- “Ben adam öldürmem. İnsan öldürmek çok kötüdür. İnsan hiç Allah’ın yaptığı en güzel binayı yıkar mı ? “
-“ Topal Ali mi Allah’ın yaptığı en güzel bina ?
-“ Onun orasını ancak büyük Allah bilir, kim bilir Allah indinde kim kimdir. Ben dünya malı için Allah’ın binasını yıkmam. İnsan çok güzel bir yaratıktır ağam, ağlayan gülen seven hele de seven… “
Bir şeyler buyurmuş olmasaydı Zerdüşt neçe olurdu Niçe nin hali ;) Nietzsche nin en değerli hazinesidir bu kitap. Okurken okuduğunun dışında binbir türlü düşünceye iten türden. Sıfır birikimle felsefeye bu kitaptan başlayamazsınız. Başlasanız da sadece başladığınızı düşünürsünüz çünkü fikirlerini düşüncelerini sağlıklı şekilde heybenize alıp daha sonra tartmak için oldukça ağır bir eser. Öncelikle tekrar tekrar okunması gerektiği kanısındayım tıpkı Shopenhaur ın Eristik Diyalektik’i, Karl Marx’ın Komünist Manifestosu , Mark Twain in İnsan nediri gibi… ömrüm yettikçe tekrar tekrar okuyacağım kitaplar bunlar. Her okuyuşumda farklı bir anlamla yoluma devam edeceğime o kadar eminim ki. Sayısız bilgi birikim tecrübe ve bunların hepsini bizlere taşıyan yazarlarımıza sonsuz minnetle
Karl Marx hayranı olmak için sadece bu kitap yeterli sanırım. Daha önce hiç Marx la denk düşmemiş sol yanlıları var mıdır bilmiyorum ama varsa da onlar adına üzgünüm. Bir yapıyı bu kadar güzel bu kadar etkin bir dille aktaran yazarların sayısı o kadar az ki. İnandığı ideolojinin her ayrıntısını lime lime okuruna işletmeye çalışması ve bunu oldukça kuvvetli özgün sıkıcılıktan uzak yapması fazlasıyla özel kılıyor onu. Yolun yolumdur Marx sana minnettarız