Frida,” Tablolarımda kendimi artık mutlu çizemediğim ve bunun tek sebebi ‘sen’ olduğun için vazgeçtim” diyordu büyük aşkı Diego’ya.
Vazgeçmek için esaslı bir neden. Ama vazgeçmek bir anda olmaz. Dile gelişine kadar geçen sürede, biriken, tortu gibi üst üste konan yaralar vardır. İnsan kanayacak yanı kalmayınca, vazgeçer. Çünkü vazgeçmek, eksilmektir aynı zamanda.
“Yola sensiz devam edeceğim” demektir. Bir yanıyla da yenilmektir. “Seni değiştirecek kudrete sahip değilim” itirafıdır. İnsanlar değiştirilemez. Dönüşürler ama yalnız kendileri isterse. Hayattaki keskin yol ayrımlarında, insan ya kendisi değişir ya da yolu değiştirir...