Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Wassily Kandinsky

Wassily KandinskySanatta Ruhsallık Üzerine yazarı
Yazar
Tasarımcı
8.2/10
53 Kişi
244
Okunma
30
Beğeni
6,2bin
Görüntülenme

Hakkında

Wassily Kandinsky, 4 Aralık 1866’da Moskova’da dünyaya geldi. 1871’de ailesiyle birlikte gittiği Odessa’da, lise öğrenimini tamamladı. Daha sonra Moskova’ya gelerek ekonomi ve hukuk öğrenimi yaptı. Üniversite öğrenimini de bitiren Kandinsky, Hukuk Fakültesi’nde asistan olarak kaldı. 1896 yılında Dorpat Üniversitesi’nden kendisine çağrıda bulunuldu. Ancak bu çağrıya uymayan Kandinsky, bir süre önce evlendiği yeğeni Anna Ticheewa’yı da yanına alarak Münih’e gitti. Burada resim üzerinde çalışmaya devam etti. Sanatçının Anna Ticheewa’yla beraberliği yedi yıl sürdü. Kandinsky, daha önce Paris’te bulunduğu yıllarda (1889 ve 1892) Fransız izlenimcilerini (Bu arada, 1895’de Moskova’da büyük bir sergi düzenledi) ve Petersburg (Leningrad) Ermitage Müzesi’nin sanat hazinelerini tanımıştı. Bütün bu olaylar, Kandinsky’yi resim sanatına itmeye yeterliydiler. Bu yıllarda hala «Art Nouveau» (Yeni Sanat) ile dolu olan Münih’te Kandinsky, önce Azbe’nin okuluna devam etti. Daha sonra Akademi’ye yazılan sanatçı, Franz Von Stuck’un denetimi altında çalışmalarını sürdürdü. 1901’de «Phalanx» grubunu kurdu. Bu grup, birliğini üç yıl koruyabildi. 1902 yılında, onüç yıl hayat arkadaşlığı yapacak kadın ressam Gabriele Münter ile tanıştı. Münter ile birçok seyahat yaptıktan sonra Yukarı Bavyera’da Murnau am Staffelsee’ye yerleşti. (1908). Kandinsky, artık Cezanne, Gauguin, Van Gogh ve diğer büyük çağdaş ressamların sanatını tanıyordu. Picasso, Matisse ve Alman empresyonistlerinin eserlerini görmüştü. Sanatçı, önceleri İzlenimci; daha sonra da Fovist eğilimli manzaralar yaptı. 1908’den başlayarak ikona sanatının etkisi altında desenler ve suluboyalar yapmaya, yavaş yavaş figüratif sanattan uzaklaşmaya başladı. 1910’dan sonra figüratif eser vermedi. 1909 yılında Murnau manzaralarını ve ilk «İmprovisation»ları (Hiç bir ön çalışma olmadan, birden yaratılan eserlere bu isim verilir) meydana getirdi. Yine 1909 yılında, Kandinsky yeni kurulan «Neue Künstlervereinigung»a müdür oldu. 1910’da ilk abstre suluboyasını ve ilk üç kompozisyonunu verdi. Bu arada ressamın ünlü kişilerle olan dostluğu günden güne artıyordu. Sanatçı, 1908’de Alexey von Jawlensky ve Marianne von Verefkin, 1910’da Franz Marc, Paul Klee, Hans Arp ve 1911’de August Macke ile tanıştı. Yine 1911 yılında Franz Marc’la birlikte «Blaue Reiter» (Mavi Süvari) grubunu kurdu. Paul Klee, August Macke, Alfred Kubin, Heinrich Campendonk, Gabriele Münter’in de katıldığı bu grup, önce Münih, sonra Berlin’deki Sturm Galerisi’nde olmak üzere iki sergi