"Her zaman tek yaptığın şey gitmek oldu." diyorum kendi kendime. "Hayatını, insanın elleriyle tutup kavrayabileceği bir şeye hiçbir zaman dönüştürmedin."
...bana dur durak vermeyen ve türlü tehlikelere rastlantılara tekrar tekrar beni cezbeden bu gezme dürtüsü, bir macera açlığından ziyade, dünyada kendi huzurlu mekânımı bulmak, başıma gelebilecek her şeyi, düşündüğüm, hissettiğim ve arzu ettiğim şeylerle irtibatlandırabileceğim bir noktaya varmak iştiyakından kaynaklanıyor.
Kendi içinde dengeli birisi ve her zaman kendi yolunu takip ediyor; eper sık sık yanlış işler yapıyorsa bunun sebebi, kendinden başkası olmaya asla çalışmamasıdır.
Bedeviler, İɓn Suud'a herhangi bir resmî, tazim edici unvan kullanmaksızın hep ilk ismiyle, Abdülaziz diye hitap ederler; çünkü hür şahsiyetleriyle onlar, Kral'a baktıklarında yalnızca bir insan görürler...