Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Malik İlyas Tanrıbağı

Hermetik Bilge Pitagoras yazarı
Yazar
8.4/10
11 Kişi
38
Okunma
4
Beğeni
2.933
Görüntülenme

Malik İlyas Tanrıbağı Gönderileri

Malik İlyas Tanrıbağı kitaplarını, Malik İlyas Tanrıbağı sözleri ve alıntılarını, Malik İlyas Tanrıbağı yazarlarını, Malik İlyas Tanrıbağı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Birçok hakikat öğretisinde et yenmesi yasak olduğu halde Bektaşi öğretisinde en başta ve kutsal seremoni olarak yer almasının sebebi, iç yüzünde hayvanların da tekâmül ettiği gerçeğine işaret eder. Diğer öğretilerde yasak olmasının sebebi ise insan kendi hayvansal nefsini terbiye etmekle uğraşırken, içine başka düşük titreşimlerin de girmesine yardımcı olarak işini zorlaştıracağı içindir.
İnsanı dik tutan bel kemiğidir, "Elif" olarak simgelenir. "Elif" harfi Allah isminin simgesi olup o, tüm Alemleri gücü, yani enerjisiyle ayakta tutmakta; işlemesini de adalet üzere Hakk, yani Rahman olan Rabb ile sağlamaktadır.
Reklam
Özsel farkındalığın idraki özgün bir iş uyanış'tır ve aydınlanmadır. Uyanış veya içsel aydınlanmanın da çeşitli basamakları vardır. İlk basamak hayat denilen rüyada gözleri açık uyunurken, öz görüş, yani kalp gözü, yani basiret ile bakarak daha önce görmediği, kavrayarak anlam veremediği bir olayda, ona saklı olan mesajı idrak ederek ölü konumundan diri konumuna geçip, yaşayan ölü konumundan kurtulmaktır
"İnsanoğlu" veya "Ruh" fizik planda girdiği insan bedeninde uyuyan Tanrı'dır!
Sufizm, sofuluk denilen kaba ve dış yüzücü dini anlayıştan akılla ve ruhsal bilinçle evrensel içsel idraka dönerek tanrısal hakikat boyutları ve titreşimleriyle birleşip ruhen yücelmeyi, ermeyi amaçlar.
Reklam
Resul'ün; "Rabb'im bana eşyanın aslını/hakikatini göster" hadisi evrensel ve rûhsal boyuttaki fizik ötesi gerçeklere işaret eder. Resul Muhammed'in bu hadisteki görüşüne göre bu dünyada görünenlerin hepsi hayaldir! O zaman bu büyük gerçeğe göre yapılan dini merasim veya seremonilerin hakikat boyutunda ne değer ve anlamı vardır?
Evrendeki her oluşum sesle, titreşimle yapılır. Oluşan, şekillenen veya yaratılan diyelim, tüm varlıklar titreşimlerden geçici olarak oluşmuş bulundukları formlarına göre şekillerdir. Ölüm bu geçici sûretlerin bozulmasıdır.
Evrensel yaratım sesle yapılır ve yıkılır. Bu simge Kur'an'da; "sayha" olarak geçer.
Sefer ha Zohar'a göre insanın içinde 3 çeşit ruh vardır; 1-Nefesh (Hayati ruh), dünyevi, 2- Ruah (saf ruh, cennetsel), 3-Neshamah (saf ruh, tanrısal cevher). Nefesh ölen kişinin dağılacak fizik bedeni ile madde formunda kalır. Ruah dünyada hak ettiği güzellikleri yaşamak üzere dünyevi cennet olan Eden'e gider. Neshamah çıktığı tanrısal merkeze, kaynağı çekilir. Bu durumda kişinin henüz yaşarken içinden zuhur edecek olan Neshamah'tır ki işte bu tanrısal özümüz olarak bize yaşarken vicdanımızdan seslenen Rabbimizin sesidir.
119 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.