Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nilgün Abisel

Nilgün AbiselSessiz Sinema yazarı
Yazar
7.7/10
14 Kişi
94
Okunma
5
Beğeni
1.511
Görüntülenme

Nilgün Abisel Gönderileri

Nilgün Abisel kitaplarını, Nilgün Abisel sözleri ve alıntılarını, Nilgün Abisel yazarlarını, Nilgün Abisel yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
2. Yasaklar ve Cezalar
Bu arada unutulmaması gereken nokta, insanların başlangıçtan itibaren, gerek baskılara direnip yasaklara karşı çıkmak, gerekse korkulardan kurtulmak için, daha da ötesi güçsüzlüğü içinde intikam almak amacıyla muhalif çabalarda bulunmalarıdır. Bunlar büyücülük, şeytana tapma ve woodoo gibi yollardır ve bu yollan kullananlar varlıklarını
"Zenginliğin ve toplumsal statünün gücünü çok erken yaşta öğrenen Chaplin, bunların getirdiği rahatlıklara ulaşmak için epey uğraşmak ve beklemek zorunda kalmıştı. Yarattığı serseri 'küçük adam' karakteriyle, bir yandan mutlu azınlığın rahat ve pırıltılı yaşamının çekiciliğini gösterirken, öte yandan da aynı yaşamın boşluğunu ve anlamsızlığını, bu insanların bencilliğini, acımasızlığını anlatıyordu. 'Küçük adam' ya da Fransızların taktığı ve ülkemizde de kabul görmüş olan adıyla Şarlo, çocuksu bir kıskançlıkla bu yaşama katılmak, uyum sağlamak konusunda büyük çaba sergiler. Üst sınıflara özenen bu karakter, onlardan 'araklanmış' giysileri içinde, yoksulluğun ve küçümsemenin acı gerçeğini cesurca reddetmeye çalışır. Davranışları da bu duruma uygundur. Örneğin Yumurcak'ta Şarlo, parmakları olmayan eldivenini zarif bir edayla çıkarır ve yarı içilmiş izmariti, sigara tabakası olarak kullandığı konserve kutusundan aynı incelikle alır. Zenginlerin arasında kibar olmaya çabalar; ama hep boğazına bir şeyler kaçar ve güç durumda kalır, bastonu sağa sola takılır, bin bir kargaşaya neden olur. Ne denli berbat bir duruma düşerse düşsün, en büyük kaygısı bastonunu arayıp bulmak, melon şapkasını başına geçirip kravatını düzeltmektir. Tüm çabaları ve iyi niyetli girişimleri sonuç getirmez: Hep özendiği çevrenin dışında kalmaya mahkûmdur."
Sayfa 120
Reklam
304 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
Bu kitap benim ders kitabımdı. Normalde çoğu insan ders kitaplarından hoşlanmaz ama galiba okuduğum bölümden de kaynaklanıyor olabilir, okurken hiç sıkılmadım ve büyük bir zevkle okudum. Sinemanın ilk zamanlarını öğrenmek benim için çok güzel bir deneyim oldu çünkü ben film izlemeyi seven bir insanım ve öğrendikçe sinemaya olan hayranlığım arttı. Bir sürü yönetmen ve film öğrenmiş oldum. Hiç sıkılmadan okuyacağınız bu kitabı genel kültür niyetine alabilirsiniz. Benden söylemesi;)
Sessiz Sinema
Sessiz SinemaNilgün Abisel · De Ki Yayınları · 201958 okunma
Bir cinayet bir cani yaratır; milyonlarcası ise mukaddestir!
Kadının cinsel bir nesneye dönüştürülüşünün en ileri noktası olan tecavüz ve tecavüz girişimlerinin sayısının, yerli filmlerde beklenebilecekten çok daha yüksek olmasının ne­deni, tecvüzün, dramatik gerilimi yaratan etkin bir meka­nizma olarak kullanılmasıdır.
Phoneix YayıneviKitabı okudu
Yeşilçam'ın uzun süre kullanmış olduğu "aşk -iğfal-intikam-kavuşma" ve "aşk­ iğfal-kefaret-kavuşma" eksenlerine sahip anlamsal formüller aracılığıyla öykü, hemen her zaman kadın karakter etrafında düzenlenmiştir. Mutlu son, ya kadın karakterin aşık olunası hale gelişi ya erkek karakterin ehlileştirilmesi ya da ya yanlış anlamaların ortadan kalkması aracılığıyla sağlanmıştır.
Phoenix YayıneviKitabı okudu
Reklam
Yeşil­çam filmlerinde sıklıkla herkese karşı doğrudan kaba kuvvet kullanıldığını çünkü inşa edilen kurmaca dünyalarda şidde­tin sorgulanmaksızın, yaşamsal gerçekliğin ayrılmaz bir par­çası olarak yer aldığını vurgulamak gerekmektedir.
Phoneix YayıneviKitabı okudu
Aile, mevcut toplumsal dokunun temel taşı olarak kendi küçük evre­ninde tüm verili egemen ideolojilerin meşrulaştırılıp yeniden üretilmesine olanak tanıyan çok elverişli bir ortamdır.
Phoenix YayıneviKitabı okudu
Kadın seyircinin yerli popüler filmleri izlerken, etkin erkek karakterle özdeşleşek günlük yaşamında kullanamadığı bir iktidar ve hareket alanı elde etmesi, dolayısıyla farklı bir haz alması da söz konusudur. Ayrıca , bu filmlerin bir sürü en­gele karşın "mutlu son"la bitenleri, yaşama karşı kazanılmış küçük bir zafer hissi uyandırarak ayrı bir haz kaynağı ol­maktadır.
Phoenix YayıneviKitabı okudu
Yerli filmlerin sesli çekilmeyip daha sonra seslendirilme­sinin, sözlerin iyice vurgulanarak okunmasındaki rolü büyüktür. Bu, popüler filmlerin kendine özgü bir söylemsel özelliğini, ağdalı cümlelerin ağdalı tonlamalarla ve ses eklen­tileriyle söylenmesini getirmiştir.
Phoenix YayıneviKitabı okudu
53 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.