Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bahadır D

Bahadır D
@zbahadir023
"Hayat yaşayan her șeyden daha eskidir, tıpkı güzeliğin yeryüzünde güzel doğmadan çok önce kanatlarla donatılmış olması gibi ve tıpkı hakikatin dile getirilmeden önce de hakikat olması gibi. Yenik düştüğümüzde ve aşağılandığımızda bile, Hayat yükseklerde kurar tahtını. Ağladığımızda da, Hayat güne gülümser ve biz zincirlerimizi sürüklesek bile, o özgür kalır. Çoğu zaman, biz Hayatı acılı adlarla nitelendiririz ama yalnızca biz kendimiz acılı ve karamsar olduğumuzda yaparız bunu. Boș ve yararsız gelir bize Hayat, ama yalnızca ruhumuz yıkıntılar arasında başıbos dolaşıp durduğunda ve kalbimiz benliğimize karşı așırı bir ilgiden sarhoș olduğunda. "
Sayfa 5 - Kültür Yayınları
Reklam
Ölümden sonra hizmet edeceğin şey
Ölümden sonra hizmet edeceğin sey akıl ve koruyucu ruhtur, beden ise çürümüşlük ve topraktır.
Sayfa 27 - Say
Akıl Yetimiz
O halde sadece ölüm her geçen gün biraz daha yaklaştığı için değil, aklımızı kullanarak yapabildiğimiz şeyleri yapma yetisini kaybetmeye yaklaştığımız için acele etmeliyiz.
Sayfa 25 - Say

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Doğumumuzdan önceki onca bin yıl boyunca var olmamakla ilgili endişemiz yoktur Niye biri var olmadığı tüm O zamanı önemsesin ki? Fakat bu doğruysa, O zaman ölümden sonra var olmayacağımız tüm O sonsuz zamanı neden bu kadar çok düşünüyoruz?
Sayfa 46 - Alfa
Epikuros'un Mutluluk Tarifi
Bir konak alacak paranız yoksa, konak sahibi olmak için umutsuz bir dürti duymanın da yararı yoktur. Bütün hayatınızı, muhtemelen ulaşamayacağınız bir şeyi elde etmeye çalışarak harcamayın. Sade bir şekilde yaşamak çok daha iyidir. Arzularınız basitse, onları tatmin etmek kolaylaşır ve ilgilendiğiniz şeylerden keyif almak için zamanınız ve enerjiniz olur. Bu Epikuros'un mutluluk tarifi dir, çok da mantıklıdır.
Sayfa 42 - Alfa
Reklam
Ölüm, Yaşam
Bazı kişiler kendi ölümleri üzerine düşünmenin korkunç olduğuna inanır ancak bu, yaşamayı daha yoğun kılmanın bir yoludur.
Sayfa 41 - Alfa
İnsan için en iyi yaşam şekli
Aristoteles insan doğası diye bir şeyin olduğuna, adını koyacak olursak, insanın bir işlevi olduğuna inanıyordu. Bize en uygun olan bir yaşam biçimi vardır. Diger hayvanlardan ve başka her şeyden ayrı olarak, ne yapmamız gerektiğini düşünüp akıl yürütebiliriz. Buradan hareketle Aristoteles bir insan için en iyi yaşam şeklinin aklımızın güçlerini kullandığımız bir yaşam olduğu sonucuna varmıştır.
Sayfa 26 - Alfa
Sıradan insanın gördükleri gölgelerdir
Bu fikri anlatmak için Platon bir mağarayı betimler. Bu hayali mağarada, yüzleri duvara dönük, zincirlerle bağlı insanlar vardır. Önlerinde, gerçek şeyler olduğuna inandıklanı titreşen gölgeleri görebilirler. Gördükleri gerçek değil, arkalarında yanan bir ateşin önünde duran nesnelerin meydana getirdiği gölgelerdir. Bu insanlar tüm yaşamlarını, duvara yansıyan gölgelerin gerçek dünya olduğunu düşünerek geçirirler. Sonrasında içlerinden biri zincirlerini kırar ve ateşe doğru döner. Gözleri ilkin bulanıktır, ama sonra nerede olduğunu görmeye başlar. Mağaradan sendeleyerek çıkar ve nihayet güneşe bakabilir: Mağaraya geri döndüğünde, dışarıdaki dünya hakkında söylediklerine kimse inanmaz Zincirlerini kıran kişi bir filozof gibidir. Görünüşlerin ötesini görür. Sıradan bir insan gerçeklik hakkında az bir fikre sahiptir, çünkü onu derinlemesine düşünmektense, hemen önünde duran şeye bakmaktan hoşnuttur. Ne var ki görünüşler aldatıcıdır. Gördükleri gölgelerdir, gerçeklik değil.
