Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

ligarba

Sabitlenmiş gönderi
İnsan-Allah ilişkisi, inananlar için bir mecburiyettir. Bu mecburiyet, mümini ‘kalb-i selim’ e ulaşmakla mükellef kılar. Allah’ın Kur’an’daki beyanı da bulur. Bir müslümanın ‘ kalb-i selim ‘ e ulaşması, ne cemaatin ne cemiyetin işidir, bu kişiye özeldir yani ‘ zat’ a mahsustur. Dolayısıyla, insan-Allah ilişki bağlamında, kazanç ve iktidar düşüncesi olmadığı için, bu ilişki hasbîdir ve inananların Allah adına örgütlenmesin de söz konusu değildir. Şayet, insan-Allah ilişkisinde din, parayla, kudretle, iktidarla ilişki içinde olursa, bu yolda ‘ kalb-i selim’ bir hedef olmaktan çıkar, yapılan işler de gayretullaha dokunur. Özellikle, bu ilişki bağlamında, Hz. Muhammed, kudret-iktidar ilişkisi ortaya koymamıştır.
Reklam
116 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
2 saatte okudu
Kaçan Ayna
Kaçan AynaGiovanni Papini
8.7/10 · 1.408 okunma
116 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
2 saatte okudu
Neysem O Olmak İstemiyorum Artık, bütün in­ sanların duyumsadıkları, ama bildiğimce, hiç kimsenin bugüne dek yazmadığı bir iç çekişin kusursuz bir anlatımıdır. Sen Kimsin? bizim, -içinde bulunduğumuz koşul­ların, kendileri de 'hiç kimse' olmayan başkala­rının bize verdikleri aldatıcı kesinliğin dışında 'hiç kimse' olmadığımızın korkunç keşfine gön­ derme yapmaktadır. Ruh Dilencisi'nde bir başka buluş, sıradan, belir­ siz bireyin keşfi karşımıza çıkıyor. Başkasının Yerine Canına Kıymak, bir başkası­ nın yerine gönüllü olarak ölen otuz üç yaşında bir adamın yararsız özverisini anlatıyor; henüz uzak olan İsa'nın Öyküsü'nü sezdiriyor. KaçanAyna'da ,ikidüşüncebirleşiyor:Duranza­ man düşüncesiyle, doyumsuz, sonsuz bir uya­ nıklık dizisi olarak düşünülen yaşam düşüncesi.
Kaçan Ayna
Kaçan AynaGiovanni Papini · Dost Kitabevi Yayınları · 20081,408 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İnsanlar; yaşamınızın tümü, sizin kendi kendinizi lanetlemek için tasarladığı­nız korkunç bir oyundur; sizin bu kaçan aynaya doğru koşuşunuza yalnızca şeytanlar güler!"
"İnsanlar; yaşamı ölüm için yitiriyoruz, gerçek olanı, imgelemsel olan için tüketiyoruz, günlere, salt bizi onlara benzer başka günlere taşımaktan başka bir değeri olmayan günlere götürdükleri için değer veriyoruz...
Reklam
Yüreksiz değilseniz, aynı anda, ölümlerinin bi­lincine yargılı kılınmış bütün bu insanların dü­şüncelerini tasarlayın, şimdi de.
Ruhunu insanlara veremeyen kişi en azından yaşamını vermelidir.
Neysem o olmak istemiyorum artık Bambaşka bir yaşam düşlüyorum ölmemek için öleceğim.
88 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
1 saatte okudu
Hani
HaniOruç Aruoba
8.4/10 · 4.315 okunma
88 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
1 saatte okudu
Yazar kalemi kendisine sürekli baş kaldıran kişidir yazarın sürekli derdi kalemini kendi denetimi altına almaktır bu dert ve onun doğurduğu çaba sürdükçe kişinin yazarlığı da sürer kalemini tümüyle kendi denetimine soktuğunda ise yazarlığını da sona erdirmiş olur yani iyi yazar kalemine en az sözgeçirebilen yazardır yazar en baştan zamana aykırı düşen kişidir yazma ancak zaman içinde oluşan bir şeydir oysa yazar baştan ve sonuna dek zamansız olmak ister demek ki yazar en baştan kendi kendisine aykırı düşmüş kişidir.
Hani
HaniOruç Aruoba · Metis Yayınları · 20184,315 okunma
Reklam
Gerçeklik hayale hayal olarak yer açmak zorunda kalıyorsa, onu bir gerçek olarak da benimsemek zorundadır.
Gerçeklerle başetmenin en iyi yolu, hayal kurmaktır.
Bunca yıl yaşadın; zaman oldu, anlamlı yaşadığını bile sandın; ama, anlayamadın yaşamının anlamını sana kendi anlamıyla gelmedi yaşamın. Ancak, şimdi, işte…
Yaşamının anlamı senin ile birlikte var olmak istiyor —sen de onu korumak zorundasın —koru onu.
Şunu da iyice biliyorsun bileceksin bilmelisin sen ne denli kendin bağımsız, özgür olabilirsen, o da o denli senin —sahici, tam olacak.
Onca yıldır onunda beklediği —beklenmeyi beklediği, istediği arzuladığı —mısın diye.. —bekliyorsun da, beklenilmeğe değer misin?!..
70,8bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.