düzenledi. O yıllarda çıkan savaş, bu verimli sanat dönemini de etkiledi. Blaue Reiter Grubu, Sturm’daki kollektif bir sergiden sonra dağıldı (1914). Bu arada Gabriele Münter’den ayrılan Kandinsky (1916) Moskova’ya döndü. Bir süre sonra, 1917 Şubatında Nina von Andreewsky adındaki bir Rus kadınıyla evlendi. Sanatçı, yaşamının sonuna kadar bu kadınla beraber oldu. 1924-1944 yılları arasında birçok seyahat yapan Kandinsky, Avusturya, İsviçre, İtalya, Fransa, Filistin, Suriye, Türkiye ve Yunanistan’a gitti. İhtilal den sonra Rus Halk Eğitimi Komiserliği’nin üyesi oldu ve Devlet Sanat Okulları’nda profesörlük yapmaya başladı. 1919’da Resim Kültürü Müzesi’ni kurdu. 1920 yılında Moskova Üniversitesi’nde profesör oldu. Daha sonra, 1921’de Rus Bilimler ve Sanatlar Akademisi’nin kurulmasını sağladı. Aynı yıl memleketinden ayrılan sanatçı, Berlin’e ve buradan Weimar’a gitti. Weimar’daki Bauhaus Sanat Okulu’na profesör olarak alındı. (19 22). Kandinsky, 1924 yılında Klee, Feininger ve Jawlensky ile birlikte «Blaue Vier»ler grubunu kurdu. Ertesi yıl Dessau’daki Bauhaus’ta profesörlük yapmaya başladı ve 1926 yılında sanatçı, «Düzlemde Nokta ve Çizgi» (Punkt und Linie zur Flache) adlı kitabını yayınladı. Bu arada Kandinsky’nin sanatı gün geçtikçe gelişiyor, yeni başarılar elde ediyordu. Kendisi için birçok sergiler düzenleniyordu. Nasyonal Sosyalistler’in baskısıyla, 1928 yılında Alman vatandaşlığına geçen Kandinsky, Bauhaus’un 1933’te kapanışından sonra Paris’e yerleşti. Bu arada sanatçının Almanya’da kalan eserleri haczedilerek gülünç fiyatlara satıldı. 1939’da çıkan İkinci Dünya Savaşı üzerine, sanatçı Fransız vatandaşlığına geçti. Bu arada yılmadan, yorulmadan yeni eserler yaratmaya devam etti. Soyut sanatın kurucularından olan Kandinsky, 78 yaşındayken, 13 Aralık 1944’te Paris’te hayata gözlerini yumdu. Sanatçının belli başlı birçok eserine sahip olan Nina Kandinsky, bugün hala Paris’te yaşamını sürdürmektedir. Wassily Kandinsky, eserlerinde hesaplı bir ritme uyarak tuvale dağıtılmış hayali figürlerle bağdaşan renklerin, her türlü düşünce ve duyguyu dile getirebile ceğini göstermek isterdi. Ona göre her rengin bir özelliği, bir anlatımı vardı: Sarı, sıcak, hiddetli ve öfkeliydi; mavi, sakin, sert ve soğuk; kırmızı, ateşli, ıstıraplı ve gururluydu; yeşil, hareketsiz ve pasifti. Beyaz, gizli kuvvetlerle dolu bir sessizliği dile getiriyordu; siyah ise geleceği olmayan bir sessizlikti. Bu arada sanatçı, her şeklin ve her çizginin de ayrı bir anlamı olduğunu savunuyordu. Kandinsky, son derece geniş ve çeşitli bir sanata sahipti.
Tam adı:
Vasiliy Wassilyevich Kandinskiy, Vasili Kandinski, Vasiliy Kandinskiy
Unvan:
Ressam,Yazar
Doğum:
Moskova, 4 Aralık 1866
Ölüm:
Paris, 13 Aralık 1944

Okurlar

30 okur beğendi.
244 okur okudu.
10 okur okuyor.
193 okur okuyacak.
3 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Müzik ruhu doğrudan etkiler ve onda yankı bulur, çünkü az olsun çok olsun müzik, doğuştan insanın içindedir.
Reklam
"...renkler, daha duyarlı bir ruhta daha derin ve yoğun bir etki bırakırlar. Böylece, renkleri izlemenin yol açtığı ikinci sonuçla, yani renklerin ruhsal etkileriyle karşılaşırız. Her renk kendisine özgü bir ruhsal titreşim yaratır..."
Bu şehirde yanlış bilginin sağır ettiği ve hiçbir çarpışma sesini duymayan sağır insanlar ile yanlış bilginin kör ettiği insanlar vardır.
Sayfa 44 - KETEBE YAYINLARI Ex libris dizisi 1 . baskıKitabı okudu
Kandinsky: “Yalnızca gerçek sanatçılara değer veririm. Onlar, bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde, içsel yaşamlarını tümüyle özgün bir biçimde ifade eder, yalnızca bu amaca ulaşmak için çalışırlar,” demektedir.
Sayfa 9 - Önsöz
Genelde renk, ruhu doğrudan etkileyen bir güçtür. Renk klavye, gözler tokmaklar, ruh ise piyanodur. Sanatçı da piyanoyu çalan eldir. Tuşlara dokunarak ruhta titreşimler yaratır.
Reklam
Gururla başlıyorum
Vassiliy Wassilyevich Kandinskiy (16 Aralık 1866, Rusya – ö. 13 Aralık 1944), ressam ve sanat kuramcısı. Teorileri ve uygulamalarıyla 20. yüzyılda etkin rol oynayan önemli bir kuramcı ve ressam olmuştur. Avrupa’da soyut sanatın öncülüğünü yapmıştır.
Sanatta Ruhsallık Üzerine
Sanatta Ruhsallık Üzerine
Wassily Kandinsky
Wassily Kandinsky

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
80 syf.
7/10 puan verdi
Şiirin Bağlamına Soyut Bir Yaklaşım: Sesler
Sesler
Sesler
Dönüşüm Dergi için yazılmıştır. "Sanattaki ilişkiler, yalnızca dışsal bir forma dayalı değil, anlam ortaklığına bağlı” Kandinsky’nin şiir ile olan ilişkisi, sanat anlayışı dahilinde, bir biçime ve onun getirdiği her türlü uzamsal gerçekliğe karşı bir başkaldırı olarak yorumlanabilir. Çağının sanat ilgisini materyalist olarak
Sesler
SeslerWassily Kandinsky · Altıkırkbeş Basın Yayın · 201524 okunma
116 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
7 günde okudu
Selamlar dostlar. Bugün Wassily Kandinsky’nin Sanatta Maneviyat Üzerine kitabından bahsedeceğim size. Modern sanatın gelişmesine büyük katkı sağlayan Kandinsky ile bizleri buluşturan Yitik Ülke, gerçekten güzel bir iş ortaya koymuş diyebilirim. Rehber niteliği taşıyan bu eser, gelenekselden uzaklaşarak özgürleştiren bir sanat hareketini doğuruyor aslında. Resim sanatındaki maddi ölçütlerden ziyade “soyut” olan estetiğe yöneltiyor bizleri. Bunun sonucunda dışavurumculuğun temelleri atılıyor. Kandinsky sade ve açıklayıcı diliyle herkesin anlayabileceği bir eser kaleme alıyor. Sanatta bireysellik, biçim ve rengin üzerinde özellikle durarak farklı bakış açıları sunuyor. Kitabı okurken sanat ve özellikle resim adına birçok şey öğreneceğimize eminim. Kitabın sonunda yer alan çizimler de çok hoştu. Benim için keyifli bir okuma süreci oldu. Sizlere de tavsiye ederim.
Sanatta Maneviyat Üzerine
Sanatta Maneviyat ÜzerineWassily Kandinsky · Yitik Ülke Yayınları · 20219 okunma
Reklam
128 syf.
6/10 puan verdi
·
7 günde okudu
Bir Sanat tarihçisi ve Tarihçi olarak kendimi hiç moderniteye eş bulamıyorum açıkçası modernleşmiş sanat ve etkisinde kalan çoğu şeye de çok uzağım. Sanat kişinin hissettikleri olabilir ama kalıcılık her alanda esastır ilkeleri beni tamamıyla etkisi altına aldığı için çok fikir ayrılığı yaşadık ne yazık ki
Sanatta Ruhsallık Üzerine
Sanatta Ruhsallık ÜzerineWassily Kandinsky · Ketebe Yayınları · 2020198 okunma