“Anladım ki sonra dünyada dertsiz baş yok.Dünya dediğin bir çilehane.Herkesin imtihanı türlü türlü.Bir bakıyorsun,senin düşlediğin hayatı yaşadığını zannettiğin insanların hiç tahmin etmediğin,ben olsam dayanamazdım dediğin acıları var.İnsan sadece kendi imtihanını büyütüyor gözünde,en dayanılmazı benimki zannediyor.Oysa Allah öyle yaratmış ki kulunu,her acıyla birlikte insanın acıya katlanma kapasitesi de artıyor nihayetinde.Mevlana’nın dediği gibi,
Allah der ki, ‘onsuz yaşayamam’ deme,seni onsuz da yaşatırım.”