Sevilay

Sevilay
@1edebiyatcininguncesii
10/10
·500 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
Herkese merhaba; yarım kalmış bir aşkın izinde, Köy Enstitülerinin umut dolu hikayesini anlatan ve okuyan herkesin kendinden bir parça bulduğu o roman “Keşke” ile geldim. Kitap Fikret’in hapishanede yazdığı mektuplarla başlıyor. Mektuplarla başlayan bu kitapta Köy Enstitüleri’nde okuyup yetişmiş iki öğretmen olan Fikret ve Sabia’nın hayatına konuk oluyoruz. Köy Enstitülerinin ne kadar zengin bir eğitim verdiğine, orada okuyanların umutlarına, hayallerine ve zamana şahit oluyoruz. Tarihin izlerine fazlasıyla rastlıyoruz. Kurguyla birleştirilmiş bu tarih adeta olayların içindeymiş gibi hissettiriyor. Umut, hüzün ve keşke… Her duyguyu ayrı ayrı hissedip yaşatıyor. Olaylar, kişiler, nedenler ve sonuçlar öyle güzel bir araya getirilmiş ki büyük bir hayranlıkla okunuyor. Yaşanan olaylar tüm gerçekliğiyle ortaya seriliyor. Aynı zamanda yazarın dili çok akıcıydı. Duyguları en içten hissediyorsunuz. Duygusal yönü güçlü, düşündüren ve geçmişe farklı bir pencereden bakabilmeyi sağlayan bir kitaptı. Bu tarz kitapları seviyorsanız, kendinizden bir parça bulabileceğiniz “Keşke” kitabını gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. Mutlaka okuyun, okutun.
KeşkeSema Soykan · Alfa Yayınları · 20212,022 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

Sevilay

, bir kitap okudu
10/10
·500 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
Sema Soykan
9.3/10 · 2.022 okunma
Meğer yuva, sadece korunmak için değil, birine kendini anlatmanın, “Ben Buradayım” demenin biçimiymiş.
Sayfa 232 - MKB Halk Kütüphanesi Yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
Fakat sevmek gerçekten ait olmak mıydı, yoksa birine dokunurken yavaş yavaş kendinden gitmek mi? … Aşk dediği şey belki de birine kavuşmak değil, birinden eksilmeyi kabul etmekti.
Sayfa 166 - MKB Halk Kütüphanesi Yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
Ama bazen insan, kendini bulmak için birine sığınır.
Sayfa 162 - MKB Halk Kütüphanesi Yayınları·Kitabı okudu
Alıntı