Sabahattin Ali okuyunca bir süre kitap okuyamam. Anlatımında hem o koskocaman dünyanın gerçekliğinde savrulur hem de öylesine kuvvetli bir şekilde dünyadan koparır beni. İçimizdeki Şeytan kitabı da düşüncelerimle bitişinde bir başıma bıraktı beni. İçeriğine gelmeliyim ki kitap vapurda yolculuk yapan Ömer ve Nihat karakterlerimizden Ömer´in hayatının sıradanlığını alışılagelmiş olmasından duyduğu sıkıntıyı arkadaşına anlatmasıyla bir sohbet esnasında başlar kitabımız. Ömer vapurda bir genç hanıma kalbini kaptırır ve onun akrabası olduğunu öğrenir ve daha sık görmeye başlar aradan iki hafta geçer ve Ömer Macide ile evlenir pek tanımamazlık üzerine kurulan bu evlilik günler geçtikçe türlü sıkıntılardan dolayı yürüyemez hale gelir anlaşılır ki aslında onlar çok farklıdır, yaşamdan beklentileri hüzünleri ve istekleriyle.
Okumuş olduğum bu eser bana aslında bildiğim şeyleri daha farklı şekilde kabullenmemi sağladı gerçekten okunması gereken çok özel bir kitap. Öğrenecek şeyleri çok olanların içtenlikle okumasını tavsiye ederim. Haftalar geçtikçe altını çizdiğiniz satırları, her okuyuşunuzda farklı anlamlar çıkarabileceğiniz bir kitaptır İçimizdeki Şeytan.