Nurr

Nurr
Evli Kimseyle hiçbir konuda yarış halinde değilim. Kimseden akıllı, kimseden güzel, kimseden iyi olma gibi bir iddiam yok. Kimse için en değilim. Daha değilim. Bu devasa iddiasızlığın bana verdiği özgürlüğün hastasıyım ...
Artık anlamsızlıklarla başa çıkamadığımı fark ediyorum. Fazla geliyor. Yorulmuş olmalıyım, benim yorgunluğumdan olmalı, yoksa herkes aynı anda saçmalayacak değil ya. Birbirinize, ehil olmadığı halde sırf hobi olsun diye 'bozuk eşya' tamir etmeye heves eden amcalar gibi davranmayın. Toparlayıp bir araya getiremediğiniz, eskisinden beter bıraktığınız ütü değil, fön makinası değil... İnsanları dağıtmayın. Demiştim...
Edebiyat
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kitap okumanın faydası nedir?'' diyenlere... Bir defasında hocama dedim ki: “Bir kitap okudum ama zihnimde kitaptan hiçbir şey kalmadı.” Bana bir meyve uzattı ve dedi ki: “Bunu ağzında çiğneyip ye.” Yedikten sonra sordu: ”Şimdi sen büyüdün mü? ” Hayır,” dedim. Dedi ki: “Büyümedin ama o vücuduna dağıldı; et oldu, kemik oldu, sinir oldu, deri oldu, tırnak oldu, hücre oldu…” Anladım ki, okuduğum kitap da öyle dağılıyor: Bir kısmı kelime dağarcığını zenginleştiriyor. Bir kısmı bilgi ve irfanını artırıyor, bir kısmı ahlakını güzelleştiriyor, bir kısmı yazı ve konuşmada üslubuna incelik katıyor, bir kısmı hayata farklı bakmanı sağlıyor, bir kısmı içindeki sevgi-merhameti arttırıyor, bir kısmı özgüvenini arttırıyor, düşünmeni, sorgulamanı tetikliyor, olaylar karşısında nasıl davranman gerektiğini öğretiyor… her ne kadar sen bunların farkında olmasan da. Kitap okumak bir şeye yaramaz, çünkü kitap okumak çok şeye yarar! O kadar çok şeye yarar ki neye yaradığını söylemek imkansızdır. “İyi dostlar, iyi kitaplar, bir de huzurlu bir vicdan: İşte ideal hayat.”
Edebiyat
Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığını görünce, evime kapanıp haysiyetimi korudum. Farabi
Edebiyat
“Ne kadar az bilirsen o kadar iyi uyursun” der Maksim Gorki İzahını Jean-Paul Sartre yapar: “Uyursan gece biter, uyuyamazsan sen”. Son noktayı Sigmund Freud koyar: “Çok uyumak kaçmaktır, uyuyamamaksa yakalanmak”
Edebiyat