1Rusendil

1Rusendil
@1Rusendil
Burası Dar-ı dünya Nereye varsan, varamadığın yerdesin... Hiç olduğun yerdesin...
Öğretmen
Lisans
Fani dünya
175 okur puanı
Kasım 2020 tarihinde katıldı
Geceye bir yazı (Evliliğin değersizleştirilmesi üzerine)
Eskiden ümmetin erkekleri evlilik ve evlenmeyi düşündüğü hanım için 'hayatı paylaşacağım, evime, ömrüme bir düzen getirecek, ahlâklı çocuklar yetiştirmeme yardımcı olacak' bir hanım diye bakarlardı. Ne olursa olsun, evliliğin kutsal olduğuna dair bir tutumları vardı. Şimdi bakıyorum ve bizzat duyuyorum da; "ben kendime zor bakıyorum, birine daha bakamam" , "Aylık kazancı beninkine yakın mı? " gibi birçok söylem dönüyor. Öncelikle hiçbir hanım kardeşim Allah'ın izni ile kimseye muhtaç değildir. Sonrasında tüm bu söylemlerin ahlâki ve dini olarak hiçbir yerinin olmadığı da ortada. (Bilmeyen araştırıp, öğrensin. Bu da boynumuzun borcu.) Bir hanım çalışsa da çalışmasa da evi çekip, çevirendir. O hanımın önünüze koyduğu yemeği dışarıda 365 gün yiyemezsiniz. Sizin için, evi için, çocukları için harcadığı emeğin karşılığını Allah katında tek kuruşla dahi ödeyemezsiniz. Velhâsıl hiçbir hanım kardeşim kendine banka aramıyor yahut da bakıcı aramıyor. Fıtratımızda ne varsa inkar eder olduk, her şey çirkinleşmeye yüz tutsa da hayattaki en önemli bağ olan, Müslümanı güçlü kılan "aile bağı" çirkinleşmesin diye hepimize sonsuz bir görev düşüyor. Hanımı, beyi hepimiz dahiliz bu görevlere. Rabbim hepimizi güzel ahlâkla yoğrulup, yola öyle devam edenlerden eylesin inşallah.🙏🏻 E.T. Eda T.
1000k
1Rusendil
"Konuş ya Aişe ferahlıyayım" diyen peygamberin; "bir sus be kadın" diyen ümmeti olduk. Rabbim gönül denkliği versin gerisi bir kuru ekmekte olsa göze gelmez.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
şekerli mi - sade mi?
Hayatımda ilk defa sade kahve içtim ( şeker attığımı sanıp meğer atmamışım😂) sade kahveyi seven arkadaşlara bu hayatta hiç bişey olmaz, her acıya katlanır onlar 😂😂
1000k
Eda T. isimli okura yanıt verildi
1Rusendil
🍀❣️
şekerli mi - sade mi?
Hayatımda ilk defa sade kahve içtim ( şeker attığımı sanıp meğer atmamışım😂) sade kahveyi seven arkadaşlara bu hayatta hiç bişey olmaz, her acıya katlanır onlar 😂😂
1000k
Eda T. isimli okura yanıt verildi
1Rusendil
En sevdiğimden , hatta hergun tükettiğim tek kahve, Allah yakın etsin bu güzel sohbeti diyelim 🙂🍀🤲
şekerli mi - sade mi?
Hayatımda ilk defa sade kahve içtim ( şeker attığımı sanıp meğer atmamışım😂) sade kahveyi seven arkadaşlara bu hayatta hiç bişey olmaz, her acıya katlanır onlar 😂😂
1000k
Eda T. isimli okura yanıt verildi
1Rusendil
Eda hocam sende mi , o vakit en kısa zamanda sana sözüm olsun 😂🙂🙂