasak etmişiz. Ama yüzlerce baldırbacak, iğrençlik akan senaryoyu severek tasdik etmişiz. Şu yazıyı yazarken, o filmler gözümün önüne geliyor da kusacağım geliyor. Şu sansür heyetinin de amma midesi varmış!
Bu kadarı da olmaz. Bu kadar korkunç bir şeyi nolur, şu millete reva görmeyin. Sinema yirminci yüzyılın bir numaralı halk sanatıdır. Bunu bu iğrençlikte bırakmayın. Sinemacılar, bu aşağılık filmler tarafından Türk halkı sömürülüyor. Duygusu, zevki sömürülüyor.
"Bu arada bir bölümü melodram ağırlıklı kimi filmleri de anmak gerekir. Bu
filmlerin başında Erich Segal'ın aynı adlı romanından Arthur Hiller'ın sinemaya uyarladığı Love Story (Aşk Hikayesi, 1970) gelir. Kan kanserinden ölecek
bir genç kadınla (Ali McGraw) sevgilisinin (Ryan O'Neal) acımasız bir baba
(Ray Milland) tarafından engellenen aşklarını, Francis Lai'nin müziğinin de
desteğiyle aktaran bu düzgün melodram seyirciden olağanüstü bir ilgi gördü.
(Film, En İyi Müzik Oscarı'nı kazandı.)
" Atıf Yılmaz'ın en önemli filmleri arasında yer alır. Cengiz Aytmatov'un romanından uyarlanan film, hayırsız kocasının (Kadir İnanır) bir başka kadınla ilişki kurması üzerine, çocuğu ile birlikte kendisine kucak açan gönlü yüce bir erkeğin (Ahmet Mekin) sevgisine karşılık veren bir kadının (Türkan Şoray) öyküsünü anlatır."
Daha sonra kendime yazdıklarım:
Sabır, sabır, sabır, sabır, sabır, paniğe kapılma, rahat ol, korkma, usanma, her şeyin çok güç olduğu duygusuna kapılma hemen! Bir senaryoyu üç günde karalayabildiğin günler çok gerilerde kaldı.
RTÜK BAĞIMSIZ BİR DENETİM ORGANI
DEĞİL, SİYASİ İKTİDARIN UZANTISI.
RTÜK’TE EGEMEN OLAN SİYASİ OTORİTE, KENDİ AHLAK VE YAYINCILIK ANLAYIŞINI DAYATIYOR; SİYASİ İKTİDARA İLİŞKİN BAĞIMSIZ VE ELEŞTİREL YAYIN YAPAN MEDYA KURULUŞLARINI BASKI ALTINA ALIYOR. BÜTÜN BUNLARI YAPARKEN DE SİYASİ İKTİDARIN BASKICI VE TEK TİPLEŞTİRİCİ YÖNTEMLERİNİN PARÇASI OLARAK İŞLEV GÖRÜYOR. YASAKLARLA, YAYIN DURDURMA VE PARA CEZALARIYLA YAYINCILARI YILLAR İÇİNDE ÖNEMLİ ÖLÇÜDE HİZAYA GETİRDİLER.
RTÜK’ÜN KILICI TEPEDE DURDUKÇA SİLSİLE OLARAK YUKARIDAN AŞAĞI BİR OTOSANSÜR REFLEKSİ GELİŞİYOR. BU REFLEKS BAZEN KRALDAN ÇOK KRALCI OLMAK BİÇİMİNDE DE KENDİNİ GÖSTERİYOR. AĞIRLIKLI OLARAK
BU YÜKÜ SENARİSTLER OMUZLARINDA
HİSSEDİYORLAR. EN AĞIR SANSÜR İLK
YARATIM AŞAMASINDA SENARİSTİN
KENDİNE YAPTIĞI SANSÜR OLUYOR. ONUN
DIŞINDA BAZI KONULAR DA YAPIMCI TARAFINDAN SENARİSTE BİLDİRİLEBİLİYOR.