Cemil Sena Ongun kitaplarını, Cemil Sena Ongun sözleri ve alıntılarını, Cemil Sena Ongun yazarlarını, Cemil Sena Ongun yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bu inceleme ve bu kitaptan yaptığım alıntıları medium hesabımdan okumak için tıklayınız:
sametonurr.medium.com/982a3af43b18
Cemil Sena'nın "Buda ve Konfoçyus" kitabı 1941 yılında Tefeyyüz Kitapevi tarafından yayımlanmış. Kitabın alt başlığı: "Şark Kavimlerinde Filozofi".
Sena'nın doğu felsefesine özel bir
Bu inceleme ve bu kitaptan yaptığım alıntıları medium hesabımdan okumak için tıklayınız:
sametonurr.medium.com/4c30aebfdc03
Cemil Sena'nın "Saadet Yolları" kitabı 1948 tarihinde Tefeyyüz Kitabevi'nden çıkmış.
Kitaptaki yazılar aslında Varlık Dergisi'nde Saadet Yolları başlığıyla yazılmış makalelerin bir araya getirilmiş halidir.
Mutluluk nedir? Ona ulaşmak mümkün mü? Hayatın farklı zaman ve mekanlarında mutluluk olur mu? Yoksa mutluluk belli anların sonucu mudur? Bu tarzda birçok sorunun değerli bir filozof tarafından verilen cevaplarını bu kitapta bulabilirsiniz.
240 sayfalık bu kitapta Sena ve arkadaşı ile uzun bir yolculuğa çıkıyoruz. Bu yolculukta hayatta bulunmamız muhtemel birçok durum, yer ve kişiye uğrayıp bunlarla ilgili felsefi sohbetleri dinliyoruz. Bunlar arasında mezarlık, bahçe, doğa, kadınlar, aşk, düşünmek, felsefe aşkı, yalnızlık, eş, deliler, fakirlik, ayrılık, hapishane, sanat eserleri, ihtiyarlık yer alır.
Sena'nın edebi ve akıcı üslubu, felsefenin baş döndüren etkisinin yansımaları ve mutluluğun farklı yönlerine dair bir edebi ve felsefi şölen kitap boyunca devam etmekte. Tavsiyedir, efendim.
Saadet YollarıCemil Sena Ongun · Tefeyyüz Kitabevi · 19481 okunma
100. İnceleme ve İnsanın Sonsuzluk Özleminin Yansımaları
Bu inceleme ve bu kitaptan yaptığım alıntıları medium hesabımdan okumak için tıklayınız:
medium.com/@sametonurr/1a5...
Cemil Sena'nın "İnsan Ruhu Ebedi midir?" kitabı 1951 tarihinde basımı yapılmış. Alt başlığı "Ölümden Sonra Dirilme Problemi"dir.
"İnsan Ruhu Ebedi midir?", 117 sayfalık kısa bir
Bugün artık Tanrı bilmecesi, yüzyılların felsefesi olan din alanında değil, çağımızın dini sayılması gereken bilim ve felsefe alanında çözümlenebilecektir. Bu inancın etkisi altındaki araştırmalarımıza devam etmekle kazanacağımız sonuç, dinlerin verilerinden daha yüksek değilse de daha aydınlatıcı olacaktır sanırız.
Tanrıya sonsuzluk sıfatı verişimizin nedeni, zaman ve uzay bakımından, kendisine bir sınır çizemediğimiz içindir. Onu zamanı aşan öncesiz ve sonrasız bir uzam, ölçülemez, ucu bucağı bulunmayan bir genişlik ve büyüklük sanmamızdandır.
Sonsuzluk Fikrinin Psikolojik Altyapısı ve Sena'nın Ölmez Tavsiyeleri
İnsanın bu sonsuz evrendeki değer ve yeri düşünülecek olursa, bu gururun ve övünmenin ne kadar gülünç olduğunu anlamakta güçlük çekilmez. Ruh hastalıklarının işaretlerinden biri de, olamıyacak şeyleri istemektir. Aristote'nun dediği gibi, ölmezlik isteği de, olamıyacak bir şeyi istemek demektir. İnsanın doğuşunu sağlayan nedenler kadar da
Esasen Metapsychique olayların gerçek mahiyetini pozitif olarak bilmediğimizden ruhların nasıl olup da yaşayanların emri altına girdiğini açıklamak güçtür. Onlar, dirilerle daima münasebet halinde midirler? Muhtelif yerde ve aynı saatte çağırılan bir tek ruh, her çağırılan yerde görünüyor mu? Görünmüyorsa neden bunlardan birini tercih ediyor?
Esasen görülüyor ki, yalnız kısmen hıristiyan feylesoflarla daha çok müslümanlık, klâsik spritualisme ve Kant gibiler, ölümden sonra ruhun bireysel karakterlerini muhafaza ederek devam edeceğine inanmanın her şeyden evvel ahlâksal disiplin ve tanrısal kudretin büyüklüğü namına uygun olacağını düşünmektedirler.
Diğer inananlardan bir kısmı, şekil değiştirmenin ebediliğini, bir kısmı da canlı bir ilke (prensip) nin devamını, veya bir şerefin ölmezliğini, tabiatın devamlılığını ve nihayet bir kısmı da evrensel ve mutlak varlığın bünyesine dönüşü müdafaa etmektedirler.
Bu suretle kabul edenler de reddedenlerden daha kuvvetli bir delile mâlik olmadıklarını ispat ettikleri gibi, bunun bir iman konusu olmaktan başka bir gerçekliği olmadığını da anlatmış olurlar.