Esat Korkmaz, 1946'da Manisa/Demirci'de doğdu. Fikir Kulübü (FK) Yönetim Kurulu ve son dönem Devrimci Gençlik Federasyonu (DEV-GENÇ) Genel Yönetim Kurulu üyeliklerinde bulundu. 12 Mart sonrası Türkiye Halk Kurtuluş Partisi Cephesi (THKP-C) ve DEV-GENÇ davalarından yargılandı. 1974 siyasal affıyla cezaevinden çıktı. Bir süre Türkiye Sosyalist İşçi Partisi'nin (TSİP) Zeytinburnu İlçe Başkanlığı'nda bulundu ve bu partinin yayın organları olan İlke ve Kitle'nin yazı kurulunda görev aldı. 1976'da Orman Fakültesi'ni bitirerek, Orman Yüksek Mühendisi oldu ve 1980'e değin Orman Bakanlığı'nın çeşitli birimlerinde çalıştı. 12 Eylül sonrası siyasal görüşleri nedeniyle Orman Bakanlığı'ndaki görevine son verildi. Askerlik dönüşü yazar-araştırmacı olarak Babıali'de çalışmaya başladı. 1980'lerin sonlarında Alevilik-Bektaşilik konusundaki çalışmalarına ağırlık verdi.
“İnsanların vicdanı, faşizmi engellemedi,
hatta faşizm ve soykırım vicdanlı insanlarla gerçekleşti.
Çünkü vicdanlar kendilerini yasaya uymuş
olmakla temizlediler."
“Hiç anlamama ve yarım anlama arasında bir tercih yapılacak olsa Adomo hiç anlamamayı tercih eder.
Çünkü ona göre ‘yarım anlaşılan ve yarım fark edilen eğitimin ön aşaması değil, onun ölümcül düşmanıdır.’.."
Şamanizm Esrik Yolculuk GökTengri inancı hakkında okumuş olduğum kitaplardan farklı olduğu kesin.Yazar şaman yerine ‘’Kam’’ şamanizm yerine GökTengri inancı diyebilir.Kendiside 8. sayfada açıklıyor fakat hep aynı terimleri kullanmaya devam ediyor.Mutlaka okunmalı ve bir çok yerinde altı çizilmeli diye düşünüyorum.
Günnur Yücekal Arpacı kitabını çok merak ediyorum.Umarım aradığımı fazlası ile bulacağım.
İnsan "kusursuzluğa", hava-su-toprak ve ateş, "hava-su-toprak ve ateş olduğunu" hissettiğinde ulaşır.
Artık insan çocuk, baba, genç, yaşlı, suçlu, fahişe-pezevenk, cahil, bilgin, zengin ya da ozandır.
"Ben ne okuyorum?" diye sordum, bildiğiniz felsefenin doğuşu, gelişimi... Dinbilim, varlıkbilim...
lise ve sonrasında edindiğim bilgileri tekrar ettim. Alevi Felsefesi'ni her biriyle bir noktada bağlantılayarak anlatamaya çalışmış fakat bunu okuyan bir kimse okumayı istediği şeye ulaşamaz, dilediği bilgiye erişemez.
Kitabın sonra 20 sayfasında "Hah gerçekten Alevilik'ten bahis açıldı!" dedim. Maddesiyle, idesiyle... felsefe okumuş oldum. Bilseydim sanırım okumazdım.
Samanizm son yıllarda çok merak edilen bir konu haline geldi. Ancak, bu konuyla ilgili kaynaklar kısıtlı olduğu için, tam anlamıyla bizi tatmin etmiyor okuduklarımiz. Dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
Samanizm, orta kuzey Asya Türklerinin dinidir diye kalıplaşmış bir tanım var. Bu tanım yanlış. Şamanizm her şeyden önce bir din değil, bir
Anadolu Aleviliği hakkında birçok şeyi barındırmakla birlikte kafadaki birçok soru işaretinin cevabını barındırıyor. Anadolu Aleviliğini anlamak isteyenler için başlangıç kitaplarından birisi,iyi bir inceleme.