Her ay kendime bu kitabı tekrardan okudun mu diye hatırlatan bir uyarı gelmesini istediğim bir kitap oldu... Okurken zihnime yüreğime bir çok katkıda bulundu...Kesinlikle herkes okusun.
Kitabı okuduğum zaman, okuyacak listeme eklediğim ve bende merak uyandıran Jules Verne’e ait birçok kitap oldu. Kitabı okuduğunuzda, yazarının Jules Verne’in zihnini ve hayal dünyasını iyi analiz ettiğini ve kitap üzerine güzel bir emek verildiğini anlıyorsunuz.
Bir yandan da “Keşke Jules Verne’e ait şu eseri daha önce okusaydım” düşüncesi oluşuyor. (Denizler Altında 20.000 Fersah – en kısa zamanda okumayı düşünüyorum.)
Kitabın yazarı, Jules Verne’in beşinci kuşaktan torununa ulaşıp röportaj yapmış. Bu duruma çok şaşırdım. Özellikle Türkiye’de Jules Verne hayranlarına ya da okurlarına ne söylemek istersiniz sorusuna verdiği cevapta: “Jules Verne’in hayatınızın farklı dönemlerinde bazı eserlerini yeniden okuyun. Bu, yepyeni bir romanı keşfetmek gibi bir deneyim olacak.” sözü, bu kitaptan sonra tekrar tekrar ve ilk defa okuyacağım kitapları listeme eklememe sebep oldu.
...........Yarım bıraktım............
...Bana hitap etmeyen bir eser... Ya da okuma günümde değildim bilmiyorum...İçimden kitabı devam ettirme isteği gelmedi...
JustineLawrence Durrell · Can Yayınları · 201777 okunma
Umarım sen de mutlu olduğun manzaralara bakıyorsundur. Değilse de bir yolunu bulacağına eminim, herkes bulur. Gökteki yol açık, gök yolundan gidenler daima kurtulur Osman.
Bu kitabı sabah okumaya başladım, uyumaya yakın bitirdim :) Arada yemek yedikten sonra hemen açıp okuyayım dediğim merak ederek okuduğum bir kitap oldu...Hiç sıkılmadım. Kitabı bitirirken hüzünlendim. Keşke bitmeseydi dedim...Olmanın cevabını beklıyorum. Belki bu kitabın yazarı burdan sesimizi duyarda bu kitaba karşılık verecek olan Osmani ikna eder:)
"Ah kimselerin vakti yok durup ince şeyleri anlamaya" Roman kadar uzun bir cümle yazabilen hiç yaşlanmıyor aslında..
Bağışlayın eksik saydıklarımı Hani bir aile albümüne bakarken, kimsenin hatırlamadığı kişiler olur bazen, dalgınlık deyin buna dalgınlık, eski şiirin rüzgârıyla...
Güzel bir şiir kitabı, her mısrasını hissediyorsun