Peki,iyilik ve kötülük gibi kavramların ölçüsü neyle ilgilidir?İnsan doğaya iyinin mi yoksa kötünün ölçüsüyle mi gelir?
Sadece bir iyi vardır;bilgi ve sadece bir kötü vardır;cehalet.[SOKRATES]
İnsanlık,düşünce tarihi boyunca doğadaki yerini ilk defa "SOKRATES"le araştırmış:
Ben kimim?
Neyim?
Elde etmiş olduğum bilgi gerçekten doğru mu?
Sahip olduğum bu bilginin kaynağını nedir?
sorularını ilk defa onunla sormuştur.
İngiliz matematikçi filozof ALFRED NORT WHİTEHEAD:
"Avrupa'da şimdiye kadar ortaya konulmuş olan bütün felsefe aslında sadece Platon'a düşülmüş bir dipnottan ibarettir."