Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

irem

Salt kavramlardan, görü olmaksızın, sintetik ilkeler çıkarılamazdı, tersine bu ilkeler, ancak, duyusal olan görüyle, dolayısıyla yalnızca olanaklı deneyin nesneleriyle ilgili olarak var olabilirlerdi, çünkü deney dediğimiz bu bilgiyi olanaklı kılan, ancak bu görüyle birleşmiş olan anlama yetisinin kavramlarıdır.
Reklam
316 syf.
9/10 puan verdi
·
43 günde okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
irem

irem

, 2024 okuma hedefini ekledi.
2024 OKUMA HEDEFİ
7/60 kitap - %12 tamamlandı
7 kitap okudu
60 kitap
2.570 sayfa
0 inceleme
7 alıntı
4 günde 1 kitap okumalı.
95 syf.
10/10 puan verdi
·
200 günde okudu
gün içinde İsmet Özel mısraları tekrarladığım, okula gidip gelirken şiirlerini dinlediğim, hayatımda sıkıntılı zamanlar geçirdiğim şu dönemde beni sarıp sarmalayan bir kitaptı. Yazık. Yazık ki yazgımın boyası koyu, inilecek kadar indim. Hayfa. Beni artık kimseler arayıp da bulmasın beyaz harmanilerin göklere açık sofrasında yıktığım saltanatın dizinde inlediğim aşkın en tabanında yattığım anlaşılmasın Yaşamak debelenir içimde kıvrak ve küheylân beni artık ne sıkıntı ne rahatlık haylamaz çünkü ben ayaklanmanın domurmuş haliyim yürüsem rahmet boşanacak ve sana bir karşılık vereceğim Ölüyoruz, demek ki yaşanılacak.
Çatlıycak Kadar Aşki
Çatlıycak Kadar Aşkiİsmet Özel · Adam Yayınları · 2003935 okunma
Reklam
Türk Devrimi, Batı ve Doğu arasındaki ateşli vâdiden geçerek yolunu çizmiştir. Kendi yolunu. Öz yolunu. Her çeşidiyle saltanatçı, komünist, sömürgeci, himayeci, ırkçı ve teokratik şe killeri ve sistemleri reddederek, yıkarak, parçalayarak çizmiştir bu yolu. Bu yol, sırf siyasal değil, aynı zamanda ideolojik bir bağımsızlık yolu olmuştur. Bu yol Türk Devriminin özelliklerini, Türk Devrimi de yaşattığımız ya da yaşatmaya çalıştığımız, geliştirmekle ödevli bulunduğumuz sosyal (ekonomik) ve siyasal düzenin yapısını saptamıştır. Atatürkçülük bu oluşun felsefesidir.
Devrim yolu, Meşrutiyetçi bir özlem değildi. Türklerin, uygarca ve efendice yaşama özlemlerinin bir ifadesiydi. Ve bu özlem, tutucu kalıplara sığmayacak kadar engin, kalıpların hepsini parçalayacak kadar ihtilalciydi.
Enver Paşa, bir Osmanlı suçlusu» idi ama, İngilizlerin de amansız düşmanı idi. Kendisinden bu alanda yararlanabilirdi. Fakat asıl sorun, Enver Paşa'nın, Mustafa Kemal Paşa'nın seçeneği, onun yerine geçebilecek lider kabul edilmesiydi. Mustafa Kemal Paşa, Batı ile anlaştığı takdirde Enver Paşa yerini alabilirdi. O'na karşı bir ağırlık teşkil ediyordu.
Paşa Şark meb'uslarını Erzurum'da, Selahattin (Çolak) Paşa Orta Anadolu meb'uslarını Sivas'ta, Heyeti Temsiliye de Batı Anadolu meb'uslarını Ali Fuat Paşa'nın bulunduğu Eskişehir'de toplayacaktı. Plan, bir değişiklikle uygulanmıştır. Batı Anadolu Mebusları Ankara'da, Ziraat Mektebinde toplanmışlardır. Heyeti Temsiliye de bu nedenle, Sivas'tan, Ankara'ya taşınmıştır. Ankara Başkentlik yolundadır. «Anadolu'nun emin bir mahalli olduğu için...
Ey Türk Ulusu, 19 Mayıs 1919'la başlayan çağdaşlaşma süreciyle dogmaların hakim olduğu kişisel yönetimlerden ulusun kendi kendisini yönettiği bir düzene geçilmiştir. Bunun adı "Cumhuriyettir" ve bu yönetimde yaşayan bireyler kendi akıllarıyla düşünür, doğruları bulmaya çalışır, çağdaş gelişmelere ayak uydurur, yararlanır ve kendi çocuklarının daha iyi, daha uygar koşullara kavuşmasını hedefler.
168 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.