Stephan A. Hoeller sözleri ve alıntılarını, Stephan A. Hoeller kitap alıntılarını, Stephan A. Hoeller en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İmparator Hadrian İskenderiye'yi ziyaretinde arkadaşı Ser vianus'a inanç ve gizemlerin, filozofların, sır öğretmenlerinin, kahinlerin ve piskoposların oluşturduğu bu muhteşem girdapta, sanki her türden dışlamarın kaybolduğunu anlatmış ve şöyle yazmıştır: "Hristiyan olduğunu iddia eden piskoposlar, Serapis'e hürmet ederken görülebilir. Bir matematikçi, bir haruspeks ya da bir alpit olmayan Samiriyeli, Hristiyan ya da Musevi tek bir papaz yok. Patrik (Hristiyan) Mısır'a geldiğinde, herkesi mutlu etmek için hem İsa'ya hem de Serapis'e ibadet ediyor...
Jung'un eski Gnostiklerin öğretilerine normalin üstünde bir ilgi si var, bu yüzden bu özel durumda bir nom de plume (takma ad ç.n.) olarak Basilides'in adını kullanmış."(*)
"Gnostiklere yönelik büyük merakı olan yalnızca o değil," diye gülümsedi Profesör J."Genç Baron da oldukça aykırı. Gelin şimdi kitaba biraz daha
İnsan doğası zayıf ellerimizde ne kutsallaştırmaya ne de tanrılaştırmaya ihtiyaç duyar; zamanın başlangıcından ve uzayın oluşmasından önce tanrısal varlıklar ve kutsallaştıran kuvvetler onun içine yerleştirilmiştir.
Mani, Zerdüşti papaz kurumlarının kışkırtmasıyla hain bir kral tarafından znlimce öldürülmüştür, ama onun dini birkaç yüzyıl boyunrn hlrçıık iilkcde gelişmeye devam etmiş ve Gnos-
54
tik geleneğin başlıca taşıyıcısı haline gelmiştir. 1813 yılında, Be yaz Lotus ve Siyah Bulut Manichean mezhepleri Çin'de politik olarak aktifti, 1911 yılında
C. G. Jung'un Gnosis'i Gizemden Doğmuş Bir Bilim
Yirminci yüzyılın bu son çeyreğinde, çok az kişi derinlik psiko lojisinin çağımız kültürünün en güçlü dönüştürücü kuvvetlerin den biri olduğunu inkar edebilir. On dokuzuncu yüzyılı nitele miş olan karanlık bilinç yabancılaşmasından çıkarak, insanoğlu nun zihnindeki bilinçdışı gizeminin
Eğer kişi Jung'un kelimenin alışılmış anlamıyla yeni bir Gnostik "sistem" oluşturmuş olduğu beklentisi içindeyse, böyle bir beklenti kesinlikle hayal kırıklığıyla karşılanacakhr. Aslında Jung, bireysel gelişimin gerekli olduğu yerlerde tüm yöntemler bı rakılmalıdır derken, yeni Gnostisizmin çok önemli bir özelliğine giden yolu
Jung hem içsel dönüşümü hem de Gnostisizm literatürü doğrulayıcı incelemesi yüzünden Gnosisi benimsemiş bir günümüz Gnostiği olarak görülebilir. Psikolojisinde çağdaş bir görünüm alhnda aslında Gnostik bir dönüşüm disiplini ileri sürdüğünü biliyordu. Kendi çabalanyla kadim zamanların Gnostik öğretmenlerinin çabalan arasında ta rihsel bir bağ
Tanrı insanlar için hiç de tatmin edici olma yan bir tapınma nesnesi olurdu eibette."
"'İnsanlar derken inananların oluşturduğu yığınları kaste diyorsan, tabii ki haklısın.Yine de eski günlerden Gnostik arka daşların Tanrı bilgisinin Tann'ya tapınmaktan daha önemli oldu ğunu söylerlerdi ve Tanrıyı bilmek için kötünün
Jung'un kendisi tarafından açıkça verilmiş olsa da, gerek tirdiği tepkiyi uyandıramamışhr. 1. Dünya Savaşından 1926 yılı na kadar yaklaşık on iki yıl boyunca, Jung, kendini büyük bir şevkle, o sıralarda ulaşabildiği Gnostisizm literatürünün ince lenmesine adamışhr. Bu yazınsal materyalin parça parça ve çar pıhlmış karakterine karşın,
Zaman geçti ve dünya değişti; Yedi Vaaz bir zamanlardaki katibi için bir hayret ve merak nesnesi olarak kalmayı sürdürdü. On üç yıl sonra uzak California'da, ölüler bir kez daha hararetli hayranına "geri döndü". Kudüs'ten değil, Zürih'ten geliyorlardı ve Rascher Verlag yayınevi tarafından Erinnerungen Traume Ge danken von