Sayfa 16 - Alfa
Hiç kimse çocukla ve torunları için geleceğin ne olacağını bilmiyor, bir taşma noktasını bir başka taşma noktası takip ederken geleceğe dair ciddi endişeler nüksediyor. Bazıları insanların bir zamanlar konfor alanlanı sayılan yerleri terk edip küçük kabileler halinde yeni topraklar arayacaklarını ve yaşamalarına imkan tanıyan herhangi bir yerde hayatlarına devam edeceklerini iddia ediyor.
Sayfa 32 - Siyah KitapKitabı okuyor
İklim krizinde aciliyet
Kimileri tehditlere sadece acil olduklarında tepki vermeye programlandığımıza inanıyor. İklim değişikliğinden kaynaklanan tehditlerse şu an fazlasıyla acil. Her yerde karşımıza çıkan süper hücreli fırtınalar, siklonlar, orman yangınları, kuraklıklar ve seller bize bu krize dair pek çok kanıt sunuyor.
Sayfa 23 - Siyah KitapKitabı okuyor
Reklam
Sokrates
Yaşamın ancak ne yaptığınızı düşünürseniz yaşanmaya değer olduğunu söylemişti. Sorgulanmamış bir varoluş koyunlara uygundur, insanlara değil.
Sayfa 15 - Alfa
Başarılı Çalışma (ilk kısmı)
Çalışmak için müsait gün ve saat bekleme. Bil ki, her gün ve her saat çalışmanın en müsait zamanıdır. Çaloşmak için müsait yer ve köşe arama Bil ki, her yer ve her köşe çalışmanım en müsait yeridir. Bir günde ve bir zamanda yapman lazım gelen bir işi (bir dersi, bir vazifeyi) ertesi güne bırakma. Zira her günün derdi gibi iş de kendine yeter. Bir zamanda yalnız tek bir yalnız bir ders, bir kitap, hatta bir fasl üzerinde çalış.
Sayfa 61 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Unutmamalıdır ki,
terbiyenin bir rolü düşmüşü kurtarmak ise, diğer bir rolü de henüz düşmemişi korumaktır.
Sayfa 49 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
insiyak = iç güdüsel nev = cins, tür, sınıf
ilk bakışta insiyak şeklinde zuhur eden hareketler, bir düşünce ve iradenin eseri gibi görünür. Mesela yuvasını yapan bir kuşa, yavrularına uçus öğreten bir leyleğe, ağını kurup yuvasında yemini bekleyen bir örümceğe, yavrusunu kurtarmak için tehlikeye atlan bir anneye uzaktan bakınca bu hareketlerde birer suur izi müşahede edilir. Fakat, bu müşahede aldatıcıdır. Hakikatte bu hareketler sadece kuş, örümcek ve anne nevine mahsus insiyaklardır Ve esasında birkaç refleksin birlesik bir hålde ve ruhi bir tesir ile harekete geçmesinden ibarettir
Sayfa 29 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
tembellik
Onun kandırıcı bir felsefesi ve safsata ilmeklerinden örülmüş bir edebiyatı vardır.
Sayfa 18 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
servet
Çünkü, saadet tamamıyla gönül işidir. Ve içimizdedir. Onu kendi içimizden başka bir yerde sanıp aramak ve saadeti sırf servet, iktidar ve şöhrette görmek çölde serabı su zannetmektir.
Sayfa 16 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Eğitim
Mektep, bilgi imal eden bir fabrika hâlinde çalışmasın ve gençlerin yalnız zekâları üzerinde kalmasın , iradeleri üzerinde de dursun ve onların ruhi terbiyelerini yapsın.
Sayfa 15 - Yağmur YayınlarıKitabı okudu
Dikkat
İnsanlar başkalarının yaptıklarını sorgularken onların niyetlerini göz ardı ederler; kendilerini sorgularken ise kendi niyetlerini düşünür, yaptıklarını göz ardı ederler.
dikkatimi çeken cümleler
^Zahmetsiz rahmet olmaz^ Mevlananın söylediği ^Elinde olsun ama gönlünde olmasın^ "Çoğa sahip olan değil, sahip olduklarının kıymetini bilen zengindir"
bir paragraf
Dünyanın en basit, en zavallı, hatta en ahmak adamı bile, insanı hayretten hayrete düşürecek ne müthiş ve karışık ruha maliktir! Niçin bunu anlamaktan bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri mahluku anlaşılması ve hakkında hüküm verilmesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz? Niçin ilk defa gördüğümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rast geldiğimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatlıyla öteye geçiveriyoruz?
Sayfa 42 - Karbon KitaplarKitabı okudu