Eskiden ümmetin erkekleri evlilik ve evlenmeyi düşündüğü hanım için 'hayatı paylaşacağım, evime, ömrüme bir düzen getirecek, ahlâklı çocuklar yetiştirmeme yardımcı olacak' bir hanım diye bakarlardı. Ne olursa olsun, evliliğin kutsal olduğuna dair bir tutumları vardı. Şimdi bakıyorum ve bizzat duyuyorum da; "ben kendime zor bakıyorum, birine daha bakamam" , "Aylık kazancı beninkine yakın mı? " gibi birçok söylem dönüyor.
Öncelikle hiçbir hanım kardeşim Allah'ın izni ile kimseye muhtaç değildir. Sonrasında tüm bu söylemlerin ahlâki ve dini olarak hiçbir yerinin olmadığı da ortada. (Bilmeyen araştırıp, öğrensin. Bu da boynumuzun borcu.) Bir hanım çalışsa da çalışmasa da evi çekip, çevirendir. O hanımın önünüze koyduğu yemeği dışarıda 365 gün yiyemezsiniz. Sizin için, evi için, çocukları için harcadığı emeğin karşılığını Allah katında tek kuruşla dahi ödeyemezsiniz.
Velhâsıl hiçbir hanım kardeşim kendine banka aramıyor yahut da bakıcı aramıyor. Fıtratımızda ne varsa inkar eder olduk, her şey çirkinleşmeye yüz tutsa da hayattaki en önemli bağ olan, Müslümanı güçlü kılan "aile bağı" çirkinleşmesin diye hepimize sonsuz bir görev düşüyor. Hanımı, beyi hepimiz dahiliz bu görevlere.
Rabbim hepimizi güzel ahlâkla yoğrulup, yola öyle devam edenlerden eylesin inşallah.🙏🏻
E.T.
Eda T.
Hayatımda ilk defa sade kahve içtim ( şeker attığımı sanıp meğer atmamışım😂)
sade kahveyi seven arkadaşlara bu hayatta hiç bişey olmaz, her acıya katlanır onlar 😂😂
Hayatımda ilk defa sade kahve içtim ( şeker attığımı sanıp meğer atmamışım😂)
sade kahveyi seven arkadaşlara bu hayatta hiç bişey olmaz, her acıya katlanır onlar 😂😂
Hayatımda ilk defa sade kahve içtim ( şeker attığımı sanıp meğer atmamışım😂)
sade kahveyi seven arkadaşlara bu hayatta hiç bişey olmaz, her acıya katlanır onlar 😂😂