Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Özlem Talay akbulut

Duygusal olarak çocuk kaldığı için, erkek karakteri gelişemeyip güdükleşen bir kişi, bu eksikliğini cinsel edimdeki erkeklik rolüne özel bi önem vererek arttırmaya çalışır.
Reklam
Sevgi, kişiyi diğer insanlardan ayıran duvarları yıkan, onu diğerleriyle birleştiren, insanın içindeki etkin güçtür. Sevgi kişinin soyutlanma ve ayrı olma duygularını yenmesini sağlar, kendisi olmasına, bütünlüğünü yitirmemesine yol açar. Sevgide, bir olan iki varlığın, iki ayrı varlık olarak da kalmalarının ikilemi yaşanır.
Birliğe ulaşmanın bir yolu da ister sanatçı ister zanaatçıolsun,yaratıcı faaliyette bulunmaktan geçer.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kendi özgür düşüncelerini ve eğilimlerini gerçekleştirdikleri ,bireyci oldukları ve düşüncelerine kendi başlarına düşünerek ulaştıkları ve çoğunluğun düşünceleriyle kendi düşüncelerinin aynı olmasının tamamen bir rastlantı olduğu düşüyle yaşarlar.
İnsan ancak aklını kullanarak, bir daha elde edememek üzere yitirdiği insanlık öncesi uyumun yerine yeni, insanca bir uyum koyarak ilerleyebilir.
Reklam
Atılacak ilk adım sevginin de yaşamak gibi bir sanat olduğunun farkına varmaktır. Eğer nasıl sevmemiz gerektiğini öğreneceksek, müzik,resim,marangozluk ,doktorluk yada mühendislik sanatlarını, mesleklerini öğrenmek için ne yapıyorsak onun aynısını yapmamız gerekecektir.
Her şey bağlantılıdır.Anlamak üzere kulak kesilmis biri için hiçbir sözcük tamamen masum değildir.
Anne ve babanın söylemleri çocukların gerçeklik kavramını öyle bir bicimler ki bundan yakayı kurtarmak neredeyse imkansızdır.
Okul zavallı gençleri her şeye tems etmeye mecbur bırakınca hiçbir şeyin esasına vakıf olamiyorlar
Sayfa 19 - Ediz yayineviKitabı okudu
Ben senin önünde değil, insanlığın çektiği acıların önünde eğildim dedi.
Sayfa 401 - Türkiye iş bankasıKitabı okudu
Reklam
halk ile kurulan yakın bağ, en ileri derecede askerî donanımlı güçler karşısında bile, zafere ermenin sırrıdır. İran'ın hem Şah hem de Amerika gibi çifte bir boyunduruktan kurtuluşu, iman ve fikir gücünün, halka nüfuz ettiğinde, silâhların gücünden bile üstün olduğunu ispat etmiştir. Çünkü silâhlar ne kadar çok gelişmiş olursa olsun, onları taşıyanlar insandır ve bu insanların beyinlerinde veya kalplerinde bir şey parçalandığı zaman, silâhlar onların ellerinden düşer.
Che Guevara'nın Bolivya'daki günlüklerinin son trajik sayfalarını okuduğumuzda görürüz ki, bir devrim hareketi ne kadar kahramanca yapılırsa yapılsın, kitlelerde kök salmamış, halkla bir ve bütün olmamışsa, başarısızlığa ve tek başına ölüp gitmeye mahkûmdur. Bir devrim hareketinin hedefi, içinde eylem yaptığı halkın umut ve beklentileriyle örtüşmelidir.
Müslüman toplumunda ve beşer toplumunda, ilk iman deneyimleri ne olursa olsun, mutlakla hem âhenk yaşamanın özlemini çeken bütün insanların yüzü, ruh daralması ve umutla, ilâhî mesajlar toprağı Filistin'e çevriliyor. Elbette, çünkü orası onca umudun ve bir o kadar da /engin mesajın taşıyıcısıdır. Filistin direnişi her yerde millî özel çıkarcılığın dar çerçevelerini, tek parçadan oluşan iktidarları, dinî yobazlıkları, kültürle karışmış folkloru kırıp parçalıyor.
Çünkü Filistin direnişi bütün halklara bir umut ışığı olmuştur. Ama bu ışıltının kendisi ve yayılmasının iç mantığı, Arap dünyasının siyasî yöneticileri arasında endişe ve bazen de düşmanlık uyandırıyor. Çünkü bu yöneticiler, iktidarlarının tekelciliğine ve donup kalmışlığına, bir de kendilerinin özel çıkarlarına toz kondurmak istemiyorlar. Onların "millî" dedikleri menfaatler, aslında kendi hudutlarının ufkuyla sınırlı özel hesaplar, özel çıkarlardır. Bu özel çıkarlar, isterse Arap âleminin ve Müslüman "ümmeti"nin ihtiyaç ve gereklerine tamamen ters düşsün...
Aslında bu destek, diğer başka kaygılardan ötürü, tamamen ihmal edilmemişse bile, hep sınırlı olmuştur. Zaten, bizzat Filistin'in hâli, Arap âleminin birlikten yoksun oluşunun kötü sonucunu bütün çıplaklığıyla gözler önüne seriyor. Eğer Arap dünyası bir, beraber ve uyanık olsaydı, Filistin'de Siyonizm problemi asla bugünkü şekle gelemezdi. Filistin o yüzden Arap devletlerinin vicdanî rahatsızlığıdır.
185 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.