السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Saygıdeğer kardeşlerim ;
Size Allah'ın selamıyla ilgili kaç şey söylemek isterim bu isteğim Allah kendisinden edeben razı olsun bir hocamın konuşmasını hatırlamam üzere oldu.
Saygıdeğer hocam Türkiye 'ye yeni geldiği zaman kendisi üzen şeyin insanlara verdiği "selamın" karşılığını bulamaması olduğunu söylemişti. Kendisi yeni geldiği zaman Türkçe bilmemekle beraber Arapça ve İngilizce konuştuğunu dile getirmiş ama insanların "Esselamunaleyküm " ne demek olduğunu bildiğini, yeni taşındığı binanın insanları(komşuları) "selama" herhangi tepki vermediklerini veya nasıl vereceklerini bilmediklerini söylemişti.
"İnsanlara Esselamunaleyküm dediğim zaman anlamsız yüzüme bakıyorlar oysa tanımasam bile karşılaştığımda vefa borcumu ödemem gerekmez mi? Allah'ın selamı bana vefa niye öyle cevabı zor gibi bakıyorlar oysa merhaba nasılsın v.b kelimelere çok rahatlıkla cevap verebiliyorlar demişti."
Diyeceğim oki " Selamı " aramızda yayalım ;
Allah'ın "selamına" daha güzel karşılık vermemiz gerekmez mi?
Toplumumuzda "esselamunaleyküm " yerine bir sürü alternatif kelime olup tercih ediliyor elbet güzel kelimeler sözcükler ama
(Allah'ın Selamı üzerinize olsun) (السلام عليكم )
demekten güzel olamazlar.
Selam vermek sünnet almak farzdır.
Diyeceğim şu karşılaştığımız insanlara selam verelim( komşu arkadaş ev ahalisi)
Yayıldıkça güzelleşen bir şeyler vardır ya bunların başında "selam" gelir. Güzelleştirelim güzelleşelim 🌿
Dinimizde selamın önemi büyüktür.
Ayet-i kerime ve Hadis-i şeriflerde buna delil.
"Size bir selâm verildiğinde ya daha güzeli ile veya dengi ile cevap verin. Allah her şeyin hesabını eksiksiz bilmektedir."
( Nisa 86)
(Bir yere, bir meclise giren oradakilere selam versin. Oradan kalkıp giderken yine selam versin